پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43583 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2451×
درباره اولین نشست خبری مسعود پزشکیان؛ هیچ کس راضی نشد
27 شهریور 1403 ساعت: 14:17
شناسه : 290146
3

نشست خبری مسعود پزشکیان دیروز نه کیهان را راضی کرد نه مخالفان کیهان را! کیهان انتظار برائت‌جویی داشت و در جبهه مقابلش کسی فکر نمی‌کرد رییس جمهور وقتی به موضوع حصر رسید از چنان واژه‌هایی استفاده کند هرچند که لغزش‌ طبیعی است!

پ
پ

نشست خبری مسعود پزشکیان دیروز نه کیهان را راضی کرد نه مخالفان کیهان را! کیهان انتظار برائت‌جویی داشت و در جبهه مقابلش کسی فکر نمی‌کرد رییس جمهور وقتی به موضوع حصر رسید از چنان واژه‌هایی استفاده کند هرچند که لغزش‌ طبیعی است!

به هر روی کیهان عصبانی‌تر از حامیان پزشکیان است و نوشته:«آقای رئیس‌جمهور، به‌کارگیری مجرمان و محکومان امنیتی با به‌کارگیری افراد با سلیقه‌های سیاسی متفاوت، 2 موضوع مجزا است. اشتباه با جرم متفاوت است. سران و اصحاب فتنه پادوهای آمریکا و اسرائیل بودند نه صاحب اعتراض و سلیقه متفاوت…آقای پزشکیان، اگر وفاق ملی آن است که شما می‌گویید، مقابله امام علی(ع) با معاویه و مقابله امام حسین(ع) با یزید چگونه قابل توجیه است؟…ایشان رویکرد وفاق را نتیجه می‌گیرد اما وفاق به معنای به‌کارگیری افراد فتنه‌گر و ضد نظام نیست.
کیهان البته چیزی را از قلم نمی‌اندازد به همین دلیل در گزارش فوق سراغ هادی حیدری، کارتونیست روزنامه‌نگار حرفه‌ای و معتبری که دیروز اجرای مراسم را به عهده داشت هم رفته و نوشته:«این فرد کاریکاتورهای توهین‌آمیز و کینه‌توزانه کشیده و به شهیدان و نیز دکتر جلیلی و دکتر زاکانی اهانت کرده است. اینکه این فرد را به عنوان مجری انتخاب کنیم و از وفاق هم بگوییم، تناقض است. چه کسانی در دولت این هتاک را به عنوان مجری انتخاب کرده‌اند؟ آیا تقلای تمسخر ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های شهیدان را داشته‌اند؟»حالا شاید به جایگاه دکتر زاکانی و دکتر جلیلی نزد تندروها و افراطی‌ها بیشتر پی ببریم وقتی یکی از جرائم هادی حیدری کشیدن کاریکاتور زاکانی می‌‌شود تکلیف بقیه روشن است!

برخی هم روزنامه‌نگاری عشایری را انتخاب کرده‌اند. یک روز در وطن امروز فحش می‌دهند فردایش در جوان قربان صدقه اخلاق منصفانه پزشکیان می‌روند.

به هر روی روزنامه جوان در یادداشت امروزش به قلم کبری آسوپار نوشته:«روز گذشته سخنان رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان درباره پرتاب موفق ماهواره تحقیقاتی «چمران – ۱» به مدار ۵۵۰ کیلومتری زمین با جملاتی حاوی انصافی زیاد بود. او در آغاز تشکر از همه دست اندرکاران این اتفاق مهم، اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع، وزارت ارتباطات، وزارت علوم و شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت که «حق این است که بگوییم زحمات و تلاش‌های اصلی برای آماده‌سازی و پرتاب این ماهواره در دولت گذشته صورت گرفته است». در روز‌های پس از شهادت شهید رئیسی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت او در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت که «در یک جلسه دانشجویی یکی از دانشجویان با اطلاعات نادرست انتقادی نسبت به دولت‌های گذشته مطرح کرد. من نسبت به این قضیه پاسخی ندادم. حاج آقا بعداً پرسیدند که چرا به این مطلب پاسخ ندادی. من گفتم نقد به دولت دیگری وارد بود. ایشان فرمودند خیر آن اطلاعات غلط بود و نقد به کل نظام وارد می‌شد و باید پاسخ می‌دادی».»البته تاثیر و نفوذ کلام آن مرحوم روی جوانک سخنگو را هم دیدیم که چطور انصاف به خرج می‌داد! دوستان همین طیف هم انصافشان را پشت در روزنامه می‌گذارند بعد پله‌ها را بالا می‌روند.

ما باید از هر نقدی فارغ از نیت و گذشته گوینده‌اش استقبال کنیم. مثلا اگر وطن امروز که خود در سخیف بودگی حائز عنوان و رتبه است و به قول امروزی‌ها در یک لیگ دیکر بی‌ادب است درباره ادبیات رییس جمهور چیزی بنویسد باید به گذشته‌اش نگاه نکنیم. مثلا یادمان برود کسی که امروز درباره لزوم دقت در بیان مواضع دیپلماتیک حرف می‌زند همان است که تیترها و تصاویر رهبران همسایگان استراتژیک ایران و کشورهای مهم دیگر را با ابتذال کامل معنا منتشر می‌کرد. به هر روی بخوانیم وطن امروز چه نوشته:«پاسخ‌های آقای رئیس‌جمهور به سوالات مربوط به حوزه سیاست خارجی، کاملا ناپخته و بدون رعایت پروتکل‌های مرسوم سیاسی و دیپلماتیک بود…درست است که آقای پزشکیان هنوز از بهت ناشی از پیروزی‌اش در انتخابات خارج نشده و مرتبا این موضوع را در سخنرانی‌های خود مطرح می‌کند اما منصوبان وی باید او را به این واقعیت برسانند که او اکنون رئیس‌جمهوری اسلامی ایران است و مواضع او درباره مسائل مختلف، بویژه مسائل خارجی مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد و خدای نکرده هر نوع ضعف در بیان مواضع می‌تواند برای کشور هزینه‌ساز بوده و دردسر درست کند. پاسخی که آقای پزشکیان درباره شلیک موشک فراصوت یمن به سرزمین‌های اشغالی به خبرنگار الجزیره داد حقیقتا تاسف‌آور بود. این تاسف بیشتر متوجه اطرافیان، معاونان و مشاوران وی بویژه وزارت امور خارجه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.