یکشنبه, 1 مهر 1403 Sunday, 22 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43609 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2452×
برای حل مشکل فیلترینگ کدام سیستم عامل تلویزیون را بخریم؟
1 مهر 1403 ساعت: 15:40
شناسه : 290487
0

تقریبا در قرن 21 تمامی شرکت های تولید کننده تلویزیون اقدام به تولید نمونه های هوشند (Smart tv) خواهند کرد.

پ
پ

تقریبا در قرن 21 تمامی شرکت های تولید کننده تلویزیون اقدام به تولید نمونه های هوشند (Smart tv) خواهند کرد. تلویزیون های هوشمند به  تلویزیون های گفته می شوند که دارای سیستم عامل هستند. هر برند تلویزیون بسته به سیاست کاری اقدام به راه اندازی سیستم عامل خواهد کرد. برخی از سیستم عامل های محبوب بازار و برخی دیگر نیز اقدام به طراحی سیستم عامل انحصاری خود خواهند کرد.

اما با توجه به شرایط فعلی کشورمان و مسئله فیلترینگ، استفاده از برخی سیستم عامل های پیاده سازی شده بر روی تلویزیون ها، کمی کاربران را با مشکل دچار خواهد کرد. البته این مشکل برای برخی از سیستم عامل تلویزیون است و در برخی این سیستم عامل ها به این مشکل به چشم نخواهد خورد.

همانطور که اشاره شد، شرکت ها از سیستم عامل های مختلفی بر روی تلویزیون های خود استفاده خواهند کرد. نوع سیستم عامل بر عملکرد و سرعت تلویزیون تاثیر بسیار زیادی دارد. پس می توان انواع سیستم عامل تلویزیون را به دو دسته عمومی همچون اندورید و اختصاصی همچون تایزن سامسونگ و WebOS ال جی تقسیم نمود که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها پرداخته خواهد شد.

برای حل مشکل فیلترینگ کدام تلویزیون را بخریم؟

سیستم عامل های عمومی

برخی از برندها همچون سونی، شیائومی و با تازگی پاناسونیک به دلیل محبوبیت سیستم عامل اندروید، تلویزیون های خود را به این سیستم عامل مجهز نموده اند. سیاست این برندها، به دلیل محبوبیت بیش از حد این سیستم عامل است و با هدف رضایت و جلب نظر کاربران بیشتری اقدام به پیاده سازی این سیستم عامل بر روی تلویزیون خواهند کرد.

اما مشکل اصلی و اساسی تلویزیون هایی با سیستم عامل اندروید، مشکل فیلترینگ و دسترسی به فروشگاه گوگل پلی (Google Play) برای نصب و حتی بروزرسانی سیستم عامل است. استفاده کامل و دسترسی به تمامی امکانات این دسته تلویزیون ها کمی کاربران را با مشکل مواجه خواهد کرد.

اولین مزیت تلویزیون هایی که به سیستم عامل اندروید مجهز هستند، دسترسی به تعداد بی شماری از برنامه و بازی است. این تلویزیون ها دقیقا همچون تلفن های هوشمند همراهی که دارای سیستم عامل اندروید هستند عمل خواهند کرد. اما اگر از دسته افرادی هستید که عاشق و طرفدار اندروید هستید، با بررسی های انجام شده، خرید تلویزیون های پاناسونیک می تواند گزینه بهتری نسبت به دیگر برندها باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت و خرید تلویزیون های پاناسونیک می توان از طریق لینک زیر اقدام نمود:

https://dobeikuchulu.com/product-category/tv/brand-tv/panasonic/

 سیستم عامل های اختصاصی

دو برند بسیار محبوب سامسونگ و ال جی برای تلویزیون های هوشمند، اقدام به پیاده سازی سیستم عامل اختصاصی نموده اند. ال جی (WebOS)  و سامسونگ(Tizen)  از دو سیستم عامل مختص به خود در تلویزیون های هوشمنده بهره خواهند گرفت. اولین مزیت این سیستم عامل ها برای کاربران ایرانی، دسترسی بدون محدودیت به برنامه و بازی و حتی بروزرسانی سیستم عامل است.

اما مسئله ای که باید به آن توجه شود، دسترسی نسبتاً محدود به برنامه و بازی در مقایسه با تلویزیون های اندورید است. البته که دو برند ال جی و سامسونگ اقدام به طراحی برنامه های مختلف و بسیار ضروری برای رفع نیاز کاربران خود خواهند کرد.

البته باید این نکته را یادآور شد که سامسونگ در بخش سیستم عامل نسبت به ال جی بهتر عمل کرده و اقدام به راه اندازی و طراحی برنامه های نسبتاً زیادی برای سیستم عامل تایزن کرده است. از طریق لینک زیر امکان دسترسی به قیمت روز و خرید تلویزیون های سامسونگ به صورت آنلاین فراهم شده است:

https://dobeikuchulu.com/product-category/tv/brand-tv/samsung/

 جمع بندی

همانطور که اشاره شد که سیستم عامل تلویزیون ها به دو سدته اصلی اختصاصی و انحصاری تقسیم بندی خواهند شد. نوع سیستم عامل از مورادی است که بر عملکرد تلویزیون تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت و یکی از دلایل خرید تلویزیون های هوشمند توسط کاربران مختلف، دسترسی به برنامه و بازی های از طریق نمایشگرهایی با ابعاد بزرگتر است. تلویزیون هایی با سیستم عامل اندورید از تنوع و امکان دسترسی به برنامه و بازی های متنوع تری برخوردار هستند و اما در حال حاضر بزرگترین مشکل این دسته تلویزیون ها، دشوار بودن دسترسی به گوگل پلی است. اما تلویزیون هایی با سیستم عامل اختصاصی همچون تایزن سامسونگ و WebOS ال جی این محدودیت را ندارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.