دوشنبه, 2 مهر 1403 Monday, 23 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43619 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2453×
فتنه و گرفتاری وسیله پیشرفت و تکامل انسان است
1 تیر 1395 ساعت: 12:06
شناسه : 7844
1

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد:فتنه ها و گرفتاری های که به واسطه تکامل به انسان می رسد عذاب نیستند بلکه وسیله پیشرفت،تکامل و درجه نردبان ترقی هستند. به گزارش بامردم، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت شب گذشته(۳۱ خرداد) در دهمین جلسه تفسیر سوره عنکبوت […]

پ
پ

آیت الله زین العابدین قربانی

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد:فتنه ها و گرفتاری های که به واسطه تکامل به انسان می رسد عذاب نیستند بلکه وسیله پیشرفت،تکامل و درجه نردبان ترقی هستند.

به گزارش بامردم، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت شب گذشته(۳۱ خرداد) در دهمین جلسه تفسیر سوره عنکبوت با اشاره به آیات۹ و ۱۰ سوره عنکبوت اظهار کرد: خداوند در این آیات از گروهی از مومنان ضعیف الایمان از صدر اسلام در زمان فشار مسلمین به وسیله کفار قریش یاد می کند.

وی ادامه داد: این گروه از مومنان آزار و اذیت کفار را عذاب واقعی می پنداشتند و فکر نمی کردند این فتنه ها وسیله آزمایش آنهاست.

آیت الله قربانی تصریح کرد: این انسان های سطحی نگر در محیط انقلابی تورم، عدم اشتغال، کمبود اجناس و امثال آنها را دلیل بر عذاب خداوند می دانند.

وی تصریح کرد: کشوری که می خواهد از زیر بار عقاید انحرافی و کارهای غیر اخلاقی و ناهنجاری های اخلاقی رها شود تبعا بایستی رنج هایی را تحمل کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه  برای رسیدن به هدف و آرمان باید رنج‌ها را تحمل کرد اظهارکرد: ضعیف الایمان ها به دنبال اسلامی هستند که با کفر و فساد و ظلم و جنایات مبارزه کند و تبعا باید فشارات وارده از ناحیه دشمن را تحمل کند و همین فشار ها مسلمانان را مقاوم می کند.

وی افزود: وقتی انقلاب و تحول و جنگ و فشارهای ناشی از آن، ضعیف الایمان ها را رنج می دهد، این آزمایشات را مانند عذاب واقعی می پندارند.

آیت الله قربانی ادامه داد: عذاب الهی کیفر خداوند است اما فتنه ها و گرفتاری های که به واسطه تکامل به انسان می رسد عذاب نیستند بلکه وسیله پیشرفت و تکامل و درجه نردبان ترقی هستند.

وی در ادامه به آیات ۹ تا ۱۳ سوره عنکبوت اشاره کرد و گفت: قرآن بر کیفر گناهان تاکید دارد، اثر وضعی و طبیعی یک عمل، قراردادی نیست، کیفر گناهان یک امر طبیعی است و عکس العمل عمل مردم در قیامت آشکار می شود.

آیت الله قربانی با اشاره به برخی افراد که تاکید بر برقراری رابطه با آمریکا و غرب دارند گفت: این افراد مصر به برقراری ارتباط هستند و می گویند پیامدهای آن بر عهده ما در خالیکه هرکس باید بار گناهان خود را بردوش بکشد و کسی نمی تواند گناه دیگری را برعهده گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: خطاها امر قراردادی نیست و هرکس نتیجه عمل خود را خواهد دید هیچ کس نمی تواند بار گناه دیگری را بردوش بگیرد.

وی با اشاره به برخی سنتهای حسنه تاکید کرد: هر کس عزاداری، شب زنده داری و سنت تعلیم قرآن و قرآن خوانی در مساجد را بنا بگذارد و خود از دنیا رود ثواب آن را خواهد برد همانگونه کر هرکس موجب فسادی شود در قیامت نیزز تز آثار آن فساد رنج خواهد برد.

امام جمعه رشت ادامه داد: سعی کنیم برای مردم در عمر خود سنت های حسنه بگذاریم و مردم از ما بهره های اخلاقی ببرند نه بداخلاقی و فساد.

وی خاطرنشان کرد: هرکس باید در قیامت جوابگوی اعمال خود باشد و اگر مردم رابه گمراهی کشاندند و ترویج کاهای دروغ و نادرست کردند عذاب آنها بیشتر است.

شبستان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.