دوشنبه, 2 مهر 1403 Monday, 23 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43619 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2453×
امر آموزش کارگران مسئله ای جدی است / ساخت و سازهای مجاز، از مقاومت لازم به دلیل عدم آموزشهای لازم به کارگران برخوردار نیست
1 تیر 1395 ساعت: 12:45
شناسه : 7860
1

به مناسبت بیست و ششمین سالگرد زلزله دلخراش گیلان همایشی با حضور مدیران ارشد استان ، استاد دانشگاهی ، فرمانداران ، شهرداران و کارشناسان صنعت ساختمان برگزار شد. به گزارش بامردم مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این همایش به اهمیت مقاوم سازی ساخت و سازها و نقش نظارتی سازمان نظام مهندسی […]

پ
پ

photo_2016-06-21_12-32-52

به مناسبت بیست و ششمین سالگرد زلزله دلخراش گیلان همایشی با حضور مدیران ارشد استان ، استاد دانشگاهی ، فرمانداران ، شهرداران و کارشناسان صنعت ساختمان برگزار شد.

به گزارش بامردم مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این همایش به اهمیت مقاوم سازی ساخت و سازها و نقش نظارتی سازمان نظام مهندسی تاکید کرد و گفت متاسفانه شاهد هستیم یک سری ساخت و سازهای مجاز با وجود داشتن مجوز شهرداری ، نقشه ، ناظر، لحاظ شدن تراکم و تعداد طبقات ، از مقاومت لازم به دلیل عدم آموزشهای لازم به کارگران برخوردار نیست.

مهندس شعبانپور تشریح کرد: امر آموزش کارگران مسئله ای جدی است که توجه ویژه سازمان نظام مهندسی و دیگر دستگاههای مرتبط را می طلبد. همچنین، دقت در جوشکاری و رعایت ضرایب محاسبه شده ، یکی از مسائل مهم دیگری است که دقت نظر بیشتر سازمان نظام مهندسی را نشان میدهد و بایستی در الویت کار قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود : آمار ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان نشان می دهد که این ساختمانها توسط یک سری افراد غیر متخصص در امر ساختمان سازی بنا شده است که ساختمانها را بدون داشتن مهندس ناظر، تاسیسات لازم و اصول مهندسی احداث میکنند . مهندس شعبانپور خواهان ورود جدی سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها در این زمینه گردید و گفت انتظار داریم این قضیه را جدی پیگیری نمایند تا با پیگیری قوه محترم قضائیه از ادامه این ساخت و سازها جلوگیری گردد .
مهندس شعبانپور تاکید کرد ، نگاهی اجمالی به تاریخ زلزله ایران نشان می دهد تمامی زلزله های رخ داده در این مرز و بوم بالاتر از شش ریشتر بوده که زلزله رودبار و منجیل نیز شدتی بالغ بر 7/3ریشتر داشت. متاسفانه در کشور ما تلفات زیادی بر اثر زلزله به بار می آید حال آنکه در کشورهای توسعه یافته با همین میزان زلزله ، تلفات جانی به بار آمده کمتر از انگشتان دست است.
مهندس شعبانپور در پایان اظهار داشت، خوشبختانه بعد از زلزله اقدامات خوبی صورت گرفت که تدوین آیین نامه استاندارد 2800 با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی وقت، سازمان نظام مهندسی و پژوهشکده زلزله از جمله اقدامات مثبت پس از حادثه بود.
در ادامه این همایش اساتید دانشگاه گیلان به ارائه آخرین فناوریهای ساخت و ساز در حوزه آسیب شناسی زلزله و GIS پرداختند. گفتنی است این همایش با همکاری استانداری گیلان – اداره کل راه و شهرسازی – سازمان نظام مهندسی ساختمان – دانشگاه گیلان – جمعیت هلال احمر – سازمان آتس نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت – شرکت سیمان خزر – انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان – بسیح مهندسین عمران و معماری برگزار گردید.

photo_2016-06-21_12-32-48

photo_2016-06-21_12-32-56

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.