دوشنبه, 2 مهر 1403 Monday, 23 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43616 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2452×
تغییر سبک زندگی عامل بروز بیماری‌های غیرواگیر است
29 خرداد 1395 ساعت: 14:12
شناسه : 7626
1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر هر روز در حال پیشرفت است، گفت: پذیرفتن سبک جدید زندگی عامل بروز بیماری‌های غیرواگیر است. به گزارش بامردم، شاهرخ یوسف‌زاده چابک بیماری‌های غیرواگیر را دغدغه مهم خواند و اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیر هر روز در حال افزایش و پیشرفت است. وی تغییر ذائقه مردم نسبت […]

پ
پ

شاهرخ یوسف‌زاده چابک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر هر روز در حال پیشرفت است، گفت: پذیرفتن سبک جدید زندگی عامل بروز بیماری‌های غیرواگیر است.

به گزارش بامردم، شاهرخ یوسف‌زاده چابک بیماری‌های غیرواگیر را دغدغه مهم خواند و اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیر هر روز در حال افزایش و پیشرفت است.

وی تغییر ذائقه مردم نسبت به انواع غذاها و فعالیت در فضای مجازی، سلب قدرت خلاقیت و اندیشه‌های نوین و عدم تحرک را از جمله محدودیت‌ها در جامعه امروزه دانست.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با بیان اینکه امروزه بیماری‌هایی مانند دیابت، مغزی، قلی و عروقی و… سلامت جامعه را تهدید می‌کند، تصریح کرد: پذیرفتن سبک جدید زندگی در بروز این بیماری‌ها نقش مهمی دارد.

وی افزایش کیفیت زندگی را امری مهم و ضروری خواند و گفت: حوزه معاونت بهداشت به تنهایی قادر بر غلبه بر بیماری‌هایی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند نیست بلکه همکاری بین‌بخشی و داخلی و تعامل گروه‌ها و سازمان‌های برون‌بخشی نیز لازم است.

یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه تاریخ بشر نشان‌دهنده نگرانی مردم از بیماری است، تصریح کرد: زمانی بیماری‌هایی مانند طاعون، سل، جذام و… زندگی مردم را به مخاطره انداخته بود و امروز آثاری از این بیماری‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید دید آیا پیشرفت‌های علمی و تجهیزات پزشکی موجب ریشه‌کن شدن بیماری‌های مذکور شده و یا توجه به روش‌ها و تغییر نگاه انسان به زندگی در این زمینه نقش داشته است.

این مسؤول با تصریح بر اینکه امروزه با وجود امکانات و شرایط مدرن برای زندگی، تغییر سبک ایجاد شده است، یادآور شد: امروزه تنوع غذاها با گذشته به طور کامل متفاوت شده است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه سلامت باید در تمام دانشگاه‌ها و حوزه‌ها جاری و ساری شود، متذکر شد: باید از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها در مقوله سلامت به خوبی استفاده کرد.

فارس

ثبت دیدگاه

1 دیدگاه برای “تغییر سبک زندگی عامل بروز بیماری‌های غیرواگیر است”
  1. بسیار عالی ….و تشکر از زحمات شما..بسیار خرسندیم با شماییم

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.