پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43583 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2451×
ترویج عرفان الهی در جامعه با بزرگداشت عالمان ربانی میسر می شود
20 اردیبهشت 1395 ساعت: 20:56
شناسه : 5037
2

به گزارش خبرگزاری بامردم میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن صبح روز یکشنبه (19اردیبهشت) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) با آیت‌الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان  با بیان اینکه ما دارای یک نظام دینی و جامعه ایمانی هستیم و ارزش‌های حاکم بر جامعه ارزش‌های دینی، ایمانی و اسلامی است، اظهار کرد:  در طول تاریخ مرجعیت […]

پ
پ

به گزارش خبرگزاری بامردم میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن صبح روز یکشنبه (19اردیبهشت) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) با آیت‌الله قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان  با بیان اینکه ما دارای یک نظام دینی و جامعه ایمانی هستیم و ارزش‌های حاکم بر جامعه ارزش‌های دینی، ایمانی و اسلامی است، اظهار کرد:  در طول تاریخ مرجعیت و علمای دین و روحانیت نقش بسیار مهم و خطیرو  سرنوشت‌سازی را به ویژه در راستای با میهن اسلامی ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در دوران معاصر نقش پیشتازی را روحانیت، علمای دین و مرجعیت در مبارزات ضداستکباری و ضد استبدادی داشتند، افزود: این افراد نقش بسزایی را در هدایت جامعه و مردم به سمت سعادت و رستگاری داشتند.

فرماندار فومن با بیان اینکه آیت‌الله بهجت(ره) مظهر زهد، تدین، عرفان و اخلاق و عمل در منطقه فومن پرورش یافتند، گفت: مردم این خطه از علما و مرجعیت بسیاری برخوردا هستند.

 حجت‌الاسلام ولی‌رضا قربانی، مدیر حوزه علمیه فومن در ادامه این دیدار با بیان اینکه امروز اولین روز ماه شعبان است، گفت: مناجات شعبانیه نهایت خشوع و بندگی در برابر عظمت پروردگار متعال است.

وی با بیان اینکه مناجات شعبانیه یکی از مناجات‌های خالص عرفانی است، تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله بهجت(ره) تمام مدت عمر خود سعی کردند رابطه خود با خداوند را تنظیم کنند.

مدیر حوزه علمیه فومن با بیان اینکه جامعه ما احتیاج به اینگونه ارتباطات دارد، خاطرنشان کرد: می‌طلبد که یاد، سیره و راه عرفانی و عملی افرادی مانند آیت‌الله بهجت(ره) برای مردم و به خصوص نسل جوان گفته شود.

حجت‌الاسلام قربانی با اشاره به خطر ورود جریانات انحرافی در جامعه، اظهار کرد: اینگونه جریانات بر روی افکار مردم کار می‌کنند و ما هم باید در برابر آنها یاد بزرگان و عالمان ربانی را زنده نگه داریم و مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار هزار عرفان دروغین در کل جهان مردم را اداره می‌کنند، افزود: مردم تشنه هستند و می‌خواهند به این عرفان‌ها گرایش پیدا کنند، ما هم باید اسلام ناب محمدی(صلی‌الله علیه وآله) را بیش از پیش ترویج دهیم.

مدیر حوزه علمیه فومن با بیان اینکه برای برگزاری بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) اعضای ستاد جلسات متعددی را برگزار کرده‌اند، گفت: بزرگداشت آیت الله بهجت( ۲۳ اردیبهشت) با سخنرانی آیت‌الله جنتی، خطیب جمعه تهران برگزار می شود.

حجت‌الاسلام قربانی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت(ره) متعلق به جهان اسلام و تشیع است، تصریح کرد: تراز برگزاری بزرگداشت مراسم آیت‌الله بهجت با وجود اینکه در شهرستان برگزار می‌شود، اما استانی است.

آیت‌الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در ادامه، اظهار کرد: ماه شعبان ماه عرفان و تخلیه باطن و تقویت روح است.

وی با بیان اینکه ماه شعبان زمینه ساز آماده شدن برای ماه رمضان است، افزود: اگر ما در زمان ائمه(علیه‌السلام) حضور نداشتیم و از حالات عرفانی آنان بهره مند نشدیم اما عالمان الهی و سالکان الی‌ الله همچون آیت‎‌الله بهجت(ره) بودند که از حضورشان بهره مند شویم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه با دیدن نماز آیت‌الله بهجت متوجه می‌شویم که جز ظاهر، واقعیت‌هایی وجود دارد که بعضی‌ها به آنها دل بسته‌اند، گفت: در مناجات شعبانیه آمده جز خدا نباید چیزی دیگری دید.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه در زمان ما امام خمینی(ره) و آیت‌الله بهجت(ره) عالم معنوی و عرفانی خاصی داشتند، تصریح کرد: با مجاهدت‌ها و تلاش‌های ریاضت معابانه خودشان را به این نقطه رساندند.

وی یکی از ویژگی‌های آیت‌الله بهجت(ره) را سکوتشان دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به آیت‌الله بهجت(ره) یک ارادت ویژه‌ای داشت و از عنایات و دعاهای ایشان بهره‌مند بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حالت معنوی و عرفانی آیت‌الله بهجت(ره) در ارتباط با خدا مشهود بود، اظهار کرد: تجمعی که اکنون بر سر مزار آیت‌الله بهجت(ره) در قم است، در جای دیگر دیده نمی‌شود.

آیت‌‌الله قربانی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت‌ها متفاوت است اما ما هم می‌توانیم ادامه دهنده راه آیت‌الله بهجت(ره) باشیم زیرا این افراد حجج الهی بر ما هستند.

وی با بیان اینکه باید با بزرگداشت خاطره این بزرگان عرفان الهی را در جامعه ترویج کنیم، گفت: در دنیا عرفان‌های زیادی وجود دارد چون آدمی در ذات خود عرفان خداشناسی را دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دنیای مادیت، فساد و شهوات مردم را خسته کرده و به دنبال پناهگاهی برای بدست آوردن آرامش واقعیشان هستند، تصریح کرد: پناه بردن به خدایان دروغین نمی‌تواند تشنگی مردم را رفع کند.

فومن2

آیت الله قربانی

فومن

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.