چهارشنبه, 28 شهریور 1403 Wednesday, 18 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43566 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2451×
برای رفع تیرگی دور چشم چه کار کنیم؟ 10 راه حل تضمینی + معرفی محصول
24 شهریور 1403 ساعت: 13:46
شناسه : 289927
1

سیاهی و تیرگی دور چشم یکی از عواملی است که روی شادابی و زیبایی فرد اثر زیادی دارد. برای رفع تیرگی دور چشم می توان از روش های متنوعی بهره برد.

پ
پ

سیاهی و تیرگی دور چشم یکی از عواملی است که روی شادابی و زیبایی فرد اثر زیادی دارد. برای رفع تیرگی دور چشم می توان از روش های متنوعی بهره برد. با استفاده از محصولات مراقبتی و روش های درمان خانگی می توان این عارضه را در زمان کوتاه تر و به شکل مؤثرتری از بین برد.

استفاده از کرم برای رفع تیرگی دور چشم

معرفی بهترین کرم برای رفع تیرگی دور چشم

پوست و بافت های اطراف چشم بسیار ظریف هستند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند. با گذشت زمان و کاهش تولید کلاژن پوست اطراف چشم خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و چروک و تیره می شود.

با استفاده از بهترین کرم برای رفع تیرگی دور چشم می توانید زیبایی پایدار تری داشته باشید. برای انتخاب کرم دور چشم مناسب باید با یک متخصص پوست مشورت کنید و بر اساس نیاز های پوستی خود یک نمونه را انتخاب کنید. کرم دور چشم نوتروژینا یکی از محصولات مراقبتی مناسب است که علاوه بر محبوبیت و پر فروش بودن مورد تأیید متخصصان پوست و زیبایی است.

مهم ترین نکته ای که برای خرید کرم دور چشم باید در نظر داشته باشید این است که این محصول مراقبتی را از مراکز فروش معتبر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی دخی لند یکی از مراکز فروش آنلاین برای خرید محصولات آرایشی و مراقبتی اورجینال و باکیفیت با قیمت بسیار مناسب است.

روغن تراپی برای رفع تیرگی دور چشم

روغن های درمانی حاوی ترکیبات طبیعی هستند و با پوست شما به خوبی سازگارند. این روغن ها علاوه بر تغذیه ی سلول های پوستی به حفظ رطوبت آن ها نیز کمک می کنند.

روغن بادام شیرین برای دور چشم

روغن بادام حاوی ویتامین E و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به کلاژن سازی و انسجام سلول های پوست کمک زیادی می کند. این روغن بسیار سبک است و به سرعت جذب می شود. اثرات مصرف آن برای برطرف شدن تیرگی دور چشم بعد از مدت کوتاهی نمایان می شود. از آنجایی که اثرات درمانی روغن بادام شیرین به همه ثابت شده است از آن در ترکیب بسیاری از کرم های مراقبتی استفاده می شود.

روغن جوجوبا برای رفع تیرگی دور چشم

روغن جوجوبا در جواب برای رفع تیرگی دورچشم چکار کنیم

روغن جوجوبا در ترکیب بسیاری از کرم های دور چشم استفاده می شود و در رفع تیرگی و چین و چروک های دور چشم بسیار مؤثر است. این روغن جذب سریعی دارد و با کاهش التهاب باعث رفع تیرگی و پف دور چشم می شود. هنگام استفاده از روغن جوجوبا مراقب باشید که به داخل چشم وارد نشود چرا که باعث سوزش چشم می شود.

روغن رز هیب

این روغن حاوی ویتامین های A و E و اسید های چرب امگا است. ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در این روغن باعث تحریک کلاژن سازی و افزایش سرعت بهبودی سلول های آسیب دیده می شود. این روغن کاملاً بی خطر است و در ترکیب بسیاری از محصولات مراقبتی از آن استفاده می شود.

کمک گرفتن از راه حل های تهاجمی برای رفع تیرگی دور چشم

ممکن است علی رغم استفاده از روش های خانگی برطرف کردن تیرگی دور چشم و کرم های دور چشم باکیفیت و اصل مانند محصولات نوتروژینا ، نتیجه ی چندانی برای از بین بردن این تیرگی ها نبینید. بعضی از افراد برای بازگشت زیبایی شان ترجیح می دهند از روش های تهاجمی تر استفاده کنند.

  • لایه بردار های شیمیایی

لایه بردارهایی که حاوی اسید گلیکولیک هستند می توانند سیاهی دور چشم را برطرف کنند و با تحرک کلاژن سازی باعث انسجام بافت اطراف چشم شوند.

  • لیزر

یکی دیگر از روش های تحریک کلاژن سازی و برطرف کردن تیرگی های اطراف چشم، لیزر است. با تحریک کلاژن سازی به وسیله لیزر بافت های آسیب دیده اطراف چشم بازسازی می شود و سلول های انسجام بیشتری پیدا می کنند.

  • تزریق فیلر

فیلرهایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند به ناحیه ی زیر چشم تزریق می شوند و با جذب آب مانع از چروک شدن سلول ها و تیرگی اطراف چشم می شوند.

  • بلفاروپلاستی

اگر هیچ کدام از روش های برطرف کردن تیرگی دور چشم نتیجه ای نگرفته اید و نمی دانید برای رفع تیرگی دور چشم چه باید کرد استفاده از عمل جراحی بلفاروپلاستی می تواند روش مناسبی باشد. در این روش لایه ای از پلک که به علت افتادگی باعث ایجاد سایه شده است با جراحی برداشته می شود و به این طریق تیرگی و سایه اطراف چشم برداشته می شود.

استفاده از ژل آلوئه ورا برای برطرف کردن سیاهی دور چشم

ژل الوئه ورا در حواب سوال برای رفع تیرگی دور چشک چه باید کرد

ژل گیاه آلوئه ورا حاوی ماده ای به نام آلوئزین است که آنزیم های تولید کننده ملاتونین را مهار می کند. به این ترتیب با استفاده از این ژل در زیر چشم می توانید تولید ملانین و سیاهی دور چشم پیشگیری کنید.

استفاد از کمپرس یخ برای رفع تیرگی اطراف چشم

سرما باعث انقباض ماهیچه ها و رگ های خونی اطراف چشم می شود و تیرگی هایی که به علت تورم رگ ها ایجاد شده اند را از بین می برد. برای برطرف کردن تیرگی اطراف چشم ها به این صورت عمل کنید که مقداری یخ را داخل یک نایلون و حوله تمیز قرار دهید و در محل کبودی های اطراف چشم ها بگذارید.

شما می توانید از برش های خیار به عنوان کمپرس سرد استفاده کنید. خاصیت آبرسانی خیار باعث می شود سلول های اطراف چشم شما آب کافی جذب کنند و از شر تیرگی ها خلاص شوید. برش های یخ زده ی خیار را در اطراف چشم خود قرار دهید و بعد 15 دقیقه اطراف چشم را با آب ولرم شستشو دهید.

اسپری کردن گلاب برای رفع تیرگی دور چشم

گلاب با آبرسانی و منقبض کردن رگ های اطراف چشم مانع از ایجاد تیرگی ها در این ناحیه حساس می شود. یکی از مزیت های استفاده از گلاب برای برطرف کردن تیرگی اطراف چشم این است که کاملاً بی ضرر است و در صورتی که به چشم شما وارد شود هیچ آسیب یا سوزشی ایجاد نمی کند. بعد از استفاده از گلاب برای دور چشم نیازی به شستشو نیست.

رفع تیرگی دور چشم با خمیر دندان

خمیر دندان ها حاوی ترکیبات ضد التهابی هستند که به درمان سیاهی دور چشم کمک زیادی می کنند. برای این کار باید خمیر دندان را به پوست اطراف چشم بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توانید این کار را چند روز پشت سر هم انجام دهید.

 استفاده از انواع ماسک های خانگی برای رفع سیاهی دور چشم

  • برای رفع تیرگی دور چشم چیکار کنیم و از چه ترکیباتی به عنوان ماسک استفاده کنیم؟

ماسک های خانگی با استفاده از ترکیباتی تهیه می شوند که در دسترس هستند. ترکیبات طبیعی مورد استفاده در ماسک های خانگی عارضه ای به همراه ندارند.

  • آب سیب زمینی

سیب زمینی دارای ترکیباتی برای رفع تیرگی است. به این منظور یک سیب زمینی کوچک را رنده کنید و آب آن را با پنبه دور چشم خود بمالید. بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه پوست اطراف چشم را با آب ولرم شستشو دهید.

  • ماسک زرد چوبه

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذا خوری زردچوبه را با مقدار کافی گلاب ترکیب کنید تا یک خمیر نسبتا سفت به دست آید. این مایع خمیری شکل را با فرچه یا به کمک دست زیر چشم بمالید و بعد از 10 دقیقه شستشو دهید.

  • گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که باعث از بین رفتن اثرات رادیکال های آزاد و تسریع روند بهبودی سلول های پوست اطراف چشم می شود.

گوجه فرنگی خاصیت روشن کنندگی دارد و تیرگی دور چشم را برطرف می کند. مقداری آب گوجه فرنگی را با آب لیمو تازه ترکیب کنید و با پنبه به اطراف چشم خود بمالید. بعد از 10 دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

  • چای سبز

چای سبز در جواب سوال برای رفع تیرگی دور چشم چیکار کنیم

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که گردش خون را بهبود می بخشد و مانع از تیرگی اطراف چشم می شود. همچنین وجود ترکیبات فنلی مانع تولید ملانین در پوست می شود.

برای استفاده از اثرات چای سبز دو عدد کیسه چای سبز را آب قرار دهید و بعد از اینکه به خوبی آب جذب کرد آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. کیسه چای سبز را روی محل تیرگی های اطراف چشم قرار دهید و بعد از 15 دقیقه آن را شستشو دهید.

دوری کردن از عوامل ایجاد تیرگی دور چشم

شما باید عوامل ایجاد تیرگی دور چشم را بشناسید و سعی کنید از این عوامل دور بمانید تا از روش های برطرف کردن تیرگی دور چشم نتیجه بهتری بگیرید. از موارد عامل ایجاد تیرگی دور چشم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کمبود آب در بدن
  • کم خوبی یا فقر آهن
  • خستگی و کم خوابی طولانی مدت
  • اشعه فرابنفش خورشید
  • آلودگی هوا و آلرژی

حتی اگر بهترین کرم ضد چروک دور چشم خارجی را خریداری کنید اما تغذیه ی مناسب و الگوی خواب منظمی نداشته باشید، نمی توانید از زیبایی چشم های خود مراقبت کنید.

پرسش های متداول

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

تیرگی اطراف چشم به مرور زمان ایجاد می شود و برای برطرف شدن آن به زمان زیادی نیاز است. مراقبت از پوست اطراف چشم مانع از ایجاد تیرگی و چروک اطراف چشم می شود.

بهترین راه حل خانگی برای رفع تیرگی دور چشم چیست؟

ماسک هایی که از ترکیبات طبیعی ترمیم کننده و آنتی اکسیدان تهیه می کنید بهترین انتخاب هستند. عسل، سرکه سیب، خیار، گوجه فرنگی، آلوئه ورا، چای سبز و… ترکیباتی هستند که برای درمان خانگی تیرگی اطراف چشم مفید و مؤثر هستند.

آیا برای از بین بردن تیرگی دور چشم نیاز است به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که از روش های خانگی و کرم دور چشم استفاده کرده اید اما نتیجه ای نگرفته اید باید به پزشک مراجعه کنید تا علت تیرگی اطراف چشم با آزمایش های بیشتر مشخص شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.