جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43587 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2451×
بهترین آسانسور برای ساختمان های کوچک
30 شهریور 1403 ساعت: 5:13
شناسه : 290385
0

انتخاب آسانسور برای ساختمان های کوچک وابسته به فضای محیط است. در این مقاله بهترین آسانسور برای آپارتمان های کوچک را معرفی می‌کنیم.

پ
پ

آسانسور برای آپارتمان های کوچک باید بر اساس فضا و مساحت ساختمان انتخاب و طراحی شود تا در کنار جابجایی ایمن افراد در طبقات، فضای کمی نیز اشغال شود. با توجه به اینکه امروزه نصب آسانسور برای ساختمان های کوچک و همینطور ساختمان های بزرگ، امری ضروری و فراگیر است، پس نمی‌توان بدلیل محدودیت فضا، آسانسور را حذف نمود.

از اینرو باید با یک بررسی دقیق، اقدام به انتخاب بهترین آسانسور برای ساختمان های کوچک نمود تا تمامی نیازهای ساکنین مرتفع گردیده و همینطور فضای محدودی اشغال شود. در این مقاله بهترین آسانسور برای آپارتمانهای کوچک را معرفی می‌نماییم.

مهم ترین نکات انتخاب آسانسور برای ساختمان های کوچک

نصب آسانسور برای ساختمان های کوچک یکی از مهم ترین نکاتی است که باید پیش از خرید آسانسور برای آپارتمان های کوچک به آن توجه نمود. زیرا در زمان نصب با مواردی روبرو خواهید شد که چنانچه از قبل پیش بینی نکرده باشید، با مشکل مواجه می شوید.

برای نصب آسانسور در ساختمان های کوچک باید به موارد زیر توجه نمایید :

  • کمبود فضا
    مسلما یکی از مهم ترین دلایل برای انتخاب آسانسور در ساختمان های کوچک، کمبود فضا است. یعنی حتما مالک یا کارفرما بدلیل محدودیت فضا، بدنبال یافتن کوچترین آسانسور خواهد رفت. بنابراین باید نکاتی همچون فضای لازم برای چاهک آسانسور، اتاق موتورخانه و چاله آسانسور، قبل از نصب پیش بینی شوند و یک سیستم آسانسور بر اساس شرایط موجود انتخاب و طراحی شود.
    بسیاری از مدل های آسانسور، نیاز به اتاق موتورخانه دارند و این بعید نیست که در یک ساختمان کوچک فضای لازم برای احداث اتاقک آسانسور وجود نداشته باشد و یا چنانچه بخواهید اقدام به نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی نمایید، تامین فضا برای اتاق موتورخانه هزینه و خرابی زیادی خواهد داشت.
    بنابراین بررسی فضا و شرایط موجود، یکی از مهم ترین نکات انتخاب آسانسور برای ساختمانهای کوچک است.
  • نیاز به تغییرات در ساختمان های کوچک و قدیمی
    چنانچه هدف از نصب آسانسور برای آپارتمانهای کوچک نوساز باشد، کار آسانتر خواهد بود. زیرا می‌توان از ابتدا و در زمان طراحی نقشه‌ها و با بررسی‌های لازم، فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور کوچک را در نظر گرفت و اقدام به انتخاب یک سیستم آسانسور متناسب با فضای موجود نمود.
    اما چنانچه بخواهیم اقدام به نصب آسانسور در آپارتمانهای کوچک قدیمی نماییم، مسلما نیاز به تغییرات و تخریب خواهیم داشت. در چنین شرایطی سیستم آسانسور باید بگونه‌ای انتخاب شود که با کمترین تغییرات و تخریب بتوان اقدام به نصب و راه‌اندازی آسانسور نمود تا هم هزینه‌ها کاهش یافته و هم با تغییرات و تخریب محدود، آرامش ساکنین تحت تاثیر قرار نگیرد.
  • هزینه
    هزینه نصب آسانسور در ساختمانهای کوچک، یکی دیگر از مهم ترین موارد است که باید قبل از خرید، بررسی گردد. هزینه یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید و انتخاب هرگونه کالا یا خدمات است که خرید آسانسور برای آپارتمان های کوچک نیز، از این مقوله مستثنی نیست.
    در زمان انتخاب آسانسور برای آپارتمانهای قدیمی، باید با انتخاب یک سیستم آسانسور که کارایی و عملکرد بهینه‌ای متناسب با فضای موجود و نیازهای ساکنین داشته باشد، اقدام به مدیریت هزینه نمود به نحوی که آسانسور مورد نظر بتواند نیازهای ساکنین را بدرستی رفع نماید.
  • کارایی و آرامش ساکنین
    مسلما اصلی ترین دلیل برای نصب آسانسور در آپارتمان های کوچک، افزایش آرامش ساکنین است. لذا برای این منظور باید با بررسی‌های دقیق و یک انتخاب درست، آسانسوری نصب گردد که کارایی لازم را داشته و متناسب با ساختمانهای کوچک باشد.
    چنانچه آسانسور نصب شده متناسب با فضای موجود نباشد و یا فضای موتورخانه و چاله آسانسور به نحوی باشد که در زمان شروع به حرکت، سر و صدای کابین یا موتورخانه به داخل واحدها ورود کند، باعث ایجاد نارضایتی و کاهش آرامش ساکنین خواهد شد.

فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور در ساختمانهای کوچک

برای نصب آسانسور در ساختمانهای کوچک، باید فضای مورد نیاز را در نظر گرفت. عموما آسانسورها به ۳ فضای اصلی برای نصب نیاز دارند که شامل موارد زیر می‌باشد :

  • فضای مورد نیاز برای موتورخانه : شامل فضایی است که تابلو فرمان و موتور آسانسور در آن نصب می شوند و در بالاترین نقطه ارتفاعی آسانسور قرار می گیرد.
  • فضای مورد برای چاله آسانسور : فضایی که ریل‌ها در آن نصب شده و کابین در این فضا جابجا می شود.
  • فضای مورد نیاز برای چاهک آسانسور : در پایین‌ترین قسمت آسانسور نصب می‌شود که ضربه گیرها در این فضا قرار می‌گیرند.

در زمان انتخاب آسانسور برای ساختمانهای قدیمی، باید فضاهای ذکر شده در بالا را در نظر گرفت و بررسی نمود که آیا امکان فراهم نمودن فضاهای مورد نیاز وجود دارد یا خیر. در صورتیکه برای ایجاد هر یک از این موارد با کمبود فضا روبرو باشیم، باید از یک سیستم آسانسور متناسب با شرایط موجود استفاده نماییم که بی‌نیاز به یک یا چند مورد از این فضاها باشد.

بهترین آسانسور برای آپارتمانهای کوچک

بهترین آسانسور برای آپارتمانهای کوچک چیست؟

با دانستن اطلاعات بالا باید گفت بهترین آسانسور برای آپارتمانهای کوچک، خرید آسانسور هیدرولیکی است. آسانسورهای هیدرولیکی برای ساختمانهای کوچک یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند. این آسانسورها بدلیل طراحی منحصر بفرد خود، نیاز به فضای محدودی دارند و از همین رو برای ساختمان های کوچک بسیار مناسب هستند.

بدلیل بهره گیری از سیستم جک و هیدرولیک، این آسانسورها برخلاف آسانسورهای کششی نیازی به اتاق موتورخانه در بالا ندارند. البته باید شرایط برای حفره چاله در چاهک آسانسور هیدرولیکی برای قرارگیری سیلندر و جک فراهم باشد. بدلیل عدم نیاز به اتاق موتورخانه که خود فضای زیادی را در بالاترین قسمت ارتفاعی آسانسور اشغال می‌کند، این نوع آسانسورها برای آپارتمان های کوچک که با محدودیت فضا روبرو هستند، مناسب هستند.

آسانسور هیدرولیک برای ساختمان های کوچک

مزایای استفاده از آسانسور هیدرولیکی برای ساختمان های کوچک

آسانسورهای هیدرولیکی مزایای بسیار زیادی برای تمامی ساختمانها بخصوص ساختمانهای کوچک دارد. این آسانسورها بدلیل بهره‌گیری از سیستم جک و هیدرولیک، قدرت بالایی دارند و برای جابجایی بار و وسایل سنگین بسیار مناسب می‌باشند.

البته در مقایسه با آسانسورهای کششی سرعت پایین‌تری دارند و در کل برای ساختمانهای مرتفع مناسب نمی‌باشند و بدلیل سرعت پایین برای ساختمانهایی که تردد بالایی دارند، مناسب نیستند و امکان ایجاد ترافیک در حین جابجایی افراد بین طبقات وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای آسانسور هیدرولیکی برای ساختمان های کوچک، امنیت بالای این آسانسورها است. بدلیل استفاده از سیستم جک و هیدرولیک در آسانسورهای هیدرولیکی و عدم وجود سیم بکسل، امکان سقوط در این آسانسورها تقریبا صفر است و از همین رو ایمنی بسیار بالایی دارند.

هزینه خرید و نصب آسانسور هیدرولیکی برای ساختمانهای کوچک مقرون بصرفه بوده و در مقایسه با سایر انواع آسانسور پایین‌‌تر می‌‌باشد. همچنین بدلیل عدم نیاز به موتورخانه، هزینه‌های جانبی احداث آن نیز کاهش می‌یابد.

آیا بالابر برای آپارتمان های کوچک مناسب است؟

در سال‌های اخیر استفاده از بالابر برای آپارتمان نیز رواج پیدا کرده. بخصوص برای آپارتمان های کوچک قدیمی که فاقد آسانسور هستند. لازم است بدانید بالابرها مناسب استفاده در آپارتمان های مرتفع نیستند.

در واقع از بالابر برای خانه یا آپارتمان کوچک در مواقعی می‌‌‌توان استفاده نمود که نهایتا تعداد طبقات ۳ طبقه یا کمتر باشند. همچنین در صورت استفاده از بالابر برای ساختمان های کوچک، باید از انواع بالابر خانگی کابین دار استفاده نمود تا ایمنی کافی را برای جابجایی افراد فراهم نماید.

بهترین موارد استفاده از بالابر برای ویلا، خانه های دوبلکس و ساختمان های دو طبقه یا نهایتا سه طبقه می‌باشد.

قیمت آسانسور برای ساختمان های کوچک

قیمت آسانسور برای ساختمان های کوچک

قیمت آسانسور برای ساختمان های کوچک به مواردی مختلفی بستگی دارد. برای ارائه قیمت دقیق آسانسور برای آپارتمان کوچک باید ابتدا اقدام به بازدید از محل مورد نظر نمود و با بررسی دقیق ابعاد و اندازه ها و مساحت و فضای موجود، دستگاه مورد نیاز و هزینه های پیش رو را محاسبه کرد.

عوامل موثر روی قیمت آسانسور برای ساختمان های کوچک شامل موارد زیر است :

  • تعداد طبقات
    هر چند منظور از ساختمان ها و آپارتمان های کوجک عموما ساختمان هایی با تعداد طبقات پائین است، اما به هر جهت، تعداد طبقات یکی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت آسانسور است. مسلما قیمت آسانسور کوچک برای یک ساختمان ۳ طبقه بیشتر از قیمت آسانسور کوچک برای ساختمان ۴ طبقه خواهد بود.
  • ظرفیت
    ظرفیت آسانسورهای کوچک نیز روی قیمت آن‌ها تاثیرگذار هستند. مسلما در مورد آسانسور برای ساختمانهای کوچک با کمبود فضا روبرو هستیم و باید از حداقل فضا برای نصب آسانسور استفاده نماییم. به این منظور باید حداقل ابعاد برای چاله آسانسور طراحی شود.
    با کوچک شدن ابعاد چاله آسانسور، ابعاد کابین نیز کاهش می‌یابد. در این حالت نهایت ظرفیت کابین برای آپارتمان کوچک که حداقل فضا را اشغال نماید، تکنفره یا دو نفره خواهد بود. در مورادی که فضای بیشتری در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم ابعاد آسانسور برای ساختمانهای کوچک را بنحوی افزایش داد که ظرفیت کابین ۴ نفره باشد.
    به هر جهت با افزایش ابعاد و ظرفیت آسانسور برای آپارتمانهای کوچک، قیمت نیز افزایش می یابد.
  • جنس و تزئینات کابین
    یکی دیگر از موارد موثر روی قیمت آسانسور ساختمانهای کوچک، جنس و تزئینات بکار رفته در کابین آسانسور کوچک است. کلبین آسانسور آپارتمان های کوچک می تواند بصورت فلزی و ساده باشد و یا تلفیقی از فلز و چوب باشد.
    همچنین می‌توان در یک طرف یا سه طرف کابین از شیشه استفاده نمود که برای خانه های کوچک دوبلکس و ویلاها بسیار شیک و مدرن می‌باشد و ظاهری زیبا به فضای خانه می‌بخشد.
    یکی دیگر از تزئینات قابل استفاده در کابین آسانسورهای کوچک خانگی، استفاده از سنگ در کف کابین می‌باشد.
    به هر جهت هر کدام از موارد مربوط به جنس و تزئینات کابین، روی قیمت آسانسور برای ساختمان های کوچک موثر خواهند بود.

بهترین شرکت آسانسور برای خرید آسانسور در ساختمان های کوچک

برای خرید آسانسور هیدرولیکی باید با اقدام به تحقیق و بررسی های کامل، به بهترین شرکت آسانسور مراجعه نمایید. از آنجاکه آسانسورهای هیدرولیکی به نسبت سایر انواع آسانسور جدیدتر هستند، شرکت های محدودی تجربه کافی برای نصب این آسانسورها را دارند.

لذا چنانچه بدنبال آسانسور برای ساختمان های کوچک هستید و قصد خرید آسانسور هیدرولیکی را دارید، باید به یک شرکت آسانسور متخصص که تجربه و تخصص کافی داشته باشد مراجعه نمایید.

یک شرکت آسانسور مناسب که از تجربه کافی برخوردار باشد، در اولین قدم از مکان شما بازدید می‌نماید و پس از بازدید و ثبت ابعاد و شرایط موجود ساختمان شما، اقدام به بررسی دقیق تمام شرایط کرده و بهترین حالت را برای طراحی آسانسور برای ساختمان های کوچک، در نظر گرفته و سپس قیمت دقیق را به شما ارائه می‌نماید.

چنانچه شما نیاز به یک آسانسور برای ساختمان کوچک قدیمی داشته باشید، بدیهی است جانمایی آن باید به نحوی باشد که با کمترین میزان تغییرات در ساختمان و حداقل تخریب، بتوان اقدام به نصب آسانسور برای آپارتمان قدیمی کوچک شما نمود.

کلام پایانی

انتخاب بهترین آسانسور برای ساختمان های کوچک باید بر اساس بررسی‌های دقیق و بازدید از محل مورد نظر برای نصب آسانسور انجام شود. از آنجاییکه طراحی و نصب آسانسور نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد.

بهترین آسانسور برای ساختمان های کوچک، آسانسور هیدرولیک می‌باشد که در کنار قدرت بالا، نیاز به فضای محدودی داشته و قیمت مناسبی دارد. از آنجاکه نصب و راه‌اندازی آسانسور هیدرولیک نیاز به تخصص و تجربه دارد و شرکت‌های محدودی اقدام به نصب آسانسور هیدرولیک می‌نمایند، لذا در صورت نیاز به آسانسور برای آپارتمان های کوچک باید به شرکت‌‌‌های متخصص و با تجربه کافی برای نصب آسانسورهای هیدرولیک مراجعه نمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.