یکشنبه, 8 مهر 1403 Saturday, 28 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43698 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2453×
علت خارش سر و ریزش مو در زنان چیست؟
8 مهر 1403 ساعت: 1:42
شناسه : 290935
0

خارش سر و ریزش مو در زنان در نتیجه ی چه عواملی به وجود می آید؟ آیا خارش سر درمان دارد؟ آیا درمان ها و راه حل های خانگی می توانند ریزش مو در خانم ها را کنترل کنند؟ خارش سر و ریزش مو در زنان در نتیجه ی عوامل مختلفی به وجود می آید و، علت این مشکلات می تواند در هر فردی متفاوت باشد.

پ
پ

خارش سر و ریزش مو در زنان در نتیجه ی چه عواملی به وجود می آید؟ آیا خارش سر درمان دارد؟ آیا درمان ها و راه حل های خانگی می توانند ریزش مو در خانم ها را کنترل کنند؟ خارش سر و ریزش مو در زنان در نتیجه ی عوامل مختلفی به وجود می آید و، علت این مشکلات می تواند در هر فردی متفاوت باشد.

خارش سر را می توانیم با روش های مختلفی درمان کنیم و، راه حل های خانگی یکی از راه های درمان خارش سر و کنترل ریزش مو است. به شرطی که اصولی پیش برویم و، از هر گفته ای که از سایت ها و افراد مختلف می بینیم و می شنویم، برای درمان این مشکلات استفاده نکنیم. لاویا یکی از سایت های معتبر است که، بیش تر مطالب را به صورت علمی جمع آوری و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

علت های اصلی خارش سر

علت های اصلی خارش سر

ما در این جا به معرفی دلایل مختلفی که باعث خارش سر می شوند می پردازیم. در در پایان راه های درمان را برای شما عزیزان توضیح می دهیم.

شوره سر

از رایج ترین دلایل خارش سر، شوره است. شوره دانه های سفید و ریزی هستند که زمانی به وجود می آیند که، پوست سر و مو ها به خوبی تغذیه نشوند. مثلا برای شستوشوی مو ها از شامپویی مناسب استفاده نشود. یا این که شرایط آب و هوایی و بعضی از بیماری ها باعث این مشکل شوند. استرس نیز از دیگر دلایل ابتلا به شوره است. بنابراین سلول های سطح پوست، آرام آرام از بین می روند و، به صورت پوسته پوسته از کف سر جدا می شوند. و این سلول های مرده، باعث خارش شدید در سر می شوند.

راه های درمان شوره سر

یکی از بهترین راه های درمان شوره سر، شامپو هایی هستند که به صورت اختصاصی برای درمان این مشکل تولید می شوند. بسیاری از شامپو های ضد شوره، برای کسانی که پوستی حساس دارند. باعث خارش و پوسته پوسته شدن بیش تر سر می شوند. شما باید شامپو هایی اصل را تهیه کنید تا، باعث حساسیت در پوست سر شما نشود. و آن را قطعی درمان کند.

رنگ مو

رنگ مو علت خارش سر

از دیگر دلایل خارش موی سر، رنگ مو های شیمیایی هستند. چون که بیش تر رنگ مو ها  از موادی شیمیایی تولید می شوند. این عامل باعث خارش سر در کسانی می شوند که، پوست سرشان حساس است. و باعث واکنش های آلرژیک در پوست سر آن ها می شود. در بسیاری از مواقع، خانم ها خودشان مو هایشان را رنگ می کنند.

و به دلیل این که درست از آن استفاده نمی کنند و، بعد از این که مو هایشان را رنگ کردند. رنگ مو به مدت طولانی روی مو هایشان می ماند و خیلی دیر آن را می شویند. و یا این که مو ها را به درستی نمی شویند و در نتیجه رنگ روی مو ها باقی می ماند. و باعث خارش سر در این خانم ها می شود.

راه های درمان خارش موی سر در نتیجه ی استفاده از رنگ های شیمیایی

حد الامکان مو هایتان را رنگ نکنید. زیرا رنگ مو، آسیب های جبران ناپذیری را به مو ها وارد می کند. و اگر می خواهید مو هایتان را رنگ کنید، تا جایی که امکان دارد، به مو هایتان از رنگ مو هایی بزنید که گیاهی هستند. و حتما مو هایتان را در سالن های زیبایی رنگ کنید. زیرا استفاده نادرست از رنگ مو، علت خارش سر و ریزش مو در زنان نیز است. و حتما برای درمان باید برای مو های خود شامپوی اختصاصی تهیه کنید.

دلایل ریزش مو در زنان

 

ریزش مو یک مشکل شایع در جوامع امروزی است. و امروزه بیش تر مردم با آن درگیر هستند. حجم مو های هر فردی نسبت به گذشته به شدت کاهش یافته است. و علت ریزش مو جلوی سر در زنان، که یکی از بزرگ ترین نگرانی های خانم ها است. می تواند در نتیجه ی عوامل زیر اتفاق بیفتد:

ریزش مو هورمونی زنان

ریزش مو هورمونی زنان

یکی از علت های ریزش مو در زنان، ریزش های هورمونی است. این ریزش به علت اختلال های هورمونی رخ می دهد. در بدن خانم ها علاوه بر هورمون های زنانه مانند: استروژن و پروژسترون، مقدار اندکی هورمون مردانه تستوسترون نیز وجود دارد. تستوسترون، بیش نیاز برای تولید هورمون DHT است.DHT رشد و تقویت مو ها را تحت کنترل دارد. زمانی که میزان هورمون های مردانه، در نتیجه ی اختلات هورمونی افزایش یابد، عملکرد DHT نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. و مو ها دچار ریزش می شوند. بنابراین تستوسترون و ریزش مو در زنان، رابطه ی مستقیمی باهم دارند.

ریزش مو ارثی در زنان

ریزش مو ارثی در زنان

از دیگر دلایل رایج ريزش شديد مو در زنان، ریزش موی ارثی است. این نوع از ریزش، بیش تر در آقایان رایج است و ریزش به صورت طاسی موی سر اتفاق می افتد. ولی بعضی از خانم ها نیز به نوع از ریزش ابتلا می شوند. به همین دلیل است که به آن ریزش مو مردانه در زنان نیز می گویند. واین نوع از ریزش مو در خانم ها به صورت، کم حجمی مو های شقیقه ی سر است. ریزش مو ارثی زنانه، در سن و سال مشخصی رخ می دهد. و در سی سالگی شروع می شود. . در 40 سالگی ریزش مو افزایش می یابد. و در 50 سالگی و شروع دوره یائسگی، به اوج خود می رسد. به همین دلیل علت ریزش مو در زنان بالای ۴۰ سال و علت ریزش مو در زنان بالای ۵۰ سال، دلایل ریزش ارثی است.

ریزش مو بعد از زایمان

ریزش مو بعد از زایمان دیگر علت ریزش مو در خانم ها است. این نوع از ریزش دوره ای است. یعنی بعد از طی مدت زمان خود مو ها مجدد رشد می کنند. دوره ی ریزش موی بعد زایمان 3 ماه بعد از زایمان شروع می شود و، تا شش ماه ادامه می یابد. فولیکول های مو بسیار ضعیف می شوند و موها به راحتی می ریزند.

راه های درمان قطعی ریزش مو در زنان

برای درمان ریزش مو در زنان و جلوگیری از ریزش مو در زنان، در اولین قدم لازم است که حتما یک برنامه ی غذایی درست را برای خود تنظیم کنید. اگر برنامه ی غذایی شما درست باشد. بدن دچار اختلال های هورمونی نمی شود. باید حتما روزانه مصرف فیبر ها و میوه ها را افزایش دهید. تا سوخت و ساز در بدن شما درست کار کند. اگر بدن سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی باشد، مو ها نیز دچار ریزش و آسیب نمی شوند. تغذیه ی غذایی درست یک روش عالی برای درمان ریزش مو در زنان جوان است.

اما در بسیاری از موارد اتفاق می افتد که تغذیه ی ما به دلایل مختلف درست نیست. و ما قادر به تنظیم یک برنامه ی غذایی مناسب برای خود نیستیم.

بنابراین قرص ها و مکمل ها یک روش عالی، برای کمک به درمان ریزش مو ی ما هستند.از بهترین مکمل ها برای درمان ریزش مو قرص فیتو و مکمل بی نظیر هیرتامین است.

علاوه بر قرص و مکمل، محصولات درمان کننده ریزش مو به صورت های مختلفی وجود دارند. آمپول بیوتین بپانتن بایر از محصولات فوق العاده برای درمان ریزش مو است. که مستقیما وارد جریان خون می شود و، فورا تاثیر گذارد.

منبع:

https://lawiya.com

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.