یکشنبه, 6 آبان 1403 Sunday, 27 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 44021 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2461×
مخاطب باید‌هایتان کیست؟
6 آبان 1403 ساعت: 14:10
شناسه : 292562
0

طبیعتا از کسی که ماهی یکبار توصیه می‌کند تنگه هرمز را ببندیم نمی‌توان انتظار داشت در این شرایط به دنبال کاهش تنش باشد اما حتی او هم باید بداند و حتما می‌داند که تصمیم برای اجرای هرگونه عملیات نظامی در کشور چه ساز و کاری دارد و در نهایت با موافقت چه کسی اجرایی می‌شود.

منبع : امتداد
پ
پ

طبیعتا از کسی که ماهی یکبار توصیه می‌کند تنگه هرمز را ببندیم نمی‌توان انتظار داشت در این شرایط به دنبال کاهش تنش باشد اما حتی او هم باید بداند و حتما می‌داند که تصمیم برای اجرای هرگونه عملیات نظامی در کشور چه ساز و کاری دارد و در نهایت با موافقت چه کسی اجرایی می‌شود. اما چرا شریعتمداری جرات ندارد یک بار برای همیشه روشن و شفاف شخص رهبری را خطاب قرار دهد؟ او جرات ندارد اما خوب است جمله «نه تعلل می‌کنیم نه شتاب‌زده می‌شویم» را روی دیوار اتاقش بچسباند تا هر روز پیش چشمش باشد و با فضاسازی‌هایش بیش از این برای مردم ایران هزینه‌سازی نکرده و هرکس که مخالف نظرش بود را با تهمت‌های عجیب و عجیب همراه نسازد. او امروز هم در کیهان نوشته:«در پاسخ به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، باید منافع و منابع و نظامیان آمریکا را نیز در فهرست اهداف مشروع و قانونی خود جای دهیم‌. خداوند متعال بر درجات امام راحل ما (رضوان‌الله تعالی علیه‌) بیفزاید که بارها می‌فرمود؛ هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و سایه رهبر معظم انقلاب را بر سر ملت‌های مسلمان و مردم مستضعف جهان مستدام بدارد که برای رژیم صهیونیستی هویتی مستقل از آمریکا قائل نیستند. و بالاخره از برخی شنیده می‌شود، حالا که حمله رژیم صهیونیستی موفقیت درخور توجهی نداشته است، بهتر آن است که از پاسخ و یا از پاسخ سخت صرف‌نظر کنیم! که باید گفت؛ کمترین کوتاهی در پاسخ محکم و رعد‌آسا، به مفهوم و معنای دعوت از آمریکا و پادگان منطقه آن، یعنی رژیم صهیونیستی برای حملات ویرانگر به ایران اسلامی و قتل‌عام مردم شریف این مرز و بوم است. این نسخه ذلت‌بار را در جریان مقابله با داعش هم می‌پیچیدند و دیدیم که اگر به مقابله با آن تروریست‌های وحشی نرفته بودیم چه سرنوشت هولناکی در انتظارمان بود!»

اما روزنامه جوان به نظر موضع عاقلانه‌تری از کیهان دارد. این روزنامه نوشته:«هیچ‌کس جز خود صهیونیست‌ها و رسانه‌های لندنی به حمله صهیونیست‌ها ضریب نداد. این حمله تناسبی با چند هفته رجزخوانی ارتش صهیونی نداشت. ضعیف بود و محدود؛ و پدافند ایران آن را ضعیف‌تر هم کرد. جهان نیز چنین محاسبه‌ای از قدرت پدافندی ایران نداشت. قدرت ایران هم در پدافند محصور نیست وقتی «وعده صادق» را در حمله نمایش داده است. قدرت ایران همین‌حالا از شش‌جهت بر صهیونیست‌ها دیکته می‌شود. حتی محدود به این هم نیست. نشان به این نشان که محاسبات ژئوپلیتیک امریکا آن‌ها را به یک حمله محدود قانع کرد. طرف ما امریکا و ناتو بود. چه در تسلیحات و هواپیما و چه در اطلاعات و عملیات. با این‌حال حق پاسخ قوی برای ایران محفوظ است. سیاست ما تعیین شده است: «نه تعلل می‌کنیم و نه شتابزده می‌شویم»…حق پاسخگویی برای جمهوری اسلامی ایران همچنان محفوظ است و مقامات تصمیم‌گیر در قالب استراتژی «نه تعلل می‌کنیم و نه شتابزده عمل می‌کنیم» به این اقدام جنایتکارانه پاسخ مناسب و در خور خواهند داد، خصوصاً آنکه برای نخستین بار است که رژیم صهیونی مسئولیت این حمله را رسماً به عهده گرفت.»

روزنامه وطن امروز هم با تیتر درشت «ایران باید پاسخ دهد» به موضوع پرداخته است. بماند که آنها در تندروی در حکم کودک همراه شریعتمداری هم نیستند پس نباید توقع داشت مخاطب باید را روشن و شفاف بگویند. این روزنامه نوشته:« رژیم صهیونیستی در حمله به ایران نتوانست یک تصویر اقتدار از خود نشان دهد. به تعبیر برخی کارشناسان، با این حمله متحمل یک شکست راهبردی هم شد، چرا که ضعف بنیه این رژیم در مقابل ایران در قالب همین حملات بین 2 طرف در حال نمودار شدن است. به عبارتی مشخص شد رژیم صهیونیستی به‌رغم ادعای خود اما در مقابل ایران نتوانسته است مدیریت تنش را برعهده بگیرد و اتفاقا این ایران است که توانایی مدیریت تنش را در اختیار دارد. در این میان یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن حق پاسخگویی ایران به این تجاوز رژیم صهیونیستی است. نه تنها پاسخ به این حمله حق قانونی ایران است، بلکه با توجه به وضعیت تنش در منطقه، پاسخ نظامی ایران به این تجاوز یک الزام مهم است.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.