یکشنبه, 1 مهر 1403 Sunday, 22 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43598 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2452×
صداقت در گفتار و کردار موجب انس مردم با آیت ا… امینیان شده بود
17 خرداد 1395 ساعت: 18:11
شناسه : 6725
2

استاندار گیلان در جمع اعضای ستاد بزرگداشت آیت ا… امینیان گفت : متانت و صداقت در گفتار و کردار موجب انس و الفت عمیق مردم با این روحانی محبوب شده بود. به گزارش بامردم، دکتر نجفی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی آیت ا… امینیان امام جمعه‌ی فقید آستانه‌ی اشرفیه‌ی گفت : بسیاری […]

پ
پ

t_218299IMG_6035-768x511

استاندار گیلان در جمع اعضای ستاد بزرگداشت آیت ا… امینیان گفت : متانت و صداقت در گفتار و کردار موجب انس و الفت عمیق مردم با این روحانی محبوب شده بود.

به گزارش بامردم، دکتر نجفی در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی آیت ا… امینیان امام جمعه‌ی فقید آستانه‌ی اشرفیه‌ی گفت : بسیاری از علما، روحانیون و انقلابیون گیلان مدیون شخصیت والای این روحانی برجسته هستند  که نقش مؤثری در کنار دیگر بزرگان گیلان در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بویژه در دوران مبارزات علیه رژیم پهلوی  داشت.

استاندار گیلان با اشاره به سوابق چهار دوره نمایندگی خبرگان رهبری و امامت جمعه‌ی آستانه اشرفیه گفت : این روحانی مبارز در طول حیات پر برکتش کوشش بسیاری در ترویج اندیشه‌های والای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب داشت.

دکتر نجفی با اشاره به اندیشه‌ی والای آیت ا… امینیان و سوابق علمی، فقهی و اجرایی وی گفت : وزانت علمی و شخصیتی آیت ا… امینیان در جایگاه‌های مختلف از جمله نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان مثال زدنی و الگو است.

وی همچنین از دانشگاه گیلان خواست برنامه‌ای وزین برای بزرگداشت شخصیت علمی و فقهی آیت ا… امینیان در رشت برگزار کند و تشکیل مؤسسه‌ی تنظیم و نشر آثار وی را خواستار شد.

دکتر نجفی با بیان اینکه آستانه‌ی اشرفیه مهد پرورش علمای بزرگی همچون حضرات آیات امینیان، شیح حسین وحید آستانه و دکتر ضیایی است گفت : قطعاً معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی این بزرگواران به جوانان گیلان، علی الخصوص آستانه اشرفیه به آنها کمک می‌کند تا ریشه‌های غنی فرهنگی جامعه‌ی خویش را بشناسند.

وی با مرور خاطرات شیرین و برخوردهای مودبانه‌ی آیت ا… امینیان با مردم گفت : متانت و صداقت در گفتار و کردار موجب انس و الفت عمیق مردم با این روحانی محبوب شده بود.

در این نشست همچنین امام جمعه و فرماندار شهرستان آستانه‌ی اشرفیه به ارائه‌ی گزارشی از روند آماده سازی مراسم بزرگداشت یاد و خاطره‌ی آیت ا… امینیان پرداختند.

گفتنی است نخستین سالگرد آیت ا… امینیان پنج شنبه بیستم خرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در حرم مطهر آقا سیدجلال الدین اشرف برگزار می‌شود.

آیت الله امینیان عضو فقید مجلس خبرگان رهبری وامام جمعه آستانه اشرفیه بیستم خرداد ۱۳۹۴  در سن ۸۹ سالگی پس از سال ها تحمل رنج بیماری بر اثرکهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

درپی درگذشت روحانی عالیقدر مرحوم آیت الله امینیان ،رهبر معظم انقلاب اسلامی،سران قوا و بسیاری از شخصیتهای کشوری ،لشکری ،حوزوی و علمی پیام تسلیت صادر کردند.

ایشان از سال ۱۳۶۳ ، امامت جمعه شهرستان آستانه اشرفیه را برعهده داشته است.

آیت الله امینیان همچنین چهار دوره، به عنوان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

مسئولیت دادگاه انقلاب با حکم حضرت امام (ره) ، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان به مدت حدود ۱۴ سال  ، بانی و مدیریت حوزه علمیه جلالیه در آستانه اشرفیه و نیز بانی حوزه علمیه اهل بیت (ع) این شهرستان از جمله مسوولیت های سیاسی و فرهنگی آیت الله محمدعلی امینیان بوده است.

آیت الله امینیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای اعتلای اسلام ،انقلاب و نظام از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد و در این راه با تقدیم فرزند شهیدش محمد تقی امینیان دینش را به انقلاب و نظام ادا کرد.

از وی آثاری نظیر مبانی اخلاق اسلامی ، مبانی فلسفله اسلامی ، از اسلام تا ارتداد و قره العین در نماز منتشر شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.