پنج‌شنبه, 12 مهر 1403 Thursday, 3 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43766 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2454×
فاجعه معدل دانش آموزان پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۳
12 مهر 1403 ساعت: 13:39
شناسه : 291296
0

میانگین معدل دانش‌آموزان پایه دوازدهم در امتحانات خردادماه امسال در هر سه رشته نظری به گونه‌ای است که باعث نگرانی مسئولان آموزشی کشور شده و این در حالی است که در دو پایه دهم و یازدهم نیز با نتایج مشابهی مواجهیم.

منبع : همشهری
پ
پ

 آمارها نشان می‌دهد نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل اندکی افزایش داشته، اما این باعث نشده که از فاجعه‌باری این نتایج کاسته شود.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: در خردادماه امسال میانگین معدل دانش‌آموزان ۳ رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی در پایه دوازدهم ۱۰.۹۸، در پایه یازدهم ۱۰.۶۲ و در پایه دهم ۱۱.۵۹ بوده است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نتایج نامطلوب نمرات امتحانات نهایی به پایه دوازدهم منحصر نیست و در دو پایه پایین‌تر هم وضع به همین شکل است.

میانگین معدل در رشته تجربی پایه یازدهم ۱۱.۵۲ و پایه دهم ۱۲.۶۴، رشته ریاضی ۱۱.۲۶ و پایه دهم ۱۲.۶۹ و رشته انسانی پایه یازدهم ۹.۰۷ و پایه دهم ۹.۴۴ بوده است.

در اینفوگرافیک زیر نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهم را در خرداد ۱۴۰۳ و مقایسه آن با سال‌ گذشته و سال ۱۳۹۸ و همچنین استان‌هایی که دانش‌آموزان آنها بالاترین و پایین‌ترین معدل‌ها را داشته‌اند، ببینید:

t3 1727944425 6105654 - فاجعه معدل دانش آموزان پایه دوازدهم در خرداد ۱۴۰۳ - فاجعه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.