شنبه, 5 آبان 1403 Saturday, 26 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 44014 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2460×
علت خرابی برد یخچال سامسونگ
5 آبان 1403 ساعت: 14:52
شناسه : 292512
2

خرابی برد اصلی یخچال سامسونگ، معمولا به این علت است که جریان برق ورودی به یخچال دارای نوسان زیادی است.

پ
پ

خرابی برد اصلی یخچال سامسونگ، معمولا به این علت است که جریان برق ورودی به یخچال دارای نوسان زیادی است. در این شرایط، شما حتما باید از یک محافظ جریان برق استفاده کرده و سیم‌کشی‌های بیرونی و داخلی یخچال سامسونگ خود را نیز بررسی کنید که سالم باشند. دیگر علت خرابی برد یخچال سامسونگ، این است که رطوبت زیادی وارد قسمت‌های الکترونیکی یخچال شده و همین رطوبت زیاد، باعث سوختن قطعات اصلی مانند مدار برد، سنسورها یا ترانزیستورهای برد اصلی دستگاه شده و در نتیجه، برد الکترونیکی یخچال سامسونگ معیوب شده است.

گاهی اوقات، ممکن است یک قطعه دیگر در یخچال معیوب شده یا سوخته باشد و همین موضوع، باعث ایجاد اتصال کوتاه در یخچال شده و در نتیجه، به برد اصلی یخچال شما آسیب رسانده باشد. از آنجایی که برد الکترونیکی یخچال‌های سامسونگ و ال جی شباهت زیادی به یکدیگر دارند، این امکان برایتان وجود دارد که بتوانید از خدمات تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز نیز استفاده کرده و برد اصلی یخچال ال جی را تعمیر کنید.

علت خرابی برد یخچال سامسونگ

اموزش عیب یابی و تعمیر برد یخچال سامسونگ

برای عیب‌یابی دقیق برد یخچال سامسونگ، باید موارد زیر را در این بردهای الکترونیکی بررسی کنید:

1- ابتدا بدنه برد الکترونیکی را چک کرده و به دنبال آثار آسیب‌دیدگی باشید. وقتی که برد الکترونیکی آسیب فیزیکی دیده باشد، این احتمال وجود دارد که عملکرد درستی نداشته باشد.

2- اتصالات و سیم‌کشی‌های داخلی برد اصلی را چک کرده و مطمئن شوید که قطع یا فرسوده نشده باشند.

3- سوختن مدارهای داخلی برد اصلی معمولا باعث عملکرد نادرست آن می‌شود. در این شرایط، باید این مدارها را به کمک یک اهم‌متر چک کرده و مطمئن شوید که سالم هستند.

4- سنسورها و ترانزیستورهای داخلی برد اصلی را به کمک یک مولتی‌متر چک کنید. اگر میزان مقاومت آنها برابر صفر باشد، به این معنی است که این قطعات سوخته و نیازمند تعویض هستند.

5- اتصالات بیرونی برد اصلی را مشاهده کرده و مطمئن شوید که شل یا فرسوده نشده‌اند. این اتصالات، در واقع سیم‌کشی‌هایی هستند که برد اصلی را به سایر قطعات مهم یخچال مانند کمپرسور یا ترموستات متصل می‌کنند.

اموزش عیب یابی و تعمیر برد یخچال سامسونگ

مراحل تعمیر برد یخچال سامسونگ

برای تعمیر برد اصلی در یخچال سامسونگ، بهترین گزینه این خواهد بود که از خدمات تعمیر یخچال در قم استفاده کنید. با این حال، اگر خودتان می‌خواهید دست به کار شده و آن را تعمیر کنید، بهتر است مراحل زیر را در این زمینه دنبال کنید:

1- در اولین قدم، جریان برق ورودی به یخچال را قطع کرده و اجازه دهید تا برای چند دقیقه یخچال به همین حالت باقی بماند. به این ترتیب، مطمئن شوید که در زمان تعمیر برد اصلی، دچار برق‌گرفتگی نخواهید شد.

2- دریچه پشتی یخچال را باز کرده و به برد اصلی دسترسی پیدا کنید. حال روکشی که روی برد قرار گرفته است را از آن جدا کنید تا بتوانید به قطعات داخلی آن نیز دسترسی پیدا کنید.

3- سیم‌هایی که داخل برد اصلی قرار دارند را جدا کرده و بررسی کنید که آیا فرسوده یا قطع شده‌اند. در صورت قطع شدن، می‌توانید به کمک یک سیم‌ لخت‌کن به‌راحتی اقدام به متصل‌کردن دوباره این سیم‌کشی‌ها کنید. با این حال اگر آنها فرسوده شده باشند، نیازمند این هستید که این سیم‌ها را تعویض کنید.

4- اگر سنسورها و ترانزیستورها سوخته‌اند و جریان برق به شکلی درست وارد آنها نمی‌شود، بهترین گزینه برای شما این خواهد بود که این دو قطعه را در برد اصلی تعویض کنید.

5- اگر مشکل از مدار اصلی برد الکترونیکی یخچال شماست، بهتر است حتما یک تعمیرکار را استخدام کرده و تعمیر این برد اصلی که یک قطعه کاملا تخصصی است را به او واگذار کنید.

6- در نهایت، اگر هیچ‌یک از این راهکارها پاسخگو نبوده و برد اصلی دستگاه شما همچنان مشکل داشت، یک برد الکترونیکی جدید را براساس برند و مدل یخچال خود خریداری کرده و آن را روی یخچال نصب کنید.

مراحل تعمیر برد یخچال سامسونگ

مهم ترین دلایل خرابی برد الکترونیکی یخچال سامسونگ

دلایل زیر، از جمله دلایل رایجی هستند که باعث خرابی برد الکترونیکی می‌شوند و شما حتما باید آنها را به دقت چک کنید:

1- نوسانات شدید جریان برق: زمانی که جریان برق ورودی به یخچال، دارای نوسان زیادی است، این احتمال وجود دارد که باعث سوختن مدارها و قطعات داخلی برد الکترونیکی شود. به همین علت، بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل، این است که از یک محافظ برق برای یخچال خود استفاده کنید.

2- ورود رطوبت: اگر یخچال شما نشتی داشته یا این‌که میزان رطوبت خیلی زیادی در محیط وجود داشته باشد و این رطوبت وارد قسمت‌های الکترونیکی یخچال شود، ممکن است باعث سوختن قطعات آن و در نتیجه خرابی برد اصلی یخچال شود.

3- خرابی قطعات دیگر: یک دلیل رایج برای خرابی برد اصلی، این است که سایر قطعات مهم یخچال، مانند کمپرسور آن معیوب شده یا سوخته‌اند. در نتیجه، یک اتصال کوتاه در حین کارکردن یخچال به وجود آمده و همین موضوع، باعث سوختن یا معیوب شدن برد اصلی شده است.

مهم ترین دلایل خرابی برد الکترونیکی یخچال سامسونگ

نشانه های خرابی برد یخچال سامسونگ

علائم خاصی وجود دارند که نشان می‌دهند، برد اصلی یخچال شما معیوب شده و باید اقدام به تعمیر آن کنید. این علائم شامل موارد زیر می‌شوند:

1- شما مشاهده می‌کنید که با وجود  وصل بودن جریان برق ورودی به یخچال، دستگاه شما روشن نشده و شروع به کار نمی‌کند.

2- در صورتی که برد اصلی یخچال خراب شده باشد، این احتمال وجود دارد که سیستم‌های دیفراست و نوفراست یخچال شما کارکرد درستی نداشته باشند، یا این‌که افزایش یا کاهش دمای شدیدی در یخچال رخ دهد.

3- یکی از علائم مهم خرابی برد اصلی در یخچال، این است که دستگاه در حین کارکردن سروصدای زیادی از خود تولید می‌کند.

4- اگر در حین روشن بودن یخچال خود، مشاهده می‌کنید که فن اواپراتور به‌درستی کار نکرده و عملکرد مناسبی ندارد، باید این احتمال را بدهید که برد اصلی دستگاه معیوب شده و نیازمند تعمیر است.

5- اگر یخچال شما هم در حین کارکردن به طور پی در پی خاموش و روشن می‌شود، ممکن است علت این موضوع، خرابی برد اصلی دستگاه باشد.

6- آخرین مورد از علائم خرابی برد اصلی یخچال نیز این است که یخچال به‌صورت یکسره کار کرده و اتوماتیک نمی‌کند.

آیا سرد نبودن یخچال سامسونگ دلیلی برای خراب بودن برد اصلی آن است؟

بله زمانی که برد الکترونیکی یخچال شما خراب شده باشد، معمولا کمپرسور و ترموستات دستگاه نیز کارکرد درستی نخواهند داشت و در نتیجه، جریان هوای خنک به اندازه کافی وارد یخچال نمی‌شود. پس وقتی که درب یخچال را باز می‌کنید و مشاهده می‌کنید که محفظه داخلی آن سرد نیست، باید احتمال دهید که برد الکترونیکی دستگاه معیوب شده است.

برای تعمیر برد یخچال سامسونگ، از خدمات اهواز تکنیک استفاده کنید

بعد از بررسی علت خرابی برد یخچال سامسونگ که شامل مواردی همچون نوسانات شدید جریان برق، خرابی قطعات الکترونیکی دیگر در یخچال و همین‌طور رسیدن رطوبت به قسمت‌های داخلی یخچال می‌شود، نیازمند تعمیرکار یخچال سامسونگ خواهید بود که بتواند این قطعه را به ساده‌ترین شکل ممکن برای شما تعمیر کند. یکی از بهترین مجموعه‌هایی که این خدمات را به شما ارائه می‌دهد، مجموعه اهواز تکنیک است. به محض تماس گرفتن با کارشناسان این مجموعه، تکنسین‌های این مجموعه به محل شما اعزام شده و با عیب‌یابی دقیق، بهترین خدمات را در راستای تعمیر این قطعه به شما ارائه می‌دهند. علاوه بر این، هزینه استفاده از خدمات اهواز سرویس نیز بسیار مناسب است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.