یکشنبه, 1 مهر 1403 Sunday, 22 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43611 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2452×
دولتمردان برای جابه‌جایی پول‌های کشور به بابک زنجانی اعتماد کردند
23 خرداد 1395 ساعت: 13:39
شناسه : 7198
1

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان ما مجبور بودند برای جابه‌جایی پول‌های کشور به بابک زنجانی اعتماد کنند. به گزارش بامردم، مهرداد لاهوتی درباره عقب‌ماندگی‌های گیلان اظهار کرد: در برنامه‌های نخست و دوم توسعه دولت سر استان‌های شمالی کلاه رفته است. وی ادامه داد: در اجرای برنامه‌های مذکور اعلام کردند اگر صنعت […]

پ
پ

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان ما مجبور بودند برای جابه‌جایی پول‌های کشور به بابک زنجانی اعتماد کنند.

مهرداد-لاهوتی

به گزارش بامردم، مهرداد لاهوتی درباره عقب‌ماندگی‌های گیلان اظهار کرد: در برنامه‌های نخست و دوم توسعه دولت سر استان‌های شمالی کلاه رفته است.

وی ادامه داد: در اجرای برنامه‌های مذکور اعلام کردند اگر صنعت را وارد استان‌های شمالی کنیم به گردشگری و کشاورزی این مناطق آسیب وارد می‌شود و دلارهای هفت تومانی به استان‌های دیگر داده شده است.

این مسؤول به جبران عقب‌ماندگی صنعت گیلان با دلار و یوروی چهار هزار تومانی اشاره کرد و افزود: امروز جبران عقب‌ماندگی‌ها با تحریم‌های پیچیده دشوار است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از رتبه سوم صنعت گیلان با توجه به مشکلات موجود در کشور خبر داد و بیان کرد: اکنون یک‌هزار و ۳۰۰ طرح گردشگری با ۴۰ هزار اشتغال در استان در حال انجام است.

قاچاق یکی از موانع ایجاد اشتغال

وی، یکی از موانع ایجاد اشتغال را قاچاق خواند و تصریح کرد: سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و ۵۰ درصد از تراز واردات ما را تشکیل می‌دهد.

لاهوتی با بیان اینکه ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق معادل از بین رفتن ۲٫۵ میلیون نفر شغل در کشور است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس واردات کالای قاچاق را خنجری از پشت بیان فرمودند.

وی به فعالیت صنایع کشور با ۳۰ درصد ظرفیت اشاره کرد و گفت: نبود سرمایه در گردش یکی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی در گیلان است.

این مسؤول یکی از برنامه‌های خوب در گیلان را حمل و نقل عنوان کرد و یادآور شد: تا پایان سال ۹۵ طبق مصوبه سفر رئیس جمهور به استان باید راه‌آهن قزوین ـ رشت افتتاح شود و این امر یکی از دغدغه‌های نمایندگان است که قول دولت عملی شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای برجام، اظهار کرد: اگر بگوییم در برجام هیچ اتفاقی نیفتاده بی‌رحمی است زیرا در برجام یک فهم مشترک وجود دارد.

لاهوتی، برجام را تمرینی برای رسیدن به یک کار بزرگ عنوان کرد و افزود: در برجام اتفاق‌های بدی نیفتاده زیرا قبل از برجام محکوم بودیم روزانه تا سقف یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم و هر شش ماه ۲۰ درصد از صادرات ما کاهش پیدا می‌کرد.

وی اضافه کرد: اگر اکنون در بازار دنیا مشتری داشته باشیم محدودیتی در فروش نفت نداریم، فروش نفت به طور متوسط روزانه دو میلیون بشکه رسیده و این موضوع یک حسن محسوب می‌شود اما اینکه قیمت نفت کاهش پیدا کرده مقوله دیگری است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان افزایش فروش نفت از آثار برجام است، تصریح کرد: سال‌های گذشته برای جابه‌جا کردن پول صادرات خود مجبور بودیم تا ۳۰ درصد در جزایر آفریقایی باج دهیم اما امروز پول ما در بازار دنیا به‌راحتی جابه‌جا می‌شود.

دولتمردان برای جابه‌جایی پول‌های کشور به بابک زنجانی اعتماد کردند

لاهوتی به روند ایجاد بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: داستان از این قرار بود که دولتمردان ما مجبور بودند برای جابه‌جایی پول‌های کشور به بابک زنجانی اعتماد کنند.

وی متذکر شد: بابک زنجانی یک شعبه بانک در یکی از جزایر مالزی داشت و اعلام کرده بود می‌تواند پول ناشی از صادرات را برای کشور جابه‌جا کند اما اکنون با توجه به برجام می‌توانیم پول نفت را جابه‌جا کنیم و نیازی به افرادی مانند بابک زنجانی نیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از طریق فاینانس در بودجه سال ۹۴، بیان کرد: سال گذشته تنها چهار میلیارد دلار از فاینانس پیش‌بینی شده در بودجه کشور تحقق پیدا کرد اما امروز کشورها به دنبال سرمایه‌گذاری از طریق فاینانس در ایران هستند.

*آمریکا نامرد است

لاهوتی، آمریکا را نامرد و دشمن ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: ناو آمریکایی هواپیمای مسافری ما در خلیج فارس را سرنگون کرد و به فرمانده آن ناو مدال افتخار دادند.

وی با تأکید براینکه آمریکا هرگز با ملت ایران خوب نمی‌شود، یادآور شد: امروز باید با اندیشه با دشمن مبارزه کنیم و یکی از راه‌های مبارزه، گفت‌وگو است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه امسال کارخانه‌های چای‌سازی به‌راحتی چای خود را در بازار به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: برگ سبز چای برای چایکار هنوز توجیه اقتصادی ندارد و باید در این زمینه تلاش کنیم.

لاهوتی به کاهش تولید پیله ابریشم از هفت هزار تن به زیر یک هزار تن در کشور اشاره کرد و افزود: در مدت دو سال گذشته تحولی در زمینه مذکور ایجاد شده و نوغانداران پیله ابریشم را در بازار بالاتر از نرخ تضمینی فروختند.

وی واردات برنج را یکی از مشکلات دانست و بیان کرد: سالانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج در کشور مصرف داریم و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در داخل تولید می‌شود و باید برای ۴۰۰ هزار تن باقی‌مانده تلاش کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، خودکفایی در زمینه تولید برنج را نیازمند همت خواند و متذکر شد: داستان واردات برنج را باید برای همیشه به اتمام برسانیم.

/فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.