چهارشنبه, 28 شهریور 1403 Wednesday, 18 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43566 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2451×
برگزاری نشست خبری و رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان
21 شهریور 1403 ساعت: 14:36
شناسه : 289711
3

پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان طی نشست خبری با حضور مسئولین و جمعی از اصحاب فرهنگ ، هنرو رسانه رونمایی شد .

پ
پ

آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان صبح روز چهارشنبه 21  شهریور 1403 با حضور روح الله بخشی نژاد فرماندار لاهیجان، رضا زنده دل شهردار و دبیر جشنواره ، امیر حسین طاهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، سید جوادسلیمانی امام جمعه ،اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان ، فاطمه فروتن سرپرست گروه  هنری سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ، ابراهیم رامین فر رییس اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان ، محمد علی صادق حسنی دبیر اجرایی جشنواره و جمعی از مدیران، اصحاب رسانه و هنرمندان تئأتر لاهیجان برگزار شد.

محمدعلی صادق حسنی رئیس انجمن نمایش استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل  فرهنگ وارشاد اسلامی ، مسئولین شهری و اصحاب رسانه و همچنین هنرمندان در سخنی کوتاه عنوان کرد : این جشنواره با دلگرمی به حمایت ویژه مسئولین و مردم در روز دوشنبه آغاز به کار خواهد کرد و امیدواریم این دوره هم مانند دوره های دیگر جشنواره خوبی داشته باشیم .

پس از آن رضا زنده دل شهردار لاهیجان و دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان ضمن ارائه گزارشی از گروه های های نمایشی شرکت کننده و روند اجرایی این جشنواره گفت: 155 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی توسط هیات داوری 15 اثر  در بخش های مختلف اصلی استانی و کودک اجرا خواهد شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره اذعان داشت :در سالهای گذشته نمایش ها فقط در بخش ملی انتخاب می شد که امسال بخش استانی و بین الملل نیز خواهیم داشت که از کشورهای  ترکیه ،عراق و روسیه حضور دارند.

وی در پایان ضمن تقدیر از مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی ، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی  و همه مسئولین شهری و همچنین حمایت فرهنگی  امام جمعه ، هدف از برگزاری این جشنواره را  بهره بردن از هنر برای نشان دادن معضلات و مسائل شهری و شهروندی عنوان کرد.

سید جوادسلیمانی امام جمعه شهرستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سیزهمین دوره این جشنواره گفت: لاهیجان فارغ از جاذبه های گردشگری به جهت برگزاری تئاتر تبدیل به یک جریان و گفتمان شده است و این به جهت زحمات و حضور هنرمندان است . وی افزود:  هنرمندان و حضور مهمانان خارجی در این دوره نقطه ی عطفی برای این جشنواره است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تبریک روز سینما و تقدیر از تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره همکاری داشته اند گفت: این جشنواره در سه روز با اجراهای متعدد در سطح شهر خواهد بود. وی رشد اثار رسیده به این جشنواره را  از نقاط قوت آن عنوان کرد و افزود: اگر بخواهیم شهر پویایی داشته باشیم باید شهروندان مطالبه گر و دغدغه مند داشته باشیم کاری که به درستی جشنواره شهروند در حال انجام آن است. وی در ادامه با اشاره به اثرگذاری بالای هنر نمایش اضافه کرد:می طلبد که این جشنواره ادامه دار باشد.

در پایان این نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان برگزار شدمراسم رونمایی از پوستر اجرا شد.

سیزدهمین جشنواره‌ تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تاریخ ۲6 الی ۲۸ شهریور۱۴۰۳  در هفت نقطه از شهر به دبیری رضا زنده دل شهردار  لاهیجان برگزار خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.