یکشنبه, 1 مهر 1403 Sunday, 22 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43611 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2452×
افزایش مستمری‌ و کمک‌های بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد
22 خرداد 1395 ساعت: 13:34
شناسه : 7119
1

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان میزان مستمری‌ و کمک‌های جانبی بازنشستگان این نهاد را اعلام کرد. به گزارش بامردم، جمیل حق‌پرست در رشت افزایش مستمری‌‌ها و کمک‌های جانبی بازنشستگان این نهاد را اعلام کرد. وی افزود: در اجرای ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و با توجه به مصوبه تاریخ ۱۶ خرداد ماه امسال هیأت […]

پ
پ

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان میزان مستمری‌ و کمک‌های جانبی بازنشستگان این نهاد را اعلام کرد.

به گزارش بامردم، جمیل حق‌پرست در رشت افزایش مستمری‌‌ها و کمک‌های جانبی بازنشستگان این نهاد را اعلام کرد.

وی افزود: در اجرای ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و با توجه به مصوبه تاریخ ۱۶ خرداد ماه امسال هیأت وزیران، میزان افزایش مستمری‌ها و کمک‌های جانبی قابل پرداخت از ابتدای سال ۹۵ از سوی سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، تمام مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان که تا پایان سال ۹۴ برقرار شدند از ابتدای امسال به میزان ۱۴ درصد مستمری قابل پرداخت در اسفند ماه افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی میزان مستمری بازنشستگان، از کارافتادگان کلی و مجموع مستمری بازماندگان که در طول سال ۹۵ برقرار شود، حسب مورد تا مبلغ حداقل ۸ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۶۰ ریال افزایش می‌یابد.

حق‌پرست با بیان اینکه به منظور جبران بخشی از افزایش هزینه‌های زندگی و با هدف ارتقای معیشت مستمری‌بگیران به موجب ضوابط قانونی و مفاد بودجه سنواتی میزان کمک‌های جانبی مستمری‌بگیران در سال ۹۵ تعیین می‌شود، گفت: بر اساس بخشنامه صادره کمک‌هزینه ماهانه عائله‌مندی در سال جاری معادل ۳۴۹ هزار و ۹۸۰ ریال است.

وی اضافه کرد: طبق بخشنامه مذکور، کمک‌هزینه ماهانه اولاد ۷۰ هزار و ۶۸۰ ریال و کمک‌هزینه ماهانه همسر متکفل «مستمری‌بگیران بازمانده» مبلغ ۱۷۴ هزار و ۹۹۰ ریال است.

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان میزان کمک‌های مسکن و معیشت به ازای هر پرونده مستمری را به ترتیب ۱۶۵ هزار ریال و ۳۸۵ هزار ریال در هر ماه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: مابه‌التفاوت مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال ۹۵ طی لیست‌های جداگانه در ماه‌های تیر و مرداد پرداخت می‌شود.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.