جمعه, 6 مهر 1403 Friday, 27 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43679 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2453×
حتی یک مترمربع از جنگل های گیلان به استان های دیگر ملحق نشده است
6 مهر 1403 ساعت: 13:30
شناسه : 290824
1
مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با تکذیب یک خبر، گفت: حتی یک مترمربع از اراضی ملی و جنگلی و مرتعی استان گیلان به استان های دیگر ملحق نشده و نخواهد شد.

پ
پ

سید مازیار رضوی، پیرو خبر منتشر شده در رسانه ها مبنی بر الحاق ۳۶۰۰ هکتار از جنگل های گیلان به استان قزوین، اظهار کرد: چنین خبری صحت ندارد.

وی با بیان اینکه جنگل های استان گیلان در مناطق بالادست شهرستان های سیاهکل، رودبار و رودسر مشرف به استان قزوین است، افزود: در این مناطق توده های جنگلی از گونه ارس که بومی جنگل های ایران است وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ارس را گونه سوزنی برگ دانست و تصریح کرد: مناطق بالادست استان قزوین نیز دارای توده های ارس بوده که بسیار به توده های ارس گیلان شباهت دارد.

رضوی با اشاره به وجود چهار گونه سوزنی برگ در ایران، گونه های ارس، نوش، زربین و سرخدار را ویژه شمال کشور دانست و تاکید کرد: گونه ارس عمدتا در جنگل های بالادست استان گیلان قرار دارد؛ استان قزوین نیز از چنین توده های جنگلی برخوردار است و هیچگونه الحاقی از جنگل های گیلان به قزوین صورت نگرفته است.

وی مساحت جنگل های گیلان را ۵۶۴ هزار و ۷۱۲ هکتار دانست و یادآور شد: حتی یک مترمربع از جنگل های گیلان به استان های دیگر ملحق نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان برخی از اختلافات اراضی ملی بالادست با استان قزوین را مربوط به مراتع دانست که در قالب تفاهم نامه های مشترک در حال پیگری است و اضافه کرد: حتی یک مترمربع از اراضی ملی و جنگلی و مرتعی استان گیلان به استان های دیگر ملحق نشده و نخواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.