دوشنبه, 2 مهر 1403 Monday, 23 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43619 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2453×
راه نجات شهر با توجه به منابع مالی محدود و هزینه هایی که شهرداری ها دارند ، جذب سرمایه گذار و گردشگر است
31 خرداد 1395 ساعت: 12:47
شناسه : 7758
1

حسن محمد پور ( شهردار تالش ) : از رویکرد و برنامه های شهرداری تالش در سال 95 ،نگاه ویژه ما به مورد پسماند ، بخش سرمایه گذاری و بحث مبلمان و فضا سازی شهریست ، که به عنوان سه اولویت اصلی می توانم نام بیرم بامردم – سیما محمودی : شهرداری ها یکی از مهمترین […]

پ
پ
حسن محمد پور ( شهردار تالش ) : از رویکرد و برنامه های شهرداری تالش در سال 95 ،نگاه ویژه ما به مورد پسماند ، بخش سرمایه گذاری و بحث مبلمان و فضا سازی شهریست ، که به عنوان سه اولویت اصلی می توانم نام بیرم

02

بامردم – سیما محمودی : شهرداری ها یکی از مهمترین متولیان امور شهری هستند که بدون خدمات رسانی آنها ، تقریبا ” امکان ادامه زندگی در شهرها میسر نخواهد بود.
دستگاههایی با وظایف سنگین و منابع مالی محدود که مهمترین منابع مالی شان هم باید از طریق پرداخت عوارض توسط خود مردم تامین شود .
بزرگترین متولیان خدمات شهری که در صورت عدم وصول مطالبات از طرف مردم ، قادر نیستند خدمات رسانی را متوقف و آن را منوط به اخذ مطالبه از طرف مردم نمایند.
بنابراین برای تعامل با مردم در همه زمینه ها ، نیاز به فرهنگ سازی و آموزش به شکل کاملا ” جدی دارند.
نکته قابل توجه اینکه با توجه به اقلیم ، نوع پوشش گیاهی ، موقعیت قرار گیری شهر به لحاظ جغرافیایی  و سازه ای شهر و حتی خلق و خو و رسم و رسومات شهر ، نحوه ارائه خدمات و تعامل با مردم هر منطقه متفاوت و دارای روش و منشی خاص می باشد .
تالش یکی از شهرهایی ست که به لحاظ اقلیم و بسیاری از مولفه ها با بسیاری از شهرهای استان گیلان متفاوت است ، بنابراین نوع نگاه به مقوله خدمات شهری و بسیاری از مقولات دیگر هم باید فرمول منحصر به خود را داشته باشد

مصاحبه ذیل مصاحبه تفصیلی ست با مهندس حسن محمدپورشهردار شهر تالش که دغدغه ها و برنامه های خاص خودش را با مخاطبین این مصاحبه در میان گذاشته است :

لطفا” بیو گرافی از خودتان بفرمایید؟

رشته تحصیلی بنده عمران با گرایش سازه در مقطع کارشناسی ارشد می باشد . از سال 81 در شهرداری تالش شروع به کار کردم ، به عنوان کارشناس واحد ساختمان – واحد شهرسازی ، در مقطعی در سال 90 به عنوان سرپرست شهرداری و نهایتا” از ماه دوم سال 94 با انتخاب شورای شهرستان تالش و  استاندار محترم رسما” به عنوان شهردار تالش برگزیده شدم و تا به امروز در خدمت شهروندان گرامی هستم.

با توجه به اینکه جنابعالی تمام سلسله مراتب را در شهرداری طی کرده اید ، به این سوال خاص پاسخ دهید که ؛ حال شهرداری تالش چگونه ست ؟! و بفرمایید که با توجه به سوابق و رشته تحصیلی تان ، به نظر شما شرایط اکنون چقدر با چیزی که شما در نظر دارید متفاوت است ؟!

به نظر من پرسش شما تا حدودی کلی ست ، چون ما اگر بخواهیم حالمان را در نظر بگیریم ، باید به عقب تر بر گردیم ، باید ببینیم که نسبت به قبل ، به کجا رسیده ایم ، اینکه سیر صعودی داشتیم یا نزولی ؟!
ولی می توانم این را خدمت شما عنوان کنم که ، حال ما آن چیزی نیست که باید باشد ، و از آرمانهایی که در نظر داریم فاصله داریم ، این را به عنوان کارشناس و نه حتی شهردار ، خدمت شما عنوان می کنم ، لیکن سعی می کنیم که به آن جا برسیم.

روزی که به عنوان شهردار تالش بر گزیده شدید ، مسلما” برنامه هایی را در ذهن داشتید ، لطفا” عناوین آن برنامه ها را عنوان بفرمائید؟

از بدو انتخاب بنده به این مسوولیت ، برنامه ریزی ما دو دسته بوده ، یکی نیازها و اولویتهای اضطراری و درخواستهای بسیار زیادی که از سوی شهروندان بوده که می شود تحت عنوان برنامه های کوتاه مدت در نظر گرفت.
یک سری هم برنامه های دراز مدت و حساب شده تر و به عبارت صحیح تر ، مطالعه شده تر ، برای سالهای بعد ، در نظر گرفته شده است که در واقع این دو دسته برنامه هایی هستند که ما برای رسیدن به شرایط آرمانی برای شهرمان در نظر گرفته ایم.

03 - راه نجات شهر با توجه به منابع مالی محدود و هزینه هایی که شهرداری ها دارند ، جذب سرمایه گذار و گردشگر است -

بزرگترین ضعف شهر تالش را در چه چیزی می بینید ؟

مبحث مبلمان شهری ، چون اگر بخواهیم در شهر برنامه ای را اجرا کنیم ، به نظر بنده ، قبل یا هم زمان با پروژه های بزرگ باید به همان بحث حال شهر که فرمودید هم  نگاه بیشتری داشته باشیم ، یعنی باید اول وضعیت مبلمان و سیمای شهری مان توجه داشته باشیم و شرایطش را بهبود ببخشیم ، بعد در کنار آن به پروژه های بزرگتری هم فکر کنیم.

از زمان تصدی شما به عنوان شهردار ، چه کارهایی بوده که مشخصا” پی گیر آن بوده اید و چقدر پیشرفت داشته ؟!

کارهایی پیش بینی کردیم ، البته بر اساس بودجه ای که توسط شورای اسلامی شهر تالش مصوب شده ، چیزی در حدود 25 میلیارد تومان ، جالب اینکه همین بودجه در سال 93 حدود 15 میلیارد تومان بوده است .
در سال 94 بیشتر به نیازهای ضروری پرداختیم که در چند بخش خدمت شما اعلام می کنم ، به عنوان مثال ، آسفالت یکی از مطالبات اصلی شهروندان بوده ، مقایسه شرایط معابر شهر با آنچه در گذشته بوده ، تفاوت را کاملا” ملموس نشان می دهد.
در سال 94 ما موفق شدیم بیش از 200 هزار متر مربع روکش آسفالت داشته باشیم ، علاوه بر لکه گیریهایی که روتین و روز مره به عنوان خدمات شهرداری انجام می شود ،توانستیم 3 هزار متر مربع رو کش آسفالت داشته باشیم.
در واقع نسبت به سال 93 بیش از 4 برابر افزایش داشته است ، در مجموع چند سال اخیر برابری نمی کند با آسفالتی که در سال 94 انجام شده ، همین باعث شده که در سال 95 در خواستهای مردمی ما به مراتب کمتر از گذشته باشد ، البته اکنون هم این حرکت برای آسفالت ادامه دارد لیکن مقداری با طیب خاطر و آرامش روانی بیشتر . در واقع دغدغه آسفالت را مثل سال 94 نداریم.
پروژه بعدی که یکی از مطالبات مردمی بود ، بحث جمع آوری و هدایت آبهای سطحی بوده ، با توجه به اینکه موقعیت قرار گیری شهر تالش به گونه ای ست که متصل به کوه می باشد و در کوهپایه ست ، و دور تا دور شهر را زمین های کشاورزی احاطه کرده است ، بنابراین آبهای سطحی ناشی از بارندگی ها ، از بالا دست به داخل شهر سرازیر میشود و ما در مواقعی ، با کوچکترین بارندگی شاهد گرفتگی کوچه و معابر و ساختمانهای شهروندان بوده ایم.
ما توانستیم با کمک و لطف خداوند بیش از 4/4کیلومتر طول ، کانال برای هدایت آبهای سطحی داشته باشیم که برای خودش رکوردی ست.
در بحث سازه شهری، موزائیک فرش پیاده رو ها را داشتیم که بیش از 7 هزار متر مربع ، موزاییک فرش انجام شده است.
از کارهای مهمی که ما در سال 94 انجام دادیم و در هفته دولت افتتاحیه اش را داشتیم ، احداث و تکمیل ایستگاه شماره 2 آتش نشانی بوده که یکی از ضروریتهای شهر ما بود که با وسعت 1113 هکتار و 52 هزار جمعیت شهری فقط دارای یک ایستگاه آتش نشانی بود ولی امروز ما دارای دو ایستگاه آتش نشانی هستیم و مساله مهمتر اینکه با کادری جوان و مجرب ، این ایستگاه شروع به کار کرده که مجرب و جوان بودنشان باعث شده که در سال 94 ما آموزش اطفاع حریق و ایمنی را در سطح کلیه مدارس شهر تالش داشته باشیم ، یعنی اینکه ما به نوعی توانستیم تمامی دانش آموزان و معلمین و دبیران و مدیران مدارس شهر تالش را مورد آموزش قرار بدهیم.
اقدام به احداث فنس و چمن مصنوعی در سطح هزار متر مربع ، در یکی از مناطق بسیار محروم و فاقد امکانات ، موفق شدیم که فنس فوتبال احداث کنیم ، فنس فوتبال که دارای اتاق نگهبانی ، رختکن ، اتاق مربی ، سرویس بهداشتی ، آبخوری و یک پکیج و مجموعه کاملی که در آن منطقه احداث شده است.
احداث دو برج پرچم 50 و 60 متری داشتیم که برای اولین بار توانستیم این برج ها را که در شهروندان غرور ملی ایجاد می کند به ویژه در مکانهای فوق العاده مناسب ، در واقع بالای تپه قرار گرفته و چشم انداز بسیار زیبایی دارد که از اکثر نقاط شهر قابل رویت است و بعدی که در ورودی شهر و در میدان امام حسین قرار دارد.
در بحث مبلمان شهری می خواهم اشاره ای هم داشته باشم به احداث پارکهای محلی . موفق شدیم اولین پارک محلی را در سال 94 احداث کنیم، توجه به اینکه کلنگ زنی اش را تحت عنوان بوستان معلم داشتیم ، در فضایی که کاملا” متروکه و غیر قابل استفاده بود ، بوستان معلم به شکل بسیار زیبادر هفته دولت افتتاح شد.

یکی از بزرگترین مسائلی که شهرها با آن در گیر هستند ، بحث زباله ست ، در این خصوص چه اقداماتی انجام داده اید ؟

در این باره دو رویکرد وجود دارد ، یکی بحث تفکیک زباله از مبدا بوده ، که از تابستان سال 94 باعقد قراردادی با یک شرکت بخش خصوصی ، آن هم در دو فاز یک آموزش شهروندان را در این باره شروع کردیم ، با آموزش بیش از 90 در صدی ، به پایان رسید و الان شروع به جمع آوری زباله توسط همان شرکت نمودیم ، و با توجه به اینکه مدت زمان کوتاهی تقریبا” 10 ماه ، این پروژه را شروع کردیم ، موفقیت نسبی حاصل شده و می شود گفت بیش از 50 در صد در این زمینه موفق بوده ایم ، ضمن اینکه در این مدت نسبت به فرهنگ سازی اقدام کردیم ، در سطح شهرهم بنرهایی در میادین مشاهده می کنید که در خصوص فرهنگ سازی بحث تفکیک زباله از مبدا است و یا کاهش حجم زباله ها.
لیکن اکنون متاسفانه زباله در کنار ساحل در محلی که از قبل در نظر گرفته شده است دفن می شود ، کاری که توانستیم انجام دهیم این است که دفن مان را اصولی تر کردیم ، اگر به شکل تلنبار بود امروز با دادن یک دستگاه لودر ، روزانه زباله هامان را دفن می کنیم ، نگهبان 24 ساعته مستقر کردیم و در واقع محل دفن زباله ما محصور شده است ، در مورد شیرابه زباله هم قطعا” به آب دریا ورود می کند ، ولی دفن نسبت به قبل به مراتب بهتر شده است ، چون ما دپویی به عنوان زباله در آن منطقه نداریم ، برای حل این معضل و مشکلی که به نظر خود من ، یکی از با اولویت ترین کارهاست ، و نه فقط شهرداری که مسوولین فرادستی مثل فرماندار محترم ، مسوولین استانی ، استاندار محترم هم باید به این مساله ورود کنند ، با توجه به اینکه در چند ماه اخیر پی گیری های ویژه ای شده ، پیشرفتهای قابل قبولی داشته ایم ، با شرکتهای مختلف دارد مذاکره شدیم ، با محوریت فرمانداری محترم و سرمایه گذارانی که می توانند در این زمینه به ما کمک کنند ، حتی آخرین مورد یک شرکت اسپانیایی بود که تقریبا” یک ماه پیش جلسه ای با ایشان داشتیم و امیدوار هستیم که به نتایج خوبی برسیم.

05 - راه نجات شهر با توجه به منابع مالی محدود و هزینه هایی که شهرداری ها دارند ، جذب سرمایه گذار و گردشگر است -

تصمیم تان برای تهیه دستگاه زباله سوز است برای پسماند ؟

دستگاه زباله سوز یا هاضم و بیو گاز و به صورت طبیعی هم بحث کمپوست می باشد ، تقریبا ” یک پکیج ترکیبی ، و شهر تالش هم حدود 70 تن زباله به صورت روزانه تولید می شود .

شهرداری تاش برای جذب گردشگر و توریست و حوزه سرمایه گذاری چه فعالیتی انجام داده و آیا در این زمینه ورود کرده یا اینکه برنامه ای دارد ؟

قطعا” ، راه نجات شهر با توجه به منابع مالی محدود و هزینه هایی که شهرداری ها دارند ، جذب سرمایه گذار و گردشگر است ، یعنی همین دو مقوله ارتباط مستقیم با شهرداری دارد ، در بحث گردشگری دو طرح ساحلی وجود دارد طرح ساحلی گیسم و طرح ساحلی ارق ، زیر نظر شهرداری تالش ، و پارک جنگلی سیاهداران ، که سورتمه ریلی در آنجا واقع شده است ، در زمان احداث این پارک سورتمه ریلی ، شرکتی تحت عنوان شرکت توسعه عمران نوسازان ، تاسیس شده که سهامداران آن شهروندان ما هستند ، و شرکت به عنوان سرمایه گذار عمل می کند ، که ظرف روزهای آتی بتوانیم دومین پروژه را در پارک سیاه داران تحت عنوان شرکت توسعه عمرانشروع کنیم  ، به دنبال این هستیم که در منطقه شمالی ما به عنوان اولین پروژه باشد ، یعنی نمونه اش در استانها و شهرهای مجاور نیست

در سال 94 ، آماری مبنی بر اینکه چه مقدار سرمایه گذاری بخش خصوصی در تالش انجام شده ، وجود دارد ؟

سرمایه گذارانی آمدند ، صحبت کردیم ، ولی منتج به نتیجه نشد.
یک سری از سرمایه گذارانی که ورود می کنند و جلسات متعدد هم بر گزار می شود در واقع سرمایه گذار نیستند ، فقط می خواهند کار را به دست بگیرند تا تحت نام آن کار ، از وام های دولتی استفاده کنند ، اینها سرمایه گذار نیستند ، فقط می خواهند خودشان را مطرح کنند ، پس از چند جلسه که صحبت می کنیم متوجه می شویم که اینها سرمایه گذار نیستند فقط برای گرفتن پروژه ها ورود می کنند.
بخشی هم هستند که شاید رغبت و امنیت خاطر را نمی بینند ، مثلا” سرمایه گذار می خواهد بیاید و در بخشی سرمایه گذاری کند ، اولین چیزی که به دنبالش هست که آیا این ملک سند ثبتی دارد یا نه ؟! با توجه به اینکه اکثر زمین ها در اینجامتعلق به منابع طبیعی ست ، دچار چالش می شوند ، اینها عواملی ست که مانع ایجاد می کند.

تعامل دستگاه اجرایی در بحث سرمایه گذاری دیگر چگونه است  ؟ با توجه به اینکه استاندار محترم در مصاحبه های مختلف ، فرماندار و مجموعه دولت ، اعلام کردند که باید از بخش خصوصی حمایت شود ، چگونه است که هنوز این گره ها وجود دارد ؟

گره ها ، با تعاملات بیشتر قابل گشایش است ، باید برای سرمایه گذار امنیت خاطر ایجاد کرد .

در واقع پیامی برای مسوولین و سرمایه گذاران بیان بفرمایید که در سال 95 ، این جلسات منتج به نتیجه شود؟

ما باید چشم انداز داشته باشیم ، خیلی از چیزها را چشم انداز تعریف و تعیین می کند ، اگر برای شهر خودم چشم اندازی داشته باشم مسلما ” در همان قالب ، حرکت خواهم کرد ، و اگر چشم اندازی در جایی ثبت و ضبط شده باشد مثلا” اینکه مصوبه شورای شهر را داشته باشد ، حتی شهردار بعدی آن برنامه را پی گیری می کند و ادامه می دهد ، بنابراین چشم اندازی که اصولی و درست طراحی شده باشد بسیار مهم است .
مساله بعدی هماهنگی مسوولین شهرستانی ست ، خوشبختانه این تعامل در شهرستان تالش با حضور فرماندار محترم جناب فتح اللهی و اعضاء محترم شورای اسلامی شهر تالش ، این پتانسیل و انگیزه وجود دارد ، آقای شکری نماینده محترم و سایر مسوولین شهرستانی انصافا” ، تعامل و همکاری خوبی دارند ، البته باید سرمایه گذاران مان هم واقعا” سرمایه گذار باشند ، تاکید و تکرار می کنم.

آیا برای سرمایه گذار ، پکیج سرمایه گذاری آماده کرده اید ؟

بله ، هم می توانیم محل سرمایه گذاری را ارایه نماییم و هم اینکه چه کاری می توانند در آن محل انجام دهند ، در واقع این پیام من است که توسط شما به سرمایه گذاران اقصی نقاط کشور انتقال داده می شود ، برای عزیزانی که بخواهند سرمایه گذاری کنند ، ما آمادگی کامل برای همکاری داریم .

0100 - راه نجات شهر با توجه به منابع مالی محدود و هزینه هایی که شهرداری ها دارند ، جذب سرمایه گذار و گردشگر است -

تعامل شما با شورای شهر چگونه ست ؟

شهردار منتخب شورای شهر است ، یعنی اگر شورای شهر نمی خواستند فرد مورد نظر را انتخاب نمی کردند ، و یا بالعکس ، اگر تعاملی نبود با یک یا دو جلسه پرسش ، عذر شهردار را می خواستند ، بنابر این تعامل وجود دارد که شهردار حضور دارد و اگر بعضا” موردی هم هست ، بر گرفته از اختلاف سلیقه هاست ، و البته مسلما” بنده به عنوان شهردار و همه 9 عضو شورای شهر تالش ، افکار ما در یک سو نیست و همه به یک شکل فکر نمی کنیم ، ولی اینکه هدف یکی باشد بسیار مهم است ، در مورد ما هم به همین شکل ، هدف ارتقاء شهر و شهروندان است ، در راه رسیدن به آن هدف شاید برخی اختلاف نظرها هم وجود داشته باشد که البته امری طبیعی ست.

برنامه های شما برای سال 95 چیست ؟
در سال 95 ، می خواهیم بحث انسان محور بودن شهر را در تالش پیاده کنیم و این کار را هم شروع کردیم که نمونه هایش را خدمت شما عرض می کنم .
مبحث مبلمان شهری ، که از سال قبل استارت اولیه اش زده شد ، ولی امسال با جدیت بیشتری پی گیرش هستیم .
مبحث پارکهای ما ، دو پارک ؛ یکی پارک ویژه بانوان در حاشیه ضلع شمال شرقی رودخانه کرگان رود ، حد فاصل دو پل اصلی ، پارک ویژه ای برای بانوان عزیز طراحی شده و در حال اجراست ، که شهرداری و اکیپها و همکاران بنده ، به شکل شبانه روز در آن مجموعه در حال فعالیت هستند که بتوانیم در زمان کوتاه تری آن را به افتتاح برسانیم.
پروژه بعدی که آن هم استارتش زده شده و زیر سازی هایش طی دو ماه اخیر انجام گرفته ، مسیر پیاده راهی ست که در ضلع شمال غربی رودخانه کرگان رود قرار گرفته ، بر خیابان اصلی شروع می شود و انتهای مسیر ختم می شود به تپه شهدای گمنام ، که زیر سازی هایش را انجام داده ایم .
مبحث هدایت  نهر آب بر مزارع هم بوده که لوله گذاری اش انجام شده است ، شن ریزی و مخلوط ریزی در حجم وسیعی انجام شده ، عقب نشینی و تملک و توافق با مالکین پلاکهای مجاور انجام شده و همینطور عقب نشینی ها ، زیر ساخت انجام شده ، ان شالله بتوانیم در کوتاه ترین زمان و به امید خدا و با حمایتهای اعضاء محترم شورای شهر ، بتوانیم در هفته دولت شاهد افتتاح آن پیاده راه هم باشیم.

در واقع اولویت کاری شهرداری تالش و شورای اسلامی شهر تالش ، انجام پروژه ماندگارست و برای ایجاد و انجام این پروژه ماندگار حاشیه های رودخانه کرگان رود در نظر گرفته شده ، در همین زمینه لازم است اضافه کنم که به طراحی دو دهنه بر روی رودخانه کرگان رود اقدام کردیم توسط مشاورین قدر استانی ، مشاورین شرکت پادیار سازه ، یکی پل پاسداران ، و دومی پل بیست متری جمهوری که به شکل زیر گذر و رو گذر طراحی شده است.

08
تصمیمی برای احداث ساختمان جدید شهرداری برای شهر تالش ، وجود دارد ؟
خوشبختانه دو پروژه خوبی که در سال 94 موفق شدیم کلنگ زنی اش را انجام دهیم ، یکی ساختمان جدید شهرداری تالش بود در زمینی که پشت همین ساختمان شهرداری داشتیم ، خاک برداری اش انجام شده ، به مساحت 4500 متر مربع در شش سقف ، و زیر زمینی برای پارکینگ ، کلنگش زده شده ، خاک برداری انجام شده ، دیوارهای حائلش انجام شده ، از امروز هم بعد از وقفه کوتاهی که به خاطر اصلاح نقشه ها ایجاد شده بود ، مجددا” استارت کار زده شد .
پروژه دومی که ما موفق شدیم کلنگ زنی اش را انجام دهیم و نه فقط کلنگ زنی ، مجتمع فرهنگی الغدیر در مقابل مسجد جامع شهر تالش هست که به عنوان یکی از پروژه های شهرداری ست و مالکیتش هم برای شهرداری ست.

اگر خودتان فکر می کنید نکته ای هست که لازم باشد توضیح بیشتری داده شود ، بفرمایید.

لازم است که به خاطر اهمیت موضوع ، اشاره داشته باشم به رویکرد و برنامه های شهرداری تالش در سال 95 ، که اگر بخواهم در دو یا سه بخش عنوان کنم ؛ نگاه ویژه ما به مورد پسماند هست ، بخش سرمایه گذاری ست که ان شالله پی گیرش هستیم ، بحث مبلمان و فضا سازی ست ، که به عنوان سه اولویت اصلی می توانم نام بیرم ، که آن بخش مبلمان شهری خودش شامل مراحل و مسایل مختلفی ست ، شامل آسفالت کانال جدول ، دیوارهای حفاظتی ، پارکها ، میادین ، روشنایی بلوارها و تعریض و باز گشایی معابر که در دل کار می تواند جای بگیرد.

مطالبی که شما فرمودید ، خواسته های مردم نسبت به شهرداری و توقعی ست که مردم از شما به عنوان شهردار شهرستان دارند ، توقع شهردار تالش از مردم شهر تالش چیست ؟

اول تشکر می کنم از مردم شهر تالش ، خدارا شاکرم از آن روزی که این مسوولیت را پذیرفتم ، و در کسوت خدمتگزاری به مردم انتخاب شدم ، محبت ویژه ای نسبت به بنده داشتند ، انصافا” مردم شهر تالش مرا مدیون خود کردند با مراجعات و پرداخت عوارض شان و بدهی هایی که از سالهای قبل داشتند و شاید سالها بود که به شهرداری نمی آمدند ، مراجعه کردند و نسبت به پرداخت عوارض و دیون خودشان اقدام کردند که این مساله کمک بسیار زیادی به ما کرد برای اینکه دلگرم شدیم و متوجه شدیم که پشتوانه مردمی داریم و برای تامین هزینه های شهرداری ، کمک بسیار زیادی برای ما بود.
در سال 95 ، می توانیم از پروژه های خیلی بزرگتر صحبت کنیم ، بنده تشکر می کنم و امیدوارم که حمایتهایی که داشتند را ادامه دهند ، تا ما هم بتوانیم نسبت به تکلیفی که دارند ادای دین کنند.

090 - راه نجات شهر با توجه به منابع مالی محدود و هزینه هایی که شهرداری ها دارند ، جذب سرمایه گذار و گردشگر است -

ما در پایان ، طبق روال تمام مصاحبه ها، اشخاصی را نام می بریم ، لطفا ” در یک کلمه نظرتان را بفرمائید.

مقام معظم رهبری : جمیع الجهات
دکتر روحانی : تدبیر
آیت الله هاشمی : پشتوانه نظام
دکتر ظریف : ظریف و سخت کوش
استاندار گیلان دکتر نجفی : دلسوز و مهربان
دکتر نوبخت : امید شمالی ها
فرماندار تالش : انتظارات از مدیر بومی را به طور کامل جامه عمل پوشاندند.
آقای شکری ، نماینده شهرستان: سالم ، صادق و پاک

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.