پنج‌شنبه, 5 مهر 1403 Thursday, 26 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43676 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2453×
وقوع یک جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه محتمل است
5 مهر 1403 ساعت: 23:31
شناسه : 290818
0
بایدن:

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید با حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، وقوع یک جنگ تمام‌عیار در غرب آسیا «محتمل است».

پ
پ

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که «با وجود اینکه جنگی تمام‌عیار در خاورمیانه محتمل است اما فرصتی نیز برای حل‌وفصل تنش‌ها که می‌تواند کل منطقه را اساسا تغییر دهد، وجود دارد.»

بایدن با اشاره به تلاش جوامع عرب برای حل‌وفصل این درگیری‌ها گفت: «جهان عرب بسیار خواهان حل‌وفصل درگیری‌ها است زیرا آنها می‌دانند که چه اتفاقی برایشان رخ می‌دهد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با برنامه «دِ ویو» از شبکه ای‌بی‌سی نیوز تاکید کرد: «به راه‌حل ۲ دولتی نیاز داریم. این راه‌حل در نهایت باید رخ دهد. نمی‌خواهم درباره آن اغراق کنم اما اگر بتوانیم به آتش‌بس در لبنان برسیم، این احتمال وجود دارد که بتوانیم این اقدام را برای کرانه باختری و هم‌چنین غزه پیاده کنیم. من در کنار تیم خودم با تمام انرژی برای این کار تلاش می‌کنم.»

بایدن پیشتر طی سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد که «جنگی تمام‌عیار به نفع هیچ کسی در منطقه نیست».

در پی تجاوزات و حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، ۱۱ ماه است که حملاتی نیز میان این رژیم و حزب‌الله لبنان صورت گرفته است اما در هفته گذشته در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی در لبنان و تشدید حملات رژیم اشغالگر، این تنش‌ها شدت گرفت.

ترامپ یک بازنده است

رئیس‌جمهور آمریکا در قسمت دیگری از این برنامه به تصمیم خود برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ و حمایت معاونش «کامالا هریس» برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات اشاره کرد و گفت: «من از تصمیم خودم راضی هستم. ببینید زمانی که من برای این دوره اخیر نامزد شدم، گفتم که خود را به عنوان یک رئیس‌جمهور در حال گذار می‌بینم اما اتفاقی که افتاد این بود که ما در انجام کارها آنقدر موفقیت داشتیم که مردم احساس کردند نمی‌توانیم انجام دهیم. هم‌چنین کامالا هریس شخصی مقاوم و شریف است و چیزی که من در مورد او دوست دارم، و یک مورد مشترک بین ما بوده این است که دیدگاهی خوش‌بینانه به آینده داریم.»

وی خاطر نشان کرد که اگر در رقابت‌های انتخاباتی باقی می‌ماند، می‌توانست رقیبش «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه را شکست دهد.

بایدن افزود: «مطمئنم که ترامپ را شکست می‌دادم. او یک بازنده است. او اعتقادی به دموکراسی ندارد و نمی‌تواند هیچ درکی از ارزش ائتلاف‌های جهانی داشته باشد.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.