یکشنبه, 1 مهر 1403 Sunday, 22 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43611 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2452×
تواضع ویژگی برجسته آیت الله امینیان/ تعریف از این عالم وارسته در جمع گیلانیان زیره به کرمان بردن است
21 خرداد 1395 ساعت: 11:27
شناسه : 7029
1

امام جمعه موقت یزد گفت : آیت الله امینیان بیش از آنکه به یک نظریه پرداز علمی معروف باشند بعنوان یک معلم اخلاق و محذب نفوذ در جمع گیلانیان معروف بود و تعریف از این عالم وارسته در جمه مردم گیلان ، زیره به کرمان بردن است به گزارش بامردم، حجت الاسلام محمدحسن معزالدینی در […]

پ
پ

موعزالدینی-150x110امام جمعه موقت یزد گفت : آیت الله امینیان بیش از آنکه به یک نظریه پرداز علمی معروف باشند بعنوان یک معلم اخلاق و محذب نفوذ در جمع گیلانیان معروف بود و تعریف از این عالم وارسته در جمه مردم گیلان ، زیره به کرمان بردن است

به گزارش بامردم، حجت الاسلام محمدحسن معزالدینی در نخستین مراسم گرامیداشت سالگرد آیت‌الله محمدعلی امینیان در حسینیه اعظم حرم مطهر سید جلال‌الدین اشرف(ع)، اظهار کرد: خداشناسی، نفع رسانی به خلق خدا، مردی مومن و عالم از خصایص آیت الله امینیان بود که ایشان را نسبت به بسیاری از علما متمایز ساخته بود.
وی افزود: آیت الله امینیان از شخصیت های علمی و اخلاقی کشور بود که البته صبغه اخلاقی ایشان قوی تر است و ایشان در جمع های طلبگی بیش از آنکه به یک نظریه پرداز علمی معروف باشند به عنوان یک معلم اخلاق مطرح بودند.
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه از ویژگی های شاخص این عالم وارسته می توان خدمت رسانی، اخلاق نیکو و جذابیت در رفتار را نام برد، تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری به این خصایص اخلاقی نشان از این بود که بخوبی این عالم ربانی توانسته بود مسیر درست را طی کند و آنها را در خود نهادینه سازد.
معزالدینی خطاب به روحانیون گفت: اگر روحانیت ما می خواهند موفق باشند باید روحیه جمعی داشته باشند و در عین حال باید تاثیرگذار باشند و از این خصلت این شخصیت عالی رتبه دینی استفاده کنند.
امام جمعه موقت یزد بیان کرد: شرح صدر یکی دیگر از خصایصی است که در این برهه از زمان با توجه به هدف گیری مخالفین نظام جمهوری اسلامی به ایمان و قلوب مسلمانان در روحانیت باید تقویت شود و به هیچ وجه نباید آن را از دست دهیم.
وی با بیان اینکه تواضع در شخصیت حضرت آیت الله امینیان نقطه جذابیتشان به حساب می آمد و در گیلان این را زمانی به اثبات رساندند که پیشنهاد امام جمعه در رشت را قبول نکردند و به آستانه اشرفیه آمدند، بیان کرد: این مسئله تاثیر بسیار شگرفی در روحانیون کشور داشت و آن موقع تواضع امینیان بر همگان اثبات شد.
معزالدینی با بیان اینکه روحانیون اگر می خواهند عدالت جامعه را بر عهده بگیرند باید حلم داشته باشند و علم و حلم است که می تواند به روحانیت ما عدالت را هدیه دهد، گفت: مردم آستانه اشرفیه می توانند به حلم امام جمعه شان شهادت دهند و بنده نیز آن را در سفر حجی که با ایشان داشتم مشاهده کردم.
وی در پایان به خدماتی که آیت الله امینیان در آستانه اشرفیه انجام داده اند اشاره کرد و افزود: کتابخانه، مسجد جامع و درمانگاه مزین به نام اهل بیت از اقدامات شایسته امام جمعه همیشگی آستانه اشرفیه است و با وجود حجه الاسلام والمسلمین ساجدی این مسیر نیز بخوبی ادامه خواهد داشت. کاسپین

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.