جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43586 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2451×
تجزیه و تحلیل اخبار می تواند سطح بینش و آگاهی های مردم را ارتقاء بخشد
26 خرداد 1395 ساعت: 0:12
شناسه : 7333
2

تولید خبرو تجزیه و تحلیل مسائل مختلف ورزش استان ، ضمن اینکه می تواند به ارتقای سطح بینش و آگاهی های مردم کمک کند ، اثر بخشی فعالیتهای ورزشی را در این بین دوچندان خواهد کرد. به گزارش بامردم، مسعود رهنما در اولین نشست هم اندیشی نقش روابط عمومی ها در سازمانها و رسانه ها […]

پ
پ

img106419

تولید خبرو تجزیه و تحلیل مسائل مختلف ورزش استان ، ضمن اینکه می تواند به ارتقای سطح بینش و آگاهی های مردم کمک کند ، اثر بخشی فعالیتهای ورزشی را در این بین دوچندان خواهد کرد.

به گزارش بامردم، مسعود رهنما در اولین نشست هم اندیشی نقش روابط عمومی ها در سازمانها و رسانه ها ویژه مسئولین و روسای ادارات ورزش وجوانان شهرستانها و مسئولین روابط عمومی های آنان ورابطین خبری بانوان گیلان که با حضور پوراوزان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و گلشن مدیر کل روابط عمومی وامور بین الملل استانداری در سالن اجتماعات هتل المپیک رشت برگزار شد اطلاع رسانی بهنگام را در فضای متلاطم و غیرشفاف که گاهاً زشتی ها و بدی ها را جای حق تفسیر می کنند ، لازمه یک روابط عمومی پویا و مولد ارزیابی کرد و گفت : عناصر فرهیخته عرصه خبر و روابط عمومی ها میتوانند پیامد یک رویداد ورزشی با تجزیه و تحلیل خود قدرت تشخیص و تمیز مردم را بالا برده و اجازه ندهند عده ای با سیاه نمایی چهره واقعی یک رویداد و شخصیت حقیقی و حقوقی افراد را مخدوش کنند.

وی شناسایی عیوب یک سیستم سازمانی را که می باید با همخوانی و همگرایی هدفی مشترک را دنبال کنند ، از بارزترین وظایف روابط عمومی ها برشمرد و یادآور شد : حضرت امام خمینی ( ره ) همواره تأکید داشتند که در تبلیغات باید بدور از اغراض سیاسی و حب وبغض های شخصی اخبار و رویدادها را در اختیار جامعه قرار دهید.

وی در ادامه تولید خبر و تجزیه و تحلیل رویدادهای ورزشی را باعث قضاوت منصفانه جامعه دانست و گفت : اگر در سقوط تیمهای گیلانی اطلاع رسانی عالمانه ای صورت می پذیرفت ، بدون تردید عده ای از این فضای غبار آلود برای نیات شخصی خود سوء استفاده می کردند .

وی تخصصی کردن ورزش استان از تلمبارسازی بسوی پایگاههای استعدادیابی را پروژه ای نام برد که در مسیر کار کارشناسی صورت پذیرفته و گفت : باید با نگاهی کارشناسی به این پدیده که فرآیند توسعه ورزش را در سالهای آتی بهبود خواهد بخشید ، به تولید خبر و تجزیه و تحلیل آن پرداخت .

رهنما تجزیه و تحلیل این موضوع که چرا ثروت ملی را در توسعه فضای ورزش استان با اجحاف به برخی شهرستانها هزینه غیرکارشناسی کرده اند ، اظهار کرد : باید عناصر رسانه ای و روابط عمومی ها به این موضوعات با حساسیت زیاد بپردازند .

وی با ذکر این نکته اساسی که ارزش مدال جهانی و آسیایی و المپیک در رشته های ورزشی متفاوت خواهد بود ، تصریح کرد : باید اطلاع رسانی شود که مدال کشتی آزاد یا فرنگی و کشتی ساحلی و حتی رشته های رزمی ، پومسه و مبارزه با هم فرق میکند .

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، با یک تحلیل آماری مبنی براینکه دو گروه هنرمندان و ورزشکاران همواره مورد اعتماد جامعه هستند ، خاطرنشان کرد : باید با دیدگاههای درست و ارائه اخبار بهنگام اجازه ندهیم چنین نگرش و دیدگاه مثبت و سازنده ای تغییر کند .

وی دفاع بداز حق را نیز موجب تضعیف مواضع اصولی انقلاب ذکر کرد و گفت : باید با ظرافت خاصی روند اطلاع رسانی را دنبال کنیم تا سطح امید و نشاط در جامعه گسترش یابد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.