یک مدیر روابط عمومی باید دور از (سیاست زدگی ) به وظیفه ذاتی خود عمل کند و این یک دو،دوتا چهارتای” ساده است ؛ که هر منصف اهل نظری می تواند بر آن صحه بگذارد .
((تغییرات اتوبوسی)) بعد از بکار آمدن دولت نهم ،اصطلاح رایج ادبیات سیاسی” شد. بدون شک انتصاب افراد مختلف در حیطه اختیارات هر دولتیست، اما از آنجایی که دولت تدبیر وامید با شعار (ما کلید داریم ،داس نداریم ) سعی کرد بجای انتصابات سیاسی از پتانسیل های موجود آن زمان جهت رفع مشکلات کشور استفاده کند، و این در حالیست که تغییرات بنیادی وبه تبع از آن ورودهای (اتوبوسی وآن هم افراد بدون بلیت) امری رایج در دولت قبل بود ، اکنون نیز امر رایج تر اینکه عملکرد دولت تدبیر وامید به طرق مختلف تحت شعاع موج رسانه ای وبعضا دستاویز سیاسی کاری میشود . تا جایی که رئیس دولت در سخنرانی اخیرش (به افزایش چند روزه گوشت اشاره کرد که رسانه ها سراسیمه به خبر اول خودتبدیل کرده بودند وحال آنکه وقتی قیمت همان قلم کالا ،کاهش پیدا کرد خبری از این کاهش قیمت نشد!!؟). توخود بخوان حدیثی از این مجمل … حداقل انتظاری که از روابط عمومی ها که یکی” از رسالت هایشان برقراری رابطه متقابل با مجموعه خود با مردم و تبیین وتشریح خدمات مجموعه دولت به مردم و انتقال مطالبات عموم مردم به دولت است ، برخی از مدیران روابط عمومی فارغ از رسالت سازمانی” خود ، (در برابر یک پیشنهاد ودغدغه بحق عضو ستاد استانی حامیان دولت ) ،عملکرد مجموعه خود را در حد یک چاق سلامتی با ارباب رجوع و یا نصب بنر و پارچه تبلیغاتی محدود می بینند . این در حالیست که رسالت حقیقی یک روابط عمومی باید منطبق با راهبردهای سازمانی باشد ، یک مدیر روابط عمومی باید دور از (سیاست زدگی ) به وظیفه ذاتی خود عمل کند و این یک دو،دوتا چهارتای” ساده است ؛ که هر منصف اهل نظری می تواند بر آن صحه بگذارد . بنظر میرسد مدیران کل ، حداقل در جهت ایجاد نشاط و امید که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و به تبع از آن جزو اهداف دولت تدبیر وامید است ؛در گماردن مدیران” روابط عمومی مجموعه ای خود دقت نظر وحساسیت بیشتری داشته باشند وسعی کنند ، افرادی که تخصص وتعهد منطبق با راهبردها وسیاست های مجموعه خود ودولت را دارند، بکار گیرند .
جابر زمانی جلیسه (برگزیده جشنواره مطبوعاتی فجر 92)
ثبت دیدگاه