شنبه, 5 آبان 1403 Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 44014 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2460×
جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور با حضور دکتر فهیمه سمینی فرهادی
4 آبان 1403 ساعت: 13:25
شناسه : 292463
6

دکتر فهیمه فرهادی، نماینده حوزه ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به ارائه راهکارهایی برای حل مسئله تعهد ارزی کالاهای وارد شده با ارز ترجیحی پرداخت.

پ
پ

در اولین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور در دولت چهاردهم، که با حضور جمعی از مسئولان بلندپایه اقتصادی و مدیران ارشد بخش‌های دولتی برگزار شد، دکتر فهیمه سمینی فرهادی، نماینده حوزه ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به ارائه راهکارهایی برای حل مسئله تعهد ارزی کالاهای وارد شده با ارز ترجیحی پرداخت.

دکتر فهیمه سمینی فرهادی نماینده حوزه ارزی بانک مرکزی

دکتر فرهادی در این جلسه بر لزوم رفع تعهدات ارزی موارد خاصی که با تأیید مکتوب وزیر محترم وزارتخانه ذی‌ربط مبنی بر توزیع کالاها با قیمت مصوب در کانال‌های مشخص صورت می‌گیرد، تأکید کرد. همچنین، به اهمیت ارائه پروانه گمرکی که ترخیص قطعی کالا را از نظر کمی و کیفی مطابق با ثبت سفارش و مدارک مربوطه نشان می‌دهد، اشاره کرد.

ارائه راهکارهایی برای حل مسئله تعهد ارزی کالاهای وارد شده با ارز ترجیحی توسط دکتر فهیمه فرهادی

وی با تأکید بر ضرورت انطباق اقدامات رفع تعهد ارزی با مجموعه مقررات ارزی بانک مرکزی، اعلام کرد که این فرآیند باید با همکاری نزدیک بین نهادهای مرتبط، از جمله بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و گمرکات کشور، انجام شود تا از بروز مشکلات در ترخیص و توزیع کالاها در بازار جلوگیری شود.

تصویر دکتر فهیمه فرهادی، نماینده حوزه ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جلسه کارگروه تنظیم بازار

جلسه با تصویب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی برای بهبود روند تنظیم بازار و تأکید بر همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی به پایان رسید. دکتر فهیمه فرهادی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای دقیق این برنامه‌ها، مشکلات موجود در زمینه توزیع و قیمت‌گذاری کالاها، به‌ویژه کالاهای اساسی، به‌زودی برطرف شده و مردم از ثبات اقتصادی بیشتری بهره‌مند شوند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.