یکشنبه, 23 دی 1403 Sunday, 12 January , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 45096 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2524×
سیر تا پیاز اصول و مراحل طراحی کاتالوگ
23 دی 1403 ساعت: 16:25
شناسه : 298399
0

در طراحی کاتالوگ باید اطلاعات دقیق و کاربردی قرار دهید، آن را کم‌ حجم طراحی کنید تا حمل آن آسان باشد، از زیاده‌ گویی بپرهیزید، به شکل مجمل برندتان را معرفی نمایید، از عکس‌ های حرفه ‌ای و رنگ ‌های جذاب در طراحی استفاده کنید.

پ
پ

برای طراحی یک کاتالوگ زیبا و کاربردی باید به جزئیات محتوای آن دقت داشته و برای تولید آن برنامه‌ ریزی داشته باشید. در طراحی کاتالوگ باید اطلاعات دقیق و کاربردی قرار دهید، آن را کم‌ حجم طراحی کنید تا حمل آن آسان باشد، از زیاده‌ گویی بپرهیزید، به شکل مجمل برندتان را معرفی نمایید، از عکس‌ های حرفه ‌ای و رنگ ‌های جذاب در طراحی استفاده کنید. توصیه می شود برای طراحی کاتالوگ حتما با طراحان مراکز چاپ بروشور مشهد و دیگری شهرها مشورت کنید تا با دریافت پیشنهادات اصولی، کاتالوگی بی نقص برای معرفی کسب و کارتان منتشر کنید.

چگونه در 9 مرحله یک کاتالوگ تاثیرگذار طراحی کنیم؟

کاتالوگ یعنی کالانما که در آن شما به ارائه کالا و خدمات خود می‌ پردازید. نحوه طراحی این برگه، در برقراری ارتباط با مخاطب و انتقال اطلاعات و مفاهیم به کار رفته در آن نقش مهمی دارد. اگر قصد طراحی کاتالوگ حرفه ‌ای (یا طراحی و چاپ تراکت در مشهد) برای کسب و کارتان را دارید، با لحاظ کردن این 9 مرحله می ‌توانید یک کاتالوگ جذاب و تاثیرگذار طراحی کنید.

  • ایده پردازی
  • تحقیق و شناخت بازار هدف
  • تعیین ساختار و قالب بندی
  • انتخاب سبک طراحی
  • طراحی جلد کاتالوگ
  • ایجاد محتوای متنی جذاب
  • انتخاب تصویر با کیفیت و حرفه ای
  • چک لیست بازبینی
  • انتخاب متریال

1. ایده پردازی: اصول طراحی یک کاتالوگ موفق

اصول طراحی کاتالوگ

این اولین گام طراحی کاتالوگ ایده پردازی می باشد که بهتر است قبل از شروع به کار طراحی، حتما طرح کلی آن را روی کاغذ ترسیم نمایید و شمای کلی از جلد و محتویات آن داشته باشید. این موضوع به شما این امکان را خواهد داد تا ایده‌ تان را به صورت واضح ‌تری تجسم نموده و ببینید آیا کلیه عناصری که طراحی کرده‌ اید با هم هماهنگ ‌اند یا خیر. حتی می‌ توانید چند طرح یا ایده اولیه داشته باشید و آن‌ ها را به مخاطب یا مشتری نهایی نشان دهید تا نظر او را جویا شده باشید. در مراحل بعدی طراحی کاتالوگ، شما می ‌توانید با نگاه جامع ‌تر و دید دقیق ‌تری عمل کرده و تغییرات مورد نظر مشتری را در کاتالوگ لحاظ کنید.

2. تحقیق و شناخت بازار هدف برای طراحی کاتالوگ موثر

از جمله مراحل طراحی کاتالوگ، تحقیق و شناخت بازار هدف برای طراحی کاتالوگ موثر است. پیش از هر کاری باید علت طراحی و تولید کاتالوگ ‎‌تان را بدانید که قرار است محصولات و خدمات خود را به چه شکل معرفی نمایید. چه نوع طراحی مدنظرتان است، شکل و قالب و نوع کاتالوگ مدنظرتان چیست؟ همچنین افزون بر آگاهی از هدف طراحی کاتالوگ ‌تان باید از بازار هدف نیز آگاه باشید. بدین معنا که قرار است با طراحی این کاتالوگ کدام قشر از جامعه را تحت تاثیر قرار داده و با آن ‌ها ارتباط موثر بگیرید. بازار هدف ‌تان مخاطبین عادی ‌اند یا صاحبان کسب و کارها و مدیران هم مخاطب نهایی شما محسوب می ‌شوند. نکته دیگری که ضمن طراحی باید در نظر بگیرید، زمینه کاری شماست که تصویر ساده و مثبتی از برند شما به مخاطب ارائه دهد.

3. تعیین ساختار و قالب بندی کاتالوگ

یکی از مراحل طراحی کاتالوگ تعیین نحوه ساختار و قالب ‌بندی آن است که بهتر است از قالب‌ های منظم استفاده کنید. این امر در جذابیت بصری کار نهایی شده اثرگذار است. یعنی هر چه مقدار نظم موجود بین المان‌ های بکار رفته در کاتالوگ بیشتر باشد، مخاطب ارتباط بهتری با مجموعه شما پیدا خواهد کرد. با انتخاب قالب منظم مخاطب ‌تان راحت با مفاهیم و تصاویر به کار رفته در کاتالوگ ارتباط برقرار می‌ کند.

4. انتخاب سبک طراحی گرافیکی مناسب برای کاتالوگ

سبک کاتالوگ می ‌تواند تخفیفاتی، آموزشی، تبلیغاتی و معرفی خدمات و یا معرفی شرکت باشد. این مرحله هم از مهم ترین مراحل طراحی کاتالوگ است. قطع کاتالوگ‌ ها می‌تواند همچون کتاب یا بروشور باشد. سبک طراحی کاتالوگ ‌ها می‌ تواند ساده و یا تجاری و لوکس باشد. همچنین برخی کاتالوگ ‌ها چاپی و برخی دیجیتالی طراحی می‌ شوند.

5. طراحی جلد کاتالوگ: اولین تاثیر ماندگار بر مشتری

اصول طراحی کاتالوگ

طراحی جلد کاتالوگ یکی از مهم ترین مراحل طراحی کاتالوگ محسوب می‌ شود. افزون بر انتخاب جلد مناسب در این بخش باید سایز و جنس کاغذ مناسبی را برای طراحی جلد کاتالوگ مدنظر قرار دهید. جلد کاتالوگ باید راحت مخاطب را به صفحات داخلی ببرد و دارای رنگ، تصویر، متن و گرافیک مناسب باشد. در طراحی جلد، نوع فعالیت کسب و کار حتما لحاظ گردد. چنانچه کاتالوگ‌ تان در سایز A4 طراحی شده از کاغذ باکیفیت برای چاپ آن استفاده کنید. چنانچه محتوای کاتالوگ لوکس و جذاب باشد، اما جلد بیرونی آن باکیفیت و زیبا طراحی نشود، مخاطب چندان با کار ارتباط برقرار نخواهد کرد.

6. ایجاد محتوای متنی جذاب و کاربردی در کاتالوگ

از دیگر مراحل طراحی کاتالوگ، ایجاد محتوای متنی جذاب و کاربردی در کاتالوگ است. شما باید به دقت اطلاعات خدمات و محصولاتی که قصد معرفی آن ‌ها را در کاتالوگ دارید، گردآوری کرده و آن‌ ها را گروه ‌بندی نموده و با سایز و فونت‌ های مختلف معرفی ‌شان کنید.

7. اصول انتخاب تصاویر باکیفیت و حرفه ‌ای برای کاتالوگ

یکی دیگر از مراحل طراحی کاتالوگ توجه به گزینش عکس ‌های حرفه ‌ای و باکیفیت است. وجود انسجام بصری در کاتالوگ و هماهنگی و توازن میان اجزای گرافیکی آن، سبب ایجاد ارتباط بهتر مخاطب با محصولات و خدمات شما می ‌شود. این مساله نقش اثرگذاری بر توجه مخاطب به موارد مطرح شده در کاتالوگ شما دارد. از جمله این موارد انتخاب تصویر با کیفیت و حرفه ‌ای و چیدمان درست آن در محتوای کاتالوگ است. بهتر است تصاویر محصولات و خدمات خود را به دقت برگزیده و آن‌ ها را در فتوشاپ با تنظیم نور ویرایش نمایید. هر چقدر تصاویر با کیفیت ‌تری داشته باشید، مشتری بیشتر به کاتالوگ توجه کرده و به خرید می‌ پردازد.

8. چک لیست بازبینی و ویرایش نهایی قبل از چاپ کاتالوگ

این گام آخرین مرحله از مراحل طراحی کاتالوگ به شمار می ‌‌رود. در این مرحله باید از چک لیست استفاده شود تا از بروز اشتباهات سهوی قبل از چاپ جلوگیری به عمل آید. در این چک ‌لیست وضوح رنگ، نوع فونت مطالب، تعداد صفحات کاتالوگ، فرو و سبک کاتالوگ، نوع کاغذ و… چک شود تا فرایند کنترل قبل از چاپ تسریع گردد.

9. انتخاب متریال مناسب برای چاپ کاتالوگ باکیفیت

مراحل طراحی کاتالوگ

انتخاب متریال مناسب برای چاپ کاتالوگ باکیفیت یکی دیگر از مراحل طراحی کاتالوگ به شمار می‌رود. در چاپ کاتالوگ باید از کاغذ مناسب استفاده کرد. ضخامت کاغذ باید از ضخامت بروشور بیشتر باشد. عمدتا در چاپ این محصول از کاغذ گلاسه 150 گرمی به بالا استفاده می‌ کنند.

جمع بندی

توجه به مراحل طراحی کاتالوگ و رعایت اصول طراحی آن، یکی از مواردی است که باید در ساخت کاتالوگ به آن توجه داشت. این فرایند کمی پیچیده بوده و حین انجام آن، بهتر است اطلاعات محصول مورد نظر را به دقت گردآوری نمایید تا با رعایت مراحل و نکات کلیدی در طراحی، کاتالوگی موثر، جذاب و زیبا تهیه کنید. چنانچه شما هم به دنبال طراحی کاتالوگی حرفه ‌ای و کاربردی هستید، با کارشناسان ما در شهر چاپ آنلاین در تماس باشید تا شما را در تمام مراحل، از طراحی تا چاپ کاتالوگ، بروشور و… به صورت حرفه ‌ای و منحصر به فرد راهنمایی کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

https://ksicargo.com/https://menpan.org/