یکشنبه, 1 مهر 1403 Sunday, 22 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43614 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2452×
عباسی: اینجا مجلس است سالن اجتماعات نیست
25 خرداد 1395 ساعت: 13:17
شناسه : 7310
2

رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد نماینده رودسر که نسبت به دست زدن برخی نمایندگان در صحن علنی منتقد و گفته بود «اینجا مجلس است سالن اجتماعات نیست»،‌ گفت: باید چارچوب‌های رفتاری داخل مجلس رعایت شود. به گزارش بامردم، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در […]

پ
پ

اسداله-عباسی-1263

رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد نماینده رودسر که نسبت به دست زدن برخی نمایندگان در صحن علنی منتقد و گفته بود «اینجا مجلس است سالن اجتماعات نیست»،‌ گفت: باید چارچوب‌های رفتاری داخل مجلس رعایت شود.

به گزارش بامردم، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری با استناد به مواد ۱۸، ۲۳ و ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس،‌ اظهار داشت: در جلسه روز گذشته بعد از خارج شدن از دستور بنا بود تذکرات شفاهی مطرح شود اما متأسفانه رئیس جلسه اجازه داد تذکرات آیین‌نامه‌ای را مطرح کنند که این تذکرات هم هیچ ربطی به دستور نداشتند و نهایتا در این تذکرات شعب را زیر سوال می‌بردند.

وی افزود: روز گذشته بعد از صحبت یکی از نمایندگان محترم، سایر نمایندگان برای تشویق وی در صحن علنی مجلس شروع به دست زدن کردند در حالیکه آنها باید بدانند اینجا مجلس شورای اسلامی است و باید قداست مجلس حفظ شود، در هیچ دوره‌ای رسم نبوده در تأیید حرف نماینده‌آی، سایر نمایندگان برای او دست بزنند، این جا مجلس است سالن اجتماعات نیست.

عباسی همچنین تأکید کرد: یکسری ابهامات درباره عملکرد برخی شعب وجود دارد اما در دو الی سه مورد به عملکرد شعب اشکال و ایراد وارد است، شعب باید ابتدا انتخاب اول نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها را بررسی کنند و اگر تعدادشان کم شد، سپس انتخاب دوم نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌ها را مورد رسیدگی قرار دهند اما در چند مورد برخی شعب ابتدا انتخاب دوم برخی نمایندگان را بررسی کردند که این مورد ایراد و اشکال است.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده رودسر گفت: تذکر اول شما صحیح است و باید چارچوب‌های رفتاری داخل مجلس رعایت شود.

وی افزود: رؤسای شعب باید مطابق آیین‌نامه داخلی تصمیم‌گیری کنند البته همیشه در چند مورد اختلاف نظر به وجود می آید ولی اگر موردی بوده که خلاف آیین‌نامه داخلی عمل شده، آقای پزشکیان مجددا آن را بررسی می‌کنند.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.