چهارشنبه, 28 شهریور 1403 Wednesday, 18 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43566 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2451×
انواع توری های حصاری (فنس) با کاربرد
24 شهریور 1403 ساعت: 13:34
شناسه : 289908
1
رپورتاژ آگهی؛

محصول توری فلزی حصار یا فنس باغی به دلیل تقاضای بسیار در ابعاد و انواع مختلفی (پرسی و مربعی) تولید و روانه بازار شده است، قیمت توری فنس باغی نیز متنوع است و با توجه به جنس و ضخامت تعیین می گردد، در این مطلب می خواهیم به انواع و کاربرد فنس باغی بپردازیم، با ما همراه باشید.

پ
پ

 

محصول توری فلزی حصار یا فنس باغی به دلیل تقاضای بسیار در ابعاد و انواع مختلفی (پرسی و مربعی) تولید و روانه بازار شده است، قیمت توری فنس باغی نیز متنوع است و با توجه به جنس و ضخامت تعیین می گردد، در این مطلب می خواهیم به انواع و کاربرد فنس باغی بپردازیم، با ما همراه باشید.

فنس توری چیست؟

فنس توری یا همان فنس باغی یکی از محصولات پرفروش امروز در بازار آهن است که مورد توجه کشاورزان و مالکان باغ قرار دارد. قیمت فنس مهمترین دغدغه در زمان خرید انواع توری فنس محسوب می شود. البته که نحوه بافته شدن، نحوه اتصال، تعداد گره ها، جنس سیم و … همگی و همه سبب می شود انواع فنس ها مانند فنس مربعی، مرغی و … تولید شوند. که این موضوع به صورت مستقیم بر روی قیمت فنس توری باغی تاثیر گذار می باشد. البته ناگفته نماند که هر کدام از آنها داری کاربرد متفاوتی می باشند.

در حال حاضر قیمت فنس برای با کیفیت ترین و ضخیم ترین سیم به ازای هر متر مربع 215000 (دویست و پانزده هزار تومان) و برای ارزانترین محصول 39500 (سی و نه هزار و پانصد تومان) می باشد. تا اینجا با تعریف فنس آشنا شدید حال می خواهیم به انواع فنس و کاربرد هر یک از آنها اشاره کنیم. یک نکته کلیدی در برآورد قیمت فنس آهنی این است که هرچه ضخامت بیشتر و سایز چشمه کمتر باشد، استحکام فنس افزایش پیدا می کند، اما همین افزایش استحکام موجب افزایش قیمت فنس کشی دور باغ خواهد شد، چرا که در این صورت وزن فنس برای دور باغ به ازای هر متر مربع بیشتر خواهد شد.

C:\Users\alefbaweb\Desktop\New folder\1_2.jpg

انواع فنس توری چیست؟

 انواع توری فلزی به دلیل استفاده های متفاوت در مدل های مختلف هم تولید می شود، در نتیجه وجود نوع های مختلف این امکان را به ما می دهد تا هر کدام از آنها را که متناسب با نیاز ما است را انتخاب کنیم.

به صورت کلی انواع توری فلزی حصار شامل موارد زیر می باشند:

  • توری فلزی مربعی
  • توری فلزی حصار پرسی
  • توری مرغی
  • فنس فلزی با روکش گالوانیزه
  • فنس باغی با روکش pvc

توری فلزی حصار پرسی

 فنس فلزی پرسی، دارای چشمه های به شکل مربع یا مستطیل است اما این بار سیم ها به صورت پرسی یا مشبک بهم متصل شده اند و در نقطه اتصال این نوع فنس شما نمی توانید گره یا جوشی مشاهده نمایید. این نوع از توری فلزی با توجه به سایز چشمه، ابعاد و … در انواع مختلفی تولید شده می باشد که در قیمت توری فنس پرسی نیز تاثیرگذار هستند.

توری فلزی مربعی

نوعی دیگر از توری فلزی حصار، مدل مربعی است، این مدل فنس که از اتصال سیم های فلزی به صورت عمود بر هم و جوش دادن محل اتصال ساخته می شود دارای چشمه هایی (سوراخ ) با شکل مربع یا لوزی است. این توری هم با توجه به سایز چشمه، ابعاد و … خود هم داری ابعاد متفاوتی می باشد.

توری فلزی جوشی و غیر جوشی

شاید تا اینجا چندین بار از عبارت “توری جوشی” استفاده شده است و شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که توری جوشی یا غیر جوشی چیست؟ در واقع این موضوع به نحوه اتصال سیم ها بهم مربوط می شود. اگه در اتصال سیم از جوش استفاده شود می توان گفت توری از نوع جوشی است اما اگر از پرس و گره یا بافتن استفاده شود می توان گفت توری از نوع غیر جوشی است.

توری مرغی

از انواع توری های فلزی می توان اینبار به توری مرغی اشاره کرد، در واقع این نوع از توری های از بافته شدن (گره زدن) سیم ها بهم ساخته می شوند و از مقاومت مناسبی هم برخودار می باشند. توری مرغی با توجه به تعداد گره ها یا همان بافت ها، ضخامت و … در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده می باشد.

فنس باغی با روکش PVC

یکی دیگر از انواع فنس، فنس با روکش PVC (پلی وینیل کلراید) است، در واقع روکش PVC بر روی مفتول های گالوانیزه شده ایجاد می شود از این جهت می توان گفت این نوع از فنس علاوه بر این که دارای مقاومت در برابر رطوبت، باران و … می باشند از دوام و طول عمر بسیار بیشتری نسبت به نوع گالوانیزه برخوردار هستند.

فنس فلزی با روکش گالوانیزه

از آنجایی که فنس فلزی در بخش های مختلفی از ساختمان یا … مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید فنس از روکش گالوانیزه استفاده می کنند. در واقع سیم مورد استفاده جهت ساخت توری باغی از جنس گالوانیزه است از این جهت این محصول از مقاومت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

  C:\Users\alefbaweb\Desktop\New folder\1.JPG

کاربرد انواع توری فلزی حصار

هر کدام از انواع فنس توری با توجه به جنس، ابعاد، سایز، نوع بافت و … کاربردهای متفاوتی دارند. در ادامه به شرح موارد مصرفی توری های فلزی اشاره می کنیم.

فنس باغی با روکش PVC

این نوع از توری های فلزی دارای نما یا ظاهری زیبا هستند از این جهت بیشتر در محوطه های بیرونی استفاده می شود، البته این که داشتن روکش PVC سبب محبوبیت آن شده هم بی تاثیر نیست.

این نوع توری از مفتول گالوانیزه با روکش پی وی سی تولید می شود. مفتول های گالوانیزه به تنهایی هم در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت دارند، اما زمانی که یک لایه روکش PVC روی آن کشیده می شود، طول عمرشان بیشتر از قبل می شود.

بنابران با توجه به بررسی ها می توان گفت این محصول برای حصار کشی پارک، اطراف استخر، دور ویلاها، اماکن عمومی و مدارس بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فنس فلزی با روکش گالوانیزه

از فنس با روکش گالوانیزه جهت حصار کشی دور باغ، دور زمین کشاوزی، پروژه های عمرانی، دور زمین ورزشی و … استفاده می شود.

توری مرغی

قطعا با شنیدن عبارت “توری مرغی” به یاد حفاظ پرندگان یا مرغ خواهید افتاد، درست است! از کاربرد رایج این توری، حصار کشی جهت نگهداری پرندگان است اما از کاربرد دیگر آن می توان به زیر سازی کاشی، سیمان کاری دیوار اشاره کرد.

استفاده به عنوان جان پناه عابران پیاده در برابر سقوط مصالح ساختمانی در پروژه های عمرانی، حصارکشی مناطق عمرانی، زمین های بازی و استخرهای پرورش ماهی هم چند مورد دیگر از مهم ترین کاربردهای توری مرغی می باشد. وزن سبک، نصب آسان، مقاومت بالا، قیمت مقرون به صرفه و سهولت در جابجایی مهم ترین ویژگی های توری مرغی می باشد.

توری فلزی مربعی

اگر در کار ساخت و ساز هستید حتما این نوع از توری های فلزی را دیده اید، در واقع کاربرد اصلی توری مربعی، مش بندی و ایجاد سقف کاذب است. همینطور در معدن برای جلوگیری از ریزش سنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

توری فلزی پرسی

 در واقع توری پرسی را در نانوایی ها دیده اید. از دیگر کاربرد این توری می توان به ساخت پارتیشن بندی، توری پنجره ها، الک کردن سنگ ریزه ها اشاره کرد. قیمت توری فنس پرسی نیز با توجه به مواردی مثل ضخامت، جنس و … تعیین می شود.

برای خرید انواع توری فنس ما در آیرونید بهترین راهنمای شما خواهیم بود. به بخش فروشگاهی سایت مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.