شنبه, 31 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43594 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2451×
شب نشینی های مجازی فرصت یا تهدید!!!
21 اردیبهشت 1395 ساعت: 14:40
شناسه : 5064
2

شب نشینی های مجازی افراد با دلایل مختلف نیز مشتق از عوامل و معیارهای برشمرده شده ی فوق می تواند جنبه ای دوسویه -مثبت یا منفی- یابد و به دو صورت فرصت یا تهدید خودنمایی کند. بامردم / بابک کاظمی با پیشرفت روزافرون وسایل ارتباط جمعی و تغییر بنیادین در شیوه های ارتباط گیری توسط […]

پ
پ

شب نشینی های مجازی افراد با دلایل مختلف نیز مشتق از عوامل و معیارهای برشمرده شده ی فوق می تواند جنبه ای دوسویه -مثبت یا منفی- یابد و به دو صورت فرصت یا تهدید خودنمایی کند.

با پیشرفت روزافرون وسایل ارتباط جمعی و تغییر بنیادین در شیوه های ارتباط گیری توسط افراد در جوامع مختلف، این امر در نحوه ی تعامل فی مابین مردم به طرزی ملموس دچار دگرگونی شده است.
download
هرگونه تغییر در اینگونه رویکردهای ارتباطی، قطع به یقین بر اخلاق و رفتار افراد با توجه به هنجارهای پذیرشی جوامعشان نیز تاثیری مستقیم خواهد داشت.
از تماثیل این تغییرات می توان به دورهم بودن یا به اصطلاح امروزی تر «آنلاین بودن ارتباطات»  افراد در فضاهای مجازی نام برد. فضایی که به دور از هر نگرش خاصی، تنها یک ابزار و وسیله خواهد بود و نه یک شالوده و بنیان  قابل اتکا.
ساعتهای متمادی و طولانی از اوقات افراد در اینگونه فضاها، مصروف بحث و جدلهایی می شود که شاید در آینده ی فکری افراد نیز می تواند تاثیراتی کم یا زیاد به سبب نحوه ی تعاملشان با افراد در فضای بیرونی یا واقعی داشته باشد.
به خطر افتادن حریم خصوصی خانواده ها از پیامدهای منفی استفاده از شبکه های مجازی است.
بنابراین اگر هر چیزی را که به ذهنتان می رسد در شبکه های اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید باید بدانید که تنها به شبکه های اجتماعی دربیرون از کشور کمک کرده اید که شما را راحت تر به دام بیاندازند.
کاهش تعاملات فرد با فرد، خطر افزایش ابتلا به افسردگی، احتمال شکست روابط موجود و بی خوابی حاد از دیگر اثرات منفی استفاده از شبکه های مجازی است.
 
اهداف افراد از حضور در اینگونه فضاها بدون شک متفاوت خواهد بود؛ برخی ها با دیده ی علمی و فراگیری در آن حضور داشته و بدان می نگرند و برخی تنها برای پرنمودن ساعتهای آزاد خود تنها به «بودن» در آن می اندیشند.
این یک واقعیت غیرقابل انکار خواهد بود که هیچ امری مطلقا سیاه یا بالعکس سفید نخواهد بود و با دقت و بررسی نحوه ی نگرش افراد به آن امر می توان نتیجه گیری مناسب تری از آن حاصل نمود.
شب نشینی های مجازی افراد با دلایل مختلف نیز مشتق از عوامل و معیارهای برشمرده شده ی فوق می تواند جنبه ای دوسویه -مثبت یا منفی- یابد و به دو صورت فرصت یا تهدید خودنمایی کند.
حال این افراد با نگرش های متفاوتند که می توانند مهم ترین نقش را در زمینه ی این خودنمایی  ایفا کنند و حضور خود در این فضاها و نیز شب نشینی ها را توجیه پذیر یا غیر قابل توجیه نمایند.

باتوجه به گفتارفوق شب نشینی های مجازی هم می تواند فرصت باشد هم تهدید از آن جهت فرصت بحساب می آید که بتوانیم بابرنامه ریزی دقیق ومناسب از آن استفاده نماییم وازن جهت تهدید بحساب می آید که بدون برنامه ریزی مناسب وعدم توجه به بنیان خانواده غرق درشب نشینی های فضای مجازی باشیم.


 پایگاه خبری تحلیلی با مردم :انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.