سه‌شنبه, 24 مهر 1403 Monday, 14 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43885 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2455×
دامن زدن به شایعه ترور ابراهیم رئیسی
24 مهر 1403 ساعت: 0:02
شناسه : 291893
0

اولین بار موضوع شایعه ترور ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان به طور رسمی از صداوسیما یک روز قبل از نماز جمعه رهبری در صداوسیما مطرح شد و حالا امروز بار دیگر یکی از کارشناسان صداوسیما که به لبنان سفر کرده می گوید: «مردم ضاحیه می‌گفتند شاید اگر به شهادت دکتر امیرعبدالهیان و ترور شهید هنیه واکنشی داشتیم الان سیدحسن نصرالله زنده بود».

منبع : امتداد
پ
پ

اولین بار موضوع شایعه ترور ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان به طور رسمی از صداوسیما یک روز قبل از نماز جمعه رهبری در صداوسیما مطرح شد و حالا امروز بار دیگر یکی از کارشناسان صداوسیما که به لبنان سفر کرده می گوید: «مردم ضاحیه می‌گفتند شاید اگر به شهادت دکتر امیرعبدالهیان و ترور شهید هنیه واکنشی داشتیم الان سیدحسن نصرالله زنده بود». سئوال این است که آیا اطلاعات پنهانی در این زمینه وجود دارد که مردم از آن مطلع نیستند و این کارشناسان تنها به آن دسترسی دارند؟

نظیر حرفهای همین کارشناس را کارشناس دیگری در صداوسیما اینگونه بیان کرده بود: «آیا از اشتباه سقوط هلی کوپتر رئیس جمهور یا سهل انگاری در ترور اسماعیل هنیه درس لازم را آموخته‌ایم؟ فردا نائب امام زمان در نماز جمعه حاضر می شوند. ما تجربه لازم را عملیاتی کرده‌ایم؟ آیا مطمئن هستیم که مشکلی پیش نمی‌آید؟»

این اظهارات درحالی از صداوسیما منتشر میشود که نتیجه تحقیقات بر روی سقوط هلی کوپتر ابراهیم رئیسی که در گزارش خردادماه ستاد کل نیروهای مسلح منتشر شد شائبه های اشاره شده بررسی و به طور کامل رد شده است. در این گزارش آمده بود: «احتمال هدف قرار گرفتن بالگرد با سامانه های آفندی و پدافندی، جنگ الکترونیک و ایجاد میدان مغناطیسی و لیزر مورد بررسی کارشناسی و تخصصی قرار گرفته که هر گونه دخالت موارد یاد شده در بروز سانحه منتفی اعلام می‌گردد. علت اصلی سقوط بالگرد، شرایط پیچیده اقلیمی و جوی منطقه در فصل بهار در بوجود آمدن ناگهانی توده غلیظ مه و متراکم بالارونده به سمت ارتفاع و برخورد بالگرد با کوه تشخیص داده شد.»

آیا این کارشناسان و یا اهالی بیروت اطلاعاتی دارند که ستاد مشترک ایران به آنها دسترسی ندارد؟ یا آنکه فکر می کنند ستادکل نیروهای مسلح عامدانه در این باره دروغ گفته است؟

نکته بعدی رفتار تبعیض آمیز در برخوردها با این دست اخبار است. چرا مطرح شدن شائبه در مورد مرگ نیکا شاکرمی و یا مهسا امینی با پرونده های قضایی و محکومیت های حبس طویل المدت روبه رو میشوند، اما زیرسئوال بردن گزارش رسمی ستادکل نیروهای مسلح نه تنها با هیچ محدودیتی همراه نیست، بلکه از تریبون صداوسیما برای 85 میلیون ایرانی هم بازتاب پیدا می کند؟ این تبعیض در بیان و نظر را چگونه می توان توجیه کرد؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.