چهارشنبه, 28 شهریور 1403 Wednesday, 18 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43577 تعداد نوشته های امروز : 20 تعداد دیدگاهها : 2451×
7 آسانسور لوکس و گران قیمت در دنیا!
25 شهریور 1403 ساعت: 13:26
شناسه : 290025
1
رپورتاژ آگهی؛

آسانسور ها در هر ساختمانی یکی از اجزا جذاب و شایان توجه به شمار میروند در این مقاله قصد داریم تا شما را با گرانقیمت ترین آسانسور های دنیا آشنا کنیم.

پ
پ

7 تا از گرانترین و لوکس ترین آسانسور های جهان!

در سراسر نقاط جهان علی الخصوص در هتل ها و پاساژ های گران قیمت ما آسانسور هایی را مشاهده میکنیم که به جرئت میتوان گفت هزینه صورت گرفته برای این آسانسور ها از بسیاری از ساختمان های مسکونی و یا اداری ما در ایران و یا دیگر کشور های جهان گران تر است به طور مثال در دیواره های آن از سنگ های گران قیمت و دیواره هایی با فلز های گران بها ساخته شده و با چشم نما های لذت بخش تصویر به یاد ماندنی را در ذهن مراجعین به یاد میگذارد در این مقاله به همراه آریانانوین قصد داریم تا با 5 تا از این آسانسور های لوکس و گران قیمت آشنا شویم.

1.آسانسور bailypumg چین با قیمتی سرسام آور

این آسانسور یکی از مشهور ترین آسانسور های دنیا به حساب می آید که تصاویر آن در سراسر فضا های مجازی وایرال شده است این آسانسور که در یکی از جنگل های کشور چین قرار گرفته است قادر است تا ارتفاع 326 متری را با تابلو فرمان آسانسور و موتور قدرتمند خود طی کند که همین باعث قیمت 16 میلیون دلاری آن شده که تا کنون گران ترین آسانسور در سراسر دنیا نام گرفته است.

images 1726391406 66e6a46e078bf - 7 آسانسور لوکس و گران قیمت در دنیا! -

برج بیل یامپ چین

2. آسانسور AquaDom در آلمان عجیب ترین آسانسور دنیا

آکوا دام در واقع یک آکواریم عظیم شیشه ای از جنس اکرلیک است که در کشور آلمان قرار دارد و درون این آکواریوم که واقع در یک هتل است ین آسانسور در هتل رادیسون بلو در برلین قرار دارد و آسانسور شفاف آن در وسط این آکواریوم قرار گرفته و با قیمت 14 میلیون دلاری دومین آسانسور گران قیمت در جهان است. آکوا دام در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و حدود ۱۲. ۸ میلیون یورو (۶۱۴۴۰۰۰۰۰۰۰ تومان) هزینه برده  است و حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد. این مجتمع شامل هتل، ادارات، رستوران‌ها و مرکز حیات دریایی می‌شود. این آکواریوم به قدری وسعت دارد که هرروز ۳ یا ۴ غواص آکواریوم را تمیز می‌کنند و به ماهی‌ها غذا می‌دهند

images 1726391406 66e6a46e65d9b - 7 آسانسور لوکس و گران قیمت در دنیا! -

آسانسور آکواریومی هتل در برلین

3.آسانسور 12 میلیون دلاری در پرتغال با شستی های گران قیمت

یکی از مهمترین بخش های های آسانسور شستی های داخل کابین آن به شمار می رود که این موضوع در آسانسور santajusta پرتغال موردتوجه قرار گرفته و شستی های داخل کابین این آسانسور در داخل آن از سنگ های گران قیمت به کار گرفته شده اند و در واقع میتوان گفت یکی از مهمترین دلایل 12 میلیون دلاری بودن این آسانسور همین شستی های داخل کابین گران قیمت آن است. داستان ساخت این آسانسور به این صورت است: از قدیم شهر لیسبون پر از سراشیبی و سربالایی بود و ساکنان مجبور می شدند حتی برای رفتن به میدان اصلی شهر هم بالا و بلندی های زیادی را پشت سر بگذارند؛ رفت و آمدی که زندگی مردم را با سختی روبرو کرده بود. یکی از نقاط لیبسون که تردد در آن به سختی صورت می گرفت، محل کنونی آسانسور سانتا ژوستاست. این منطقه با شیبی تند و تفاوت ارتفاع ۴۵ متری که دارد، در گذشته مردم را دچار دردسرهایی کرده بود. حتی این شیب و ارتفاع زیاد سبب شده بود تا چوپانان با سختی و مشقت زیادی دام های خود را از این سراشیبی و سربالایی ها عبور دهند. به همین خاطر وقتی در سال ۱۸۷۰ میلادی، پیشنهاد ساخت آسانسور مطرح شد تا رفت و آمد آسان تر شود، با استقبال چوپانان مواجه نشد و آن ها خواستار ساخت راه آهن بودند تا به وسیله ی آن دامهایشان را هم جا به جا کنند. اما نهایتا طرح ساخت آسانسور پیروز شد و گله داران هم مجبور به پذیرفتن آن شدند؛ سازه ای که سانتا ژوستا نام گرفت و در سال ۱۸۷۴ میلادی کار ساخت و سازش آغاز و نهایتا در سال ۱۹۰۲ کامل شد.

images 1726391406 66e6a46e76083 - 7 آسانسور لوکس و گران قیمت در دنیا! -

آسانسور سان جوستا آسانسوری بدون مقصد!

4.Hammetschwand در سوییس: هر آسانسور 14.8 میلیون دلار

بلندترین آسانسور بیرونی اروپا، خود یک جاذبه‌ی گردشگری است. این آسانسور که یک مسیر صخره‌ای را به ارتفاعات Hammetschwand  متصل می‌کند، سرعتی بالغ بر 160 متر بر دقیقه و 152 متر ارتفاع دارد. شرکت شیندلر این  آسانسور را طراحی کرده است و بیشتر روی لذت بردن مسافران بالابر از منظره و راحتی آن‌ها تمرکز داشته است. بالابر Hammetschwand  در سال 1905 تکمیل شده و 550.000 دلار هزینه داشته است.  این آسانسور شاید طراحی ساده ای داشته باشد اما این آسانسور از بهترین متریال های دنیا را به کار برده و دارای تابلو فرمان های قدرتمند است.

images 1726391406 66e6a46e7c821 - 7 آسانسور لوکس و گران قیمت در دنیا! -

آسانسوری گردشگری در سوئیس

5.دروازه‌ی کمانی میسوری آمریکا: هر آسانسور 10 میلیون دلار

یکی از جاذبه‌های گردشگری میسوری یک دروازه‌ی کمانی است که در سال 1947 ساخته شده است و هنوز هم گردشگران را به خود جذب می‌کند. در سال 1968 روی این دروازه آسانسور نصب شد تا گردشگران ساده‌تر به بلند‌ترین نقطه‌ی آن، یعنی ارتفاع 192 متری برسند. هشت آسانسور تخم‌مرغ شکل در این دروزاه نصب شده است که چهار دقیقه طول می‌کشد به بالای آن برسند و در سه دقیقه هم مسیر برگشت را طی می‌کنند.

images 1726391406 66e6a46e89d5f - 7 آسانسور لوکس و گران قیمت در دنیا! -

آسانسور برج کمانی ایالات متحده آمریکا

آسانسور های گرانقمت دیگری نیز مانند آسانسور برج خلیفه دبی، آسانسور یوکوهاما در ژاپن و… وجود دارند که توسط متخصصین ایرانی و خارجی در سراسر دنیا نصب و به بهره برداری رسیده اند در این مقاله سعی کردیم تا آسانسور ها را برای شما از لحاظ یکی از مهم ترین پارامتر ها در خرید هر محصولی مقایسه کنیم. اما قیمت آسانسور با توجه به اجزای به کار برده شده در آن اعم از تابلوفرمان، شستی های داخل کابین، شستی طبقات، موتور آسانسور، کابین آسانسور و لوازم جانبی آن مشخص میشود که شما میتوانید شستی های داخل و خارج کابین و تابلوفرمان های با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب را از آریانانوین تهیه نموده و در ساختمان های خود مورد استفاده قرار دهید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.