چهارشنبه, 28 شهریور 1403 Wednesday, 18 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43566 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2451×
اقبال کدام گزینه‌های بومی برای استانداری گیلان بیش‌تر است؟ +سوابق
20 شهریور 1403 ساعت: 19:25
شناسه : 289614
2

بدون تردید مهم‌ترین اتفاق سیاسی که گیلان این روزها انتظارش را می‌کشد معرفی و انتصاب استاندار جدید است. اما اقبال کدام گزینه‌های بومی بیش‌تر است؟

پ
پ

بدون تردید مهم‌ترین اتفاق سیاسی که گیلان این روزها انتظارش را می‌کشد معرفی و انتصاب استاندار جدید است.

در میان اسامی مطرح‌شده برای تصدی استانداری گیلان، نام‌های آشنایی مطرح است. «هادی حق‌شناس» که سابقهٔ مدیرکلی بنادر و کشتیرانی استان را در کارنامهٔ خود دارد یکی از این چهره‌هاست. حق‌شناس دانش‌آموختهٔ کارشناسی مهندسی برق و کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد است و همچنین در دورهٔ هفتم، نمایندهٔ انزلی مجلس شورای اسلامی نیز بوده است. استانداری گلستان در دولت دوازدهم در کنار ریاست هیئت‌مدیرهٔ تعاونی اعتبار سازمان بنادر و کشتیرانی، هیئت‌مدیرهٔ منطقهٔ ویژهٔ تجاری صنعتی گیلان و معاونت توسعهٔ مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی از مهم‌ترین سوابق اجرایی او به شمار می‌روند. به نظر می‌رسد تأکید بر مسائل زیربنایی اقتصادی و گسترش کریدور اقتصادی تجاری استان گیلان به‌عنوان یک استان استراتژیک مرزی و دریایی با توجه به نزدیکی این استان به مرکز، از دغدغه‌های مهم حق‌شناس باشد.

از دیگر گزینه‌های احتمالی برای استانداری گیلان «منصور صوفی» است. عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت که علاوه بر سوابق اجرایی همچون معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی رشت، معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مشاور استانداری گیلان، مشاور اجرایی وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت تعاون، سوابق سیاسی بسیاری نیز در کارنامهٔ خود دارد که می‌توان از ریاست کمیتهٔ سیاسی جبهه اصلاحات گیلان، ریاست ستاد انتخاباتی کارگزاران سازندگی در ادوار مختلف و معاونت سیاسی ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان گیلان و رئیس میز دانشگاه آزاد استان گیلان در انتخابات اخیر، به‌عنوان مهم‌ترین این فعالیت‌ها، یاد کرد. چنان‌که پیداست، راه‌اندازی و توسعهٔ راه‌آهن رشت آستارا و در اولویت قرار دادن طرح آمایش سرزمینی، برای صوفی و استانداری احتمالی‌اش، از دغدغه‌های اصلی به شمار خواهند رفت.

چهرهٔ سیاسی شناخته‌شدهٔ دیگری که نامش در میان گزینه‌های مطرح‌شده برای استانداری گیلان به چشم می‌خورد «جهانبخش خانجانی» است. دانش‌آموختهٔ دکتری علوم سیاسی با گرایش جامعه‌شناسی سیاسی که مشاور، سخنگو و مدیرکل اسبق روابط عمومی وزارت کشور (اصلاحات) بوده است. سال‌ها عضویت در شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و نیز مسئولیت انتصابات استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر سوابق او به شمار می‌روند.

«محمد (سارنگ) حسن‌پور» جوان‌ترین چهره، در میان کاندیداهای تصدی استانداری گیلان است. او که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، ریاست ستاد جوانان حسن روحانی در گیلان را عهده‌دار بود، بخشداری بخش خشکبیجار، معاونت امنیتی اداره کل انتظامی استان گیلان، سرپرستی فرمانداری شفت و عضو موظف هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت کار و تامین سازمان اجتماعی را نیز در کارنامهٔ اجرایی خود دارد. حسن‌پور در انتخابات اخیر ریاست جمهوری معاونت امور هماهنگی ستاد دکتر پزشکیان را در گیلان بر عهده داشت. تقویت فرآیند جلب و جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری در استان گیلان، تمرکز ویژه بر مزیت‌های جغرافیایی-اقتصادی استان گیلان، تقویت و توسعه شهرک‌های کشاورزی در گیلان، توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی، حمایت از اقتصاد دریا محور، هدایت تسهیلات اشتغال‌زایی به سمت طرح‌های پشتیبان و کارفرمایی به‌منظور اشتغال پایدار و ارتقای شاخص بهبود فضای کسب‌وکار در استان گیلان از دغدغه‌های اصلی اقتصادی حسن‌پور برای گیلان بشمار می‌رود.

شایان‌ذکر است به دلیل تأکید وزیر کشور مبنی بر بازنشسته نبودن استانداران، شانس بقیه گزینه‌های بومی برای تصدی استانداری گیلان کم می‌باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.