پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43583 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2451×
افتتاح فاز اول مجموعه بهشت پرندگان منطقه آزاد انزلی + تصاویر
21 خرداد 1395 ساعت: 15:14
شناسه : 7050
0

در شامگاه سومین روز از ماه مبارک رمضان، فاز اول مجموعه بهشت پرندگان در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید. به گزارش گیل خبر، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی پنجشنبه شب درحاشیه برگزاری این مراسم  گفت: در فاز اول مجموعه بهشت پرندگان، فرش […]

پ
پ

در شامگاه سومین روز از ماه مبارک رمضان، فاز اول مجموعه بهشت پرندگان در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش گیل خبر، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد انزلی پنجشنبه شب درحاشیه برگزاری این مراسم  گفت: در فاز اول مجموعه بهشت پرندگان، فرش نوری هوشمند با مساحت ۳۲ متر مربع و پل چوبی به طول ۱۰۰متر با نورپردازی زیبا مورد بهره برداری قرار گرفته است.

82107063-70786146
امین افقی افزود: فرش نوری به دلیل فعالیت همزمان دو دستگاه هوشمند و حساس به حرکت انسان، پخش موزیک، سنسورهای حساس نور پردازی، حرکت ماهیان و القاء احساس قدم گذاشتن بر روی آب تالاب گونه ، جذابیت و نشاط خاصی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.
وی یادآور شد: با توجه به استفاده از چراغ های SMD در نورپردازی محوطه این مجموعه، علاوه بر کاهش میزان مصرف برق و سازگاری با شرایط آب و هوایی استان، زیبایی خاصی در منظر طبیعی آن ایجاد می کند.
افقی خاطر نشان کرد: رها سازی پرندگان بومی و ماهیان علفخوار به منظور ایجاد فضای تشابه قدم نهادن در فضای طبیعت گونه زیستگاه های پرندگان در مجموعه بهشت پرندگان منطقه آزاد انزلی نیز جذابیت خاصی برای گردشگران و بازدیدکنندگان از این مجموعه را ایجاد کرده است.
افقی تصریح کرد: متنوع سازی امکانات و توانمندی های گردشگری منطقه، ایجاد جذابیت بیشتر در ظرفیت های طبیعت گردی این منطقه به منظور ایجاد سازه های جدید توریستی در هر دوره فصلی حضور مسافرین به منظور جذب بیشتر گردشگران و به تبع آن جذب سرمایه گذاران جدید از جمله اهداف منطقه آزادانزلی در راستای ساخت خدمات و امکانات این چنینی است.

82107063-70786151
مجموعه بهشت پرندگان با مساحتی در حدود دو هکتار در منتهی الیه شرقی فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی اقامتگاه پرندگان مهاجر و محلی در اکثر اوقات سال است که سازمان منطقه ازاد انزلی با ایجاد امکانات گردشگری طبیعی زمینه بهره مندی علاقمندان به طبیعت گردی را در چنین فضایی مهیا کرده است .
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای همسود ( CIS ) و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی – بیمه ای در این

82107063-70786147

منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.