پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43583 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2451×
اختصاص ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط گیلان
22 خرداد 1395 ساعت: 20:16
شناسه : 7148
2

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختصاص ۴۷۰میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت در سال ۹۵ برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در استان خبر داد به گزارش بامردم، علی منتظری روز شنبه ودر حاشیه بازدید از شهرک صنعتی رودسر در گفتگو با خبرنگاران گفت : ۳۰۰واحد برای دریافت  تسهیلات صنایع کوچک […]

پ
پ

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اختصاص ۴۷۰میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت در سال ۹۵ برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در استان خبر داد

علی منتظری (2)

به گزارش بامردم، علی منتظری روز شنبه ودر حاشیه بازدید از شهرک صنعتی رودسر در گفتگو با خبرنگاران گفت : ۳۰۰واحد برای دریافت  تسهیلات صنایع کوچک و متوسط نام نویسی کرده اند و شرایط برای معرفی این واحدها به بانک های عامل در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد :کسانی که در طی این مدت ثبت نام نکرده اند شرایط برای ثبت نام آنها نیز وجود دارد و برای واحدهای که در این مدت ثبت نام برای دریافت تسهیلات کرده اند به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات مراجعه کنند.

رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد :با این شرایط بی تردید شاهد شکوفایی واحدهای کوچک و متوسط در استان خواهیم بود ضمن اینکه بالطبع برای واحدهای بزرگ صنعتی نیز در استان برنامه ریزی لازم را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار یاد شده شامل حال شهرستان رودسر نیز خواهد بود افزود :در شهرستان رودسر هم واحدهای کوچک و متوسط شرایط لازم را برای این تسهیلات دارند و می توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد :در شهرستان رودسر در قالب اولویت بندی طرح ها را دنبال می کنیم آن هم در حوزه واحدهای تجاری که این مهم را در دستور کار داریم.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شهرکهای صنعتی گیلان نیز در این بازدید ودر جمع خبرنگاران از اعطای معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستانهای رودسر و املش خبر داد و گفت :سقف این معافیتها برای رودسر ۷سال و برای املش ۱۳سال در نظر گرفته شده که مزیت بزرگی برای حمایت از این واحدها خواهد بود.

طهمورت لاهوتی افزود :در رودسر این ظرفیت وجود دارد که سرمایه گذاران جدیدی را بپذیریم که از ۷سال معافیت مالیاتی بهره مند شوند .
وی ادامه داد :در شهرستان املش هم با توجه به وجود دو موقعیت صنعتی طبعا قابلیت معافیت مالیاتی تا بیش از ۱۳سال فراهم است و این خود مشوق

خوبی برای سرمایه گذاران برای جذب سرمایه گذاری خواهد بود.
لاهوتی همچنین از ورود سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش تولید قطعات داخلی خودرو در زمینی به وسعت یک دو دهم هکتار در املش خبر داد .

نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با بیان اینکه می توانیم ظرفیت های فعلی شهرک صنعتی رودسر را به حداکثر ارتقا دهیم افزود :این بستر و شرایط لازم برای تحقق این امر وجود دارد.

اسداله عباسی با بیان اینکه در شرایط کنونی شهرک صنعتی رودسر با کمترین ظرفیت ۱۰تا ۲۰درصد و حتی تا ۳۰درصد فعالند تصریح کرد :باید این ظرفیت به بیش از ۶۰تا ۷۰درصد ارتقا یابد .

وی با تاکید بر این مطلب که زمینه و بستر لازم برای جذب سرمایه گذاری جدید در شهرستان رودسر فراهم است افزود :بی تردید همه کسانی که در عرصه هستند باید در جهت رفع مشکلات ورود کنند.

به گفته وی ،معتقدم با کمک دولت و مجلس تلاش خواهیم کرد معضل اشتغال را که دغدغه همه است به یک سرانجام مطلوب سوق دهیم که این مهم با راه اندازی خطوط تولید مرتفع می شود.

عباسی لزوم توسعه و حمایت از صنایع بسته بندی ،تکمیلی و تبدیلی را مورد تاکید قرار داد و افزود :موانع توسعه باید برداشته شود که این مهم به کمک مدیران استان امکان پذیر است که بطور قطع می توانیم پنجره واحدی را مهیا که از آن برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنیم که این برای تولید و اشتغال جوانان جای امیدواری است.

نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که باید توازن منطقه ای در امر سرمایه گذاری فراهم شود گفت :این امر باعث ایجاد عدالت و به دنبال آن کاهش بیکاری و سبب جلوگیری از مهاجرت جوانان به سایر استانها خواهد شد.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.