یکشنبه, 1 مهر 1403 Sunday, 22 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43608 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2452×
معرفی برترین تولیدکننده تجهیزات فست فود در ایران
1 مهر 1403 ساعت: 15:35
شناسه : 290476
0

در حال حاظر صنعت فست فود یکی از بخش‌های مهم و اصلی صنعت غذا است. این صنعت با توجه به علاقه مردم به غذا، با سرعت به رشد خود ادامه می ‌دهد.

پ
پ

 

در حال حاظر صنعت فست فود یکی از بخش‌های مهم و اصلی صنعت غذا است. این صنعت با توجه به علاقه مردم به غذا، با سرعت به رشد خود ادامه می ‌دهد. در این بین شرکت های تولید کننده تجهیزات فست فود مانند گارد استیل می‌توانند نقش بسیار مهمی در آسان و بهینه کردن فرآیند پخت و پز انواع مواد غذایی داشته باشند، بنابراین اجاق‌ های صنعتی، سرخ ‌کن صنعتی، کباب‌ پز صنعتی و انواع دستگاه ‌ها و تجهیزات آماده سازی فست فود همگی نقش تعیین‌ کننده‌ای در سرعت، کیفیت و بهره‌ وری آشپزی خواهند داشت.

سرعت بالا، حرف اول را در فست فود (Fast food) می‌زند. بنابراین تجهیزات فست فود و کتیرینگ نیز به دلیل شرایط کاری خاص خود مانند حجم بالای کار؛ می‌بایست دارای ویژگی‌های زیر باشند:

  • دوام
  • کارایی
  • سهولت در استفاده
  • کاهش مصرف انرژی
  • شستشوی آسان

 

تولیدکنندگان تجهیزات لازم برای فست‌فود همیشه در تلاشند تا با بکارگیری فناوری‌های جدید و طراحی‌های مهندسی پیشرفته، محصولاتی را ارائه دهند تا به سرعت نیازهای فست‌فود را برآورده سازند.

معرفی تجهیزات ضروری آشپزخانه فست فود

برای اینکه بیزینس موفقی در حوزه فست فود داشته باشیم باید آشپزخانه فست فود مجهزی تهیه کنیم تا کارایی و سرعت کار بالا برود. برای رسیدن به این هدف لوازم و تجهیزات مختلفی لازم است که برخی به صورت آماده در بازار موجود است و برخی می‌بایست به صورت اختصاصی سفارش داده شده و ساخته شوند. در ذیل به برخی از تجهیزات لازم برای راه‌اندازی فست فود اشاره کرده و کمی در مورد آن‌ها توضیح می‌‍دهیم.

فر صنعتی فست فود

فر صنعتی

یکی از تجهیزات واجب و ضروری هر فست فودی کوچک یا بزرگ، فر فست فودی یا فر اغذیه است. این محصول که یکی از تجهیزات آماده سازی فست فود به‌حساب می‌آید، می‌تواند انواع غذا مانند مرغ، پیتزا و غذاهای کبابی را به‌سرعت آماده کند. انواع فر فست فود عبارتند از:

فر صنعتی فست فود چندین مزیت دارد. اولین مزیت و مهمترین آن، سرعت پخت غذا و فست فود است که در کاهش انتظار مشتریان و رضایت مشتری تاثیر بسزایی دارد. مزیت دیگر استفاده از طرح و تکنولوژی‌‌های جدید است که مصرف انرژی را بهینه می‌کند که در نتیجه آن هزینه های تمام شده fastfood کاهش می‌یابد.

انتخاب فر صنعتی مخصوص فست فود مناسب می‌تواند با عملکرد بالای خود می‌تواند در بهبود کیفیت و سرعت سرویس‌دهی به مشتری نقش مثبتی را ایفا کند.

گریل فست فود

گریل صنعتی

گریل صنعتی یکی از ابزار و تجهیزات مهم در هر فست فودی است. گیریل فست فود برای پخت یکنواخت انواع برگر، گوشت، استیک، مرغ و انواع کباب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای گریل فست فود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پخت یکنواخت و سریع
  • ایجاد طعم و بافت دلخواه
  • صرفه‌جویی در انرژی

گریل‌های فست فود یا گریل صنعتی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند:

  • گریل صنعتی گازی: این نوع گریل صنعتی که با گاز کار می‌کند و با تنظیم آسان دما به سرعت می‌تواند باعث پخت با کیفیت غذا شود. این مدل جزو پرفروش‌ترین و محوب‌ترین نوع گریل صنعتی محسوب می‌شود.
  • گریل صنعتی برقی: همان‌طور که از اسم این گریل صنعتی مشخص است، از برق به عنوان منبع انرژی خود استفاده می‌کند. این نوع گریل صنعتی مکمل سرخ‌کن صنعتی بوده و به‌دلیل سرعت بالا در پخت غذا، مناسب فست‌فودها و رستوران‌های بزرگ است. گریل برقی یک گزینه ایده‌آل برای استفاده در فضاهای بسته مانند کافی‌شاپ ها است. مزایای گریل برقی عبارتند از:
  • حرارت یکنواخت
  • سهولت در تمیز کردن
  • سرعت بالا
  • امنیت بالا

درکنار این مزایا، قیمت بالای این محصول نسبت به سایر مدل‌های گریل صنعتی را می‌توان به‎‌عنوان تنها نقطه ضعف آن برشمرد.

 

  • گریل صنعتی ذغالی: این نوع گریل صنعتی از ذغال به عنوان منبع انرژی خود استفاده کرده و غذا را بدون روغن سرخ می‌کند. از گریل ذغالی معمولا برای سرخ کردن گوشت و همبرگر در رستوران و فست‌فود استفاده می‌شود. از آنجا که امروزه تقاضا برای مصرف غذاهای سالم و بدون استفاده از روغن افزایش یافته، این نوع گریل صنعتی از محبوبیت زیادی برخوردار شده است.

 

یخچال و فریزر صنعتی

یخچال صنعتی

از دیگر تجهیزات مهم آشپزخانه صنعتی در رستوران، فست فود، هتل و سوپرمارکت، یخچال و فریزر صنعتی است. یخچال و فریزر صنعتی وظیفه حفظ دما و جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی را برعهده دارند. یخچال صنعتی از نظر ابعاد و کاربرد به 4 بخش زیر تقسیم می‌شوند:

هرکدام از مدل‌های یخچال صنعتی، کاربرد متفاوتی دارند. برای مثال یخچال ویترینی برای نمایش محصولات و مواد غذایی در فروشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها و کترینگ‌ها کاربرد دارد، این درحالیست که از یخچال صنعتی انباری جهت نگهداری حجم بالایی از مواد غذایی دور از چشم مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به مصرف بالای برق یخچال‌های صنعتی، بهره‌وری انرژی یکی از نکات کلیدی در انتخاب بخچال مناسب خواهد. تولیدکنندگان تجهیزات فست فودی همواره در تلاشند با نصب کمپرسورهای بهینه، عایق‌بندی پیشرفته و سیستم‌های هوشمند کنترل دما کارایی یخچال صنعتی را افزایش و در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

متریال تجهیزات فست‌فود

تولیدکننده تجهیزات فست فود از متریال مختلفی برای ساخت تجهیزات استفاده می‌کند. این متریا عبارتند از:

  • استیل ضد زنگ
  • آلومینیوم
  • پلاستیک مقاوم
  • شیشه مقاوم در برابر حرارت

انتخاب تولیدکننده مناسب تجهیزات فست فود

یکی از نکات مهمی که برای انتخاب بهترین تامین کننده و تولیدکننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی و فست فود صنعتی اهمیت ویژه‌ای دارد خوشنام بودن آن است. تولیدکننده‌ای که دارای رزومه قوی در تولید تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه صنعتی بوده و برای ارگان‌ها، سازمان‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های متعددی پروژه انجام داده است. در ذیل به موارد مهم جهت بستن قرارداد با تولیدکننده تجهیزات فست فود اشاره خواهیم کرد.

  • سابقه و تجربه بالا

تولیدکننده‌هایی که سابقه طولانی در تولید تجهیزات لازم برای فست فود دارند، اغلب دارای دانش و تخصص کافی برای تولید و تهیه محصولات صنعتی باکیفیت هستند.

  • تنوع محصولات

خریداران تجهیزات فست فود به‌دنبال تولیدکننده ای هستند تا با ارائه مجموعه‌ای از محصولات صنعتی فست فود، تمام نیاز آن‌ها را برطرف کرده و یک جا خرید خود را انجام دهند.

  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش تجهیزات فست فود

تجهیزات فست فود نیاز به سرویس، نگهداری و گاها تعمیر دارند. انتخاب تولیدکننده ای که همراه فروش تجهیزات، خدمات پس‌از فروش نیز ارائه می‌دهد، می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای باشد.

  • قیمت تجهیزات فست فود

محصولات و تجهیزات صنعتی گران قیمت دراکثر موارد از کیفیت بالاتری نسبت به تجهیزات ارزان قیمت دارند.

شرکت گسترش استیل نوآوران راد با برند گارد‌استیل از سال ۱۳۸۴ به طراحی و تولید تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی، فست فود، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها پرداخته است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت، نظارت مستمر و استفاده از بهترین تأمین‌کنندگان، محصولات قابل رقابتی را تولید می‌کند.

تولیدکننده تجهیزات فست فود، نقش مهم و حیاتی در صنعت غذای فست فود دارد. این تولیدکننده صنعتی با تولید محصولات جدید، مدرن و باکیفیت به فست فودها کمک می‌کند تا با بالابردن سرعت و کیفیت غذا عملکرد خود را بهینه کرده و در پایان باعث افزایش رضای مشتریان شود. درکنار رضایتمندی، انتخاب تجهیزات کم‌مصرف و هوشمند می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر موفقیت کسب و کار فست فود داشته باشد، پس هنگام خرید تجهیزات فست فود، در مورد شرکت تولیدکننده تجهیزات صنعتی با دقت تحقیق کنید تا انتخاب بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب را داشته باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.