یکشنبه, 1 مهر 1403 Sunday, 22 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43611 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2452×
کاش به جای دامن زدن به اختلافات قومی، پیشینه فرهنگی گیلان را به یاد می آوردید
20 خرداد 1395 ساعت: 16:52
شناسه : 6956
3

مدرس حوزه علميه اميرالمؤمنين(ع) رشت در واکنش به اظهارات حجت الاسلام رفیعی، گفت: کسانی که در قم زندگی می کنند و حتی به بازارهای قم هم سری نمی زنند حق دارند که اینگونه اظهار نظر کنند حجت الاسلام فرخ عبدی در واکنش به اظهارات حجت الاسلام رفیعی مبنی بر تشابه گیلان با کشورهای اروپایی، اظهار […]

پ
پ

حجت الاسلام فرخ عبدی

مدرس حوزه علميه اميرالمؤمنين(ع) رشت در واکنش به اظهارات حجت الاسلام رفیعی، گفت: کسانی که در قم زندگی می کنند و حتی به بازارهای قم هم سری نمی زنند حق دارند که اینگونه اظهار نظر کنند

حجت الاسلام فرخ عبدی در واکنش به اظهارات حجت الاسلام رفیعی مبنی بر تشابه گیلان با کشورهای اروپایی، اظهار کرد: کسانی که در قم زندگی می کنند و با ماشین می آیند و با ماشین می روند و حتی به بازارهای قم هم سری نمی زنند حق دارند که اینگونه اظهار نظر کنند.

وی ادامه داد: این افراد چه میدانند رشت کجاست و رشتی چه کسی است؟ این ها  کجاآل بویه را می شناسند یا عضدالدوله دیلمی را؟! کسی که برای اولین بار روز عاشورا را تعطیل کرد و دستور داد در دهه محرم همه شیعیان لباس عزا بپوشند و جشن عید غدیر را برپا کنند!

مدرس حوزه علميه اميرالمؤمنين(ع) رشت بیان کرد: ای کاش! حجت الاسلام رفیعی می آمد از اول تا آخر گیلان را یک چرخی می زد و می دید آن وقتی که همه ایران آتش پرست بودند مردم گیلان تنها شیعه ناب روی زمین بودند زیرا در گیلان یک مورد بقایای آتشکده هم پیدا نمی کنید.

عبدی با بیان اینکه گیلانی ها نه تنها اولین شیعیان علی (ع) در عالم هستی هستند بلکه مأمن و پناهگاه امامزاده ها وعلویون نیز بودند، بیان کرد: وجود حرمامامزاده های مطهر در گوشه وکنار این استان در کوه ها وجنگلها شاهد این مدعاست که هر وقت فرزندان رسول الله احساس خطر می کردند کوه و جنگل این مرزوبوم پناهگاه آنان بود.

مدير مدرسه مهدويه رشت با بیان اینکه ولایتمداری درجان این مردم ریشه دارد، گفت: چه خوب بود که حجت الاسلام رفیعی قدری به حوادث فتنه ۸۸ نظر می کرد و حضور ا با بصیرت مردم در هشتم دی ماه ۸۸ را می دید که نشانه بصیرت و تشخیص مردم ماست.

وی با بیان اینکه گیلان در همه زمینه ها پیشقدم است، بیان کرد: آیت الله بهجت، آیت الله میرزا حبیب الله رشتی، میرزای قمی، آیت الله عسکری، آیت الله احسانبخش، آیت الله دکتر ضیائی، آیت الله وحیدآستانه ای، آیت الله رودباری، آیت الله خائفی، و آیت الله قربانی خیل عظیمی از علمای معاصر و صالح سلف و دانشمندانی همچون پروفسور رضا و پروفسور سمیعی نشان از فرهیختگی و بزرگی مردم این مرز وبوم دارد.

عبدی تصریح کرد: چه خوب است امثال آقای رفیعی به جای دامن زدن به اختلافات قومی وفرقه ایی مقداری به پیشینه فرهنگی آنان توجه کرده واینگونه سخنان خام را از منبر رسول الله (ص) بیان نفرماید. / کاسپین

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.