وقتی درباره تبلیغات در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام صحبت میکنیم، خیلیها از کلاهبرداری اینفلوئنسرها و بالا کشیدن پول پرداخت شده شکایت دارند و خیلیها هم ناراضی از نگرفتن نتیجه مورد نظر! اصلیترین علت ناکامی در این تبلیغ، عدم آگاهی از روشها و اصول تبلیغات در اینستاگرام است. ما برای اینکه در دام کلاهبرداران نیافتید و بهترین نتیجه را بگیرید، در ادامه بهترین روشهای تبلیغات در اینستاگرام را که باید بشناسید، معرفی میکنیم.
چرا در اینستاگرام تبلیغات کنیم؟
طبق آمار به دست آمده، تعداد کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال 1402 معادل 45 میلیون نفر بودند که نسبت به سالهای قبل، مقدار آن افزایش پیدا کرده است. این نشان میدهد که اینستاگرام یکی از کاربردیترین برنامهها میان کاربران به خصوص ایرانیان به حساب میآید. همچنین این اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی تصویرمحور طرفداران زیادی از نسلهای مختلف بهخصوص جوانترها دارد.
علاوه بر موارد فوق در نظر بگیرید که کاربران در تمام ردههای سنی تمایل دارند پیش از خرید، تحقیقاتی را انجام دهند. بنابراین نباید فرصت استفاده از بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام را از دست بدهید! در ادامه با برخی از مزیتهای تبلیغ در این شبکه اجتماعی بیشتر آشنا میشوید.
- دسترسی به جمعیت زیادی از کاربران
- تاثیر بیشتر بر مخاطبان با تولید محتوای بصری
- تعامل بالای کاربران با محتوای موجود (هر ایرانی در سال 1402، بهطور میانگین 12 هزار پست را لایک میکند.)
- تاثیر بیشتر بر مخاطبان با کمک اینفلوئنسرها
- امکان بررسی میزان بازدهی تبلیغ و دسترسی راحتتر به ابزارهای آنالیز
- دسترسی بهتر به جمعیت جوان کشور
- امکان هدف قرار دادن مخاطبان بهصورت دقیق
- امکان تبلیغ در قالبهای مختلف تصویر، ویدیو و ریلز
- هزینه کمتر نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی
بهترین روشهای تبلیغات در اینستاگرام
روشهای مختلفی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارند. برای مثال این شبکه اجتماعی، سرویسی تحت عنوان Instagram Ads دارد که میتوان کمپینهای تبلیغاتی را با بودجه مشخص و حتی پیجهای انتخاب شده در آن به اجرا درآورد. اما به دلیل دلاری بودن و محدودیت در موقعیت مکانی، اجرای این روش در ایران با سختیهایی همراه است. به همین دلیل در ادامه 4 روش کاربردی برای تبلیغ در اینستاگرام را معرفی میکنیم.
تبلیغ در اینستاگرام از طریق اسپانسرینگ
یکی از بهترین و متداولترین روشهای تبلیغ در اینستاگرام که میتوانید انجام دهید، اسپانسر شدن پیجهای مختلف است. برای انجام این کار، شما 2 راه در پیش دارید؛ اول اینکه اسپانسر یکی از پیجهای اینستاگرام شوید و دوم اینکه این کار را از طریق برگزاری مسابقه یا چالش انجام دهید. در راه اول، کار خیلی ساده است!
برای مثال این روزها پیجهای اینستاگرامی با موضوعات طنز نیاز به هزینههای زیادی برای تولید ویدیوهای خود دارند. در نتیجه با تامین این هزینهها، نام برند شما در طول ویدیو یا کپشن آورده میشود. در راه دوم میتوانید جزو یکی از پیجهای اسپانسر یک مسابقه یا قرعهکشی باشید که مخاطبان برای شرکت در این مسابقات ملزم به فالو کردن شما هستند. حتما به مرتبط بودن موضوع مسابقه و پیج برگزارکننده با موضوع پیج خود دقت داشته باشید. زیرا ممکن است بعد از پایان آن، ریزش فالوور عجیبی را تجربه کنید.
تبلیغ با برگزاری مسابقه و قرعهکشی
علاوه بر روش اسپانسرینگ، شما میتوانید خودتان هم برگزارکننده یک مسابقه یا قرعهکشی باشید. با طراحی یک تیزر تبلیغاتی اینستاگرام جذاب، همه حواسها را به سمت پست خود بکشانید و با دعوت مخاطبان به فالو کردن، گذاشتن کامنت، تگ کردن دوستان و آشنایان، استوری کردن پیج شما و معرفی، از آنها میخواهید که صفحه شما را تبلیغ کنند. حتی این راه، یکی از روشهای تبلیغات در اینستاگرام رایگان هم به حساب میآید.
همکاری با افراد تاثیرگذار در اینفلوئنسر مارکتینگ
بازاریابی دهان به دهان، نوعی از بازاریابی است که تقریبا 92 درصد مردم جهان، آن را انجام میدهند. در این نوع بازاریابی، مخاطب بعد از تجربه خوب استفاده از یک محصول یا خدمات، آن را به سایر دوستان و آشنایان خود هم معرفی میکند. این روزها شیوه سنتی بازاریابی دهان به دهان کمرنگ شده و میتوان آثار آن را در دنیای دیجیتال هم مشاهده کرد.
اما اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار جزو افرادی هستند که میتوانند این کار را با دریافت هزینه و حتی بدون استفاده واقعی از محصولات شما انجام دهند. این افراد، جزو مورد اعتمادترین افراد میان مردم هستند، دنبالکنندگان زیادی دارند و با تولید محتوای مرتبط روی مخاطبان خود تاثیر میگذارند.
در کشور ایران فعالیت به عنوان اینفلوئنسر نیاز به دانش تخصصی خاصی ندارد و خیلی از افراد با انتشار پست و استوریهایی از زندگی روزمره خود وارد این حوزه شدند. اما توانستند افراد زیادی را به عنوان دنبالکننده جذب خود کنند.
تبلیغ در استوری، پست یا لایو
از آنجایی که اینستاگرام قابیتهای متنوعی برای تولید محتوا و تعامل با مخاطبان دارد، شما میتوانید از هر یک از آنها به عنوان روشی برای تبلیغ در این شبکه اجتماعی استفاده کنید. برای مثال تبلیغ شما در قالب عکس یا ویدیو در بخش پستهای یک پیج، منتشر و بعد از گذشت مدت زمان توافق شده، پست تبلیغاتی شما حذف میشود.
علاوه بر پست میتوانید برای معرفی محصول، خدمات یا بهطور کلی پیج اینستاگرام خود، تبلیغ را در استوری یا لایو انجام دهید. به این صورت که مالک پیج، ویدیو یا عکس تولید شده توسط شما را در استوری منتشر میکند و بعد از به پایان رسیدن زمان، حذف میشود. همچنین در صورت برگزاری لایو در یک پیج، میتوانید از برگزارکننده آن بخواهید که محصولات یا خدمات شما را معرفی کند.
چگونه تبلیغات اینستاگرام موفقی داشته باشیم؟
موفقیت در تبلیغات اینستاگرام در گرو 2 چیز است؛ اول، داشتن یک پیج مناسب و فعال و دوم، انتخاب بهترین پیجها برای همکاری. برای اینکه یک پیج فعال داشته باشید و بعد از تبلیغ نتایج خوبی بگیرید باید قبل از هر کاری، تولید محتوا اینستاگرام را به خوبی انجام دهید. از طریق همکاری با آژانسهای تبلیغاتی معتبری مانند کارینو، می توانید بهترین صفحات اینستاگرامی را برای تبلیغ انتخاب کنید که هم از نظر موضوع با پیج شما مرتبط و هم از نظر هزینه برای کسبوکار شما مناسب باشند.
با توجه به اینکه اینستاگرام محبوبیت زیادی میان نسلهای مختلف دارد، تبلیغات اسپانسری، برگزاری مسابقه و قرعهکشی، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغ در پست، استوری و لایو را به عنوان بهترین روشهای تبلیغ در این شبکه اجتماعی معرفی کردیم.
این نکته را در نظر بگیرید که اینستاگرام در عین سادگی، نیاز به اصول خاصی برای تولید محتوا و تبلیغ دارد. پس برای کسب بهترین نتایج در حساب کاربری برند خود بهتر است با مجریان تبلیغات معتبری همکاری داشته باشید!
ثبت دیدگاه