پنج‌شنبه, 26 مهر 1403 Thursday, 17 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43909 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2457×
تحصیل در چین یا ترکیه؟
25 مهر 1403 ساعت: 12:32
شناسه : 291972
1

انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی می‌تواند چالشی باشد که فرد را بر سر دوراهی یا چند راهی قرار دهد. تحصیل در چین یا ترکیه نیز یکی از این موارد است که شاید در نگاه اول تصمیم‌گیری برای آن اندکی دشوار باشد.

پ
پ

انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی می‌تواند چالشی باشد که فرد را بر سر دوراهی یا چند راهی قرار دهد. تحصیل در چین یا ترکیه نیز یکی از این موارد است که شاید در نگاه اول تصمیم‌گیری برای آن اندکی دشوار باشد. مهاجرت تحصیلی چالشی جذاب و هیجان‌انگیز است که می‌توان از آن به بهترین صورت برای موفقیت تحصیلی و شغلی استفاده کرد.

در چند سال گذشته دو کشور چین و ترکیه به مقاصد تحصیلی بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تبدیل شده‌اند. مناسب‌بودن شرایط و هزینه تحصیل، اعتبار دانشگاه‌ها، امکان برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی و فاکتورهای دیگر بر این انتخاب اثرگذار هستند. حال موضوعی که پیش می‌آید این است که از بین این دو کشور کدام را برای تحصیل انتخاب کنیم: تحصیل در چین یا ترکیه؟

تحصیل در چین

کشور چین از کشورهای موفق در چند دهه اخیر است که با به‌کارگیری سیاست‌های درست توانسته است به یکی از قدرت‌های مهم اقتصادی در جهان تبدیل شود. به‌موازات قدرت اقتصادی، چین توانسته تحولات عظیمی هم در سیستم آموزشی خود و به‌ویژه سیستم آموزش عالی خود ایجاد کند. به همین دلیل در چند سال گذشته اعتبار علمی دانشگاه‌های چین ازنظر کمی و کیفی در سطح جهان افزایش‌یافته است.

در این دانشگاه‌ها رشته‌های مختلف در تمام مقاطع تحصیلی و تحت‌نظر اساتید مجرب ارائه می‌شوند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های چین نه‌تنها در بازار کار داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز موفقیت‌های زیادی کسب می‌کنند. باتوجه‌به این مزایا متقاضیان مهاجرت تحصیلی که گزینه دانشگاه‌های ترکیه را نیز مدنظر دارند شاید بین تحصیل در چین یا ترکیه دچار تردید شوند.

هرکدام از گزینه‌های تحصیل در چین و تحصیل در ترکیه مزایایی برای خود دارند که می‌توان بر اساس روحیات و شرایط فردی، تمکن مالی و فاکتورهای دیگر بهترین تصمیم را گرفت. تحصیل پزشکی در چین یکی از گزینه‌های تحصیلی مناسب برای علاقه‌مندان به این رشته جذاب است.

سابقه چین در طب سنتی و ترکیب آن با طب مدرن غربی، وجود آزمایشگاه‌ها و تجهیزات علمی تحقیقاتی پیشرفته در دانشگاه‌های پزشکی چین و حضور پزشکان و اساتید معتبر از مزایای تحصیل در چین در رشته پزشکی و رشته‌های مختلف دیگر است. علاوه بر این ارائه بورسیه‌های تحصیلی و مناسب‌بودن هزینه تحصیل در چین در مقایسه با دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و انگلیس از دیگر مزایای تحصیل در چین هستند.

برای تصمیم‌گیری درباره مهاجرت تحصیلی و انتخاب کشور مناسب برای تحصیل در چین یا ترکیه بهترین راه مشاوره با افراد آگاه است. کارشناسان گروه مهاجرتی علم ویرا با داشتن اطلاعات کامل درباره شرایط تحصیل در خارج از کشور و دانشگاه‌های معتبر جهان می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

word image 291972 2 - تحصیل در چین یا ترکیه؟ - مهاجرت تحصیلی

دانشگاه های چین

اگر هنوز بین دوراهی تحصیل در چین یا ترکیه هستید اجازه دهید تا اطلاعات موجز و مفیدی درباره دانشگاه‌های چین در اختیار شما قرار دهیم و بعد از آن تحصیل در ترکیه را بررسی خواهیم کرد. سپس با مقایسه آن‌ها بهتر می‌توان تصمیم گرفت. کشور چین با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد نفر باید سیاست‌های آموزشی توانمندی را برای تأمین نیاز آموزشی نسل جوان کشور خود بکار گیرد.

دولت و سیستم آموزش عالی چین در این زمینه هم عملکرد موفقی داشته و دانشگاه‌های زیادی در این کشور وجود دارد که علاوه بر پذیرش دانشجویان داخلی، سیاست‌های موفقی برای پذیرش دانشجویان خارجی اتخاذ کرده است. بسیاری از دانشگاه‌های چین در رده دانشگاه‌های معتبر جهانی بوده و در رنکینگ بین‌المللی امتیاز بالایی دارند.

برخی دانشگاه‌های معتبر چین عبارت‌اند از:

  • دانشگاه دالیان
  • دانشگاه نانجینگ
  • دانشگاه پزشکی پایتخت
  • دانشگاه فودان
  • دانشگاه تونگجی
  • دانشگاه ژجیانگ
  • دانشگاه گوانگژو

تحصیل در ترکیه

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت تحصیلی، تحصیل در ترکیه است. این کشور همسایه با داشتن دانشگاه‌های معتبر، شرایط تحصیل و شرایط مناسب زندگی و شباهت‌های فرهنگی مذهبی و قومیتی یکی دیگر از مقاصد تحصیلی مناسب است. مناسب‌بودن هزینه تحصیل در ترکیه، امکانات علمی و تحصیلی و رفاهی مجهز در دانشگاه‌ها، همکاری علمی دانشگاه‌های ترکیه با دانشگاه‌های جهان و تبادل دانشجویی برخی از مزایای تحصیل در ترکیه هستند.

این موضوع که از بین تحصیل در چین یا ترکیه کدام را باید انتخاب کرد یک موضوع شخصی است که هر فرد می‌تواند بر اساس شرایط خود برای آن اقدام کند. به دلیل آنکه هر دو کشور از نظر سطح علمی و اعتبار دانشگاه‌ها در جهان و سطح آموزش مناسب هستند.

به‌عنوان‌مثال همانند کشور چین، تحصیل پزشکی در ترکیه به دلیل حضور پزشکان و اساتید معتبر و بالابودن سطح کیفی آموزش از گزینه‌های مناسب تحصیل پزشکی در خارج از کشور است. هزینه تحصیل در ترکیه نیز در مقایسه با هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، استرالیا و… بسیار مناسب است و همچنین امکان دریافت بورسیه نیز می‌تواند آسان‌تر باشد.

اگر شما نیز به‌عنوان متقاضی تحصیل در خارج از کشور بین تحصیل در چین یا ترکیه تردید دارید می‌توانید با مشاوران مؤسسه مهاجرتی علم ویرا درارتباط باشید.

word image 291972 3 - تحصیل در چین یا ترکیه؟ - مهاجرت تحصیلی

تحصیل در چین یا ترکیه؛ دانشگاه های ترکیه

در ادامه تحصیل در چین یا ترکیه دانشگاه‌های ترکیه را بررسی می‌کنیم. دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان بین‌المللی باید شرایط استاندارد علمی، تحصیلی، آموزشی و رفاهی را فراهم کنند. حضور اساتید معتبر بین‌المللی، انجام پژوهش‌های دانشگاهی در سطح بین‌الملل، چاپ مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر و… همگی بر افزایش اعتبار علمی دانشگاه‌ها و توانایی برای جذب دانشجویان مستعد بین‌المللی اثرگذار هستند.

باتوجه‌به این معیارها دانشگاه‌های ترکیه نیز تلاش‌های زیادی در این راستا انجام داده و در چند دهه گذشته بسیاری از دانشگاه‌های این کشور همواره در گروه دانشگاه‌های معتبر جهان قرار می‌گرفتند. تحصیل پزشکی در ترکیه نیز همواره موردتوجه علاقه‌مندان بوده و سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل در این رشته اقدام می‌کنند. برخی دانشگاه‌های معتبر دولتی و خصوصی ترکیه عبارت‌اند از:

  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه آجی بادام
  • دانشگاه آیدین
  • دانشگاه اژه ازمیر
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه مدیپول استانبول

مقایسه تحصیل در چین و ترکیه

همان‌طور که گفته شد دانشگاه‌های چین و ترکیه از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت تحصیلی هستند و هرکدام از آن‌ها مزایای مخصوص به خود را دارند. برای انتخاب بین تحصیل در چین یا ترکیه فاکتورهای مختلف دخیل هستند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • شرایط جغرافیایی: ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد و دانشجویانی که نمی‌توانند مسافت طولانی دور از خانواده خود باشند ترکیه گزینه مناسب‌تری است.
  • اعتبار دانشگاه‌ها: دانشگاه‌های دو کشور ترکیه و چین ازنظر اعتبار جهانی در جایگاه مناسبی هستند. بیشتر دانشگاه‌های چین در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و حدود یازده دانشگاه ترکیه رتبه زیر هزار جهان را دارند.
  • شرایط پذیرش و مدرک زبان: شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیل در چین یا ترکیه تقریباً مشابه است و تفاوت بیشتر مربوط به زبان است. زبان تحصیل در ترکیه انگلیسی و ترکی است و زبان تحصیل در چین انگلیسی و چینی است. البته باید گفت که اغلب رشته‌ها در هر دو کشور به‌ویژه در سطح کارشناسی به زبان مادری یعنی ترکی در ترکیه و چینی در چین تدریس می‌شوند. به همین دلیل توانایی فراگیری زبان کشور مقصد نیز می‌تواند بر تصمیم‌گیری درباره تحصیل در چین یا ترکیه تأثیر بگذارد.
  • هزینه تحصیل: یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای انتخاب بین این دو کشور هزینه تحصیل است که ازطریق مشاوره با کارشناسان علم ویرا می‌توانید از میانگین هزینه تحصیل در دو کشور مطلع شوید.
  • امکانات و تجهیزات دانشگاهی: دانشگاه‌های ترکیه از استانداردهای اروپا برای آموزش پیروی می‌کنند و با دانشگاه‌های کشورهای اروپایی تفاهم‌نامه همکاری دارند. همچنین سطح تحصیلات در چین هم کیفیت بالایی داشته و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در حوزه‌های مهندسی و پزشکی در چین فعالیت می‌کنند.

هر دو کشور گزینه‌های مناسبی برای مهاجرت تحصیلی هستند که باید بر اساس شرایط فردی، فرهنگی و تمکن مالی درباره تحصیل در چین یا ترکیه تصمیم گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.