ما با امریکاییها فرق داریم. ما بلدیم منابع مالیمان را مدیریت کنیم و امریکاییها بلد نیستند. لابد علت پیشرفت چشمگیر ما و زمینگیر شده امریکا هم همین است. خلاصه که احسنت بر ما همانگونه که کیهان نوشته:«کشوری که 8 تریلیون دلار پول زبانبسته را در غرب آسیا برای هیچ و پوچ حیف و میل کرده، طی 15ماه 30 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی برای کشتار زنان و کودکان کمک کرده است و طی 3 سال گذشته نیز 200 میلیارد دلار را برای نجات اوکراین، تلف کرده است، هم خود، و هم پادوهای رسانهایاش در داخل و خارج کشورمان، مدام میگویند، ایران نباید به متحدان منطقهایاش کمک کند! این در حالی است که اولا؛ رقم و عدد کمکهای ایران به متحدانش، در مقابل این رقم و اعداد شبیه به شوخی است، ثانیا؛ آمریکاییها آن حجم عظیم از پول مالیاتدهندگان خود را حقیقتا به فنا دادهاند، ولی ما در حفظ امنیت خود با جبهه مقاومت مشارکت کردهایم.»
«عمق اقتدار راهبردی» تیتر و عکس اصلی صفحه اول روزنامه جوان است که شهر موشکی سپاه را به نمایش کشیده است. بعد از اینکه سوریه و لبنان تقریبا به طور تمام و کمال از دست رفت و عراق هم کم کم در مسیر کاهش نفوذ ایران حرکت میکند و حوثیهای یمنی هم زیر ضرب اسرائیل رفتهاند عمق راهبردی ایران هم به زیر زمین منتقل شده است! جوان برای این عمق اقتدار راهبردی نوشته:«ابهت و اقتدار ناشی از نمایش این شهرموشکی به قدری بود که نیازی به توضیح و تفسیر نباشد و آن که باید پیام را دریافت کند، دریافت کرد. با این حال، فرمانده کل سپاه در اظهار نظری کوتاه گفت: هر روز در اقصی نقاط این سرزمین به تعداد سامانهها و موشکها اضافه میشود. تا آنان که توهم ضعف توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را در سر میپروراندند و تبلیغ میکردند، از خواب بیدار شوند.»
روزنامه وطن امروز در مورد واردات خودرو به نکته درستی اشاره کرده و آن کمبود منابع ارزی است. اما به این سوال جواب نمیدهند که چرا منابع ارزی ما باید محدود باشد؟ چه کردهاید با این کشور که امروز برای واردات خودرو باید چرتکه بیاندازیم و ببینم چقدر ارز داریم؟ مخالفان زندگی عادی مردم ایران که با جلوگیری از پیوستن ایران به افایتیاف، نوعی جدید از گروگانگیری را به نمایش گذاشتهاند حاضرند مسئولیت کارشان را بپذیرند؟ وطن امروز نوشته:«در دور جدید واردات خودرو که در سال ۱۴۰۳ ادامه یافت، برخلاف دوران پیش از ممنوعیتها، با وجود اینکه هیچ شرکتی به صورت انحصاری مجوز فعالیت نگرفت، چند شرکت از همان شرکتهای قبلی که اقدام به واردات کرده بودند توانستند از یک برند مثل نیسان، تویوتا یا هیوندای واردات انجام دهند اما موضوع کمبود ارز برای واردات خودرو، همچنین استفاده از راهکار واردات بدون انتقال ارز هنوز بر زمین مانده و ارزهای تخصیصی به واردات خودرو بر تقاضای ارز و به تبع آن بر قیمت ارز آزاد اثر گذاشته است. این در حالی است که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت با تخصیص ارز بیشتر از منبع لایحه بودجه مخالفت کرده است.»
ثبت دیدگاه