دوشنبه, 2 مهر 1403 Monday, 23 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43619 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2453×
شب قدر بهترین فرصت برای توبه و استغفار است
4 تیر 1395 ساعت: 15:31
شناسه : 8104
1

امام جمعه رشت با بیان اینکه امشب در آستانه اولین شب قدر قرار داریم، گفت: مؤمنان باید در این شب توبه و استغفار را غنیمت بشمرند به گزارش بامردم، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی  امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) با بیان اینکه امشب در آستانه اولین شب قدر قرار داریم، اظهار […]

پ
پ

آیت الله قربانی

امام جمعه رشت با بیان اینکه امشب در آستانه اولین شب قدر قرار داریم، گفت: مؤمنان باید در این شب توبه و استغفار را غنیمت بشمرند

به گزارش بامردم، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی  امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) با بیان اینکه امشب در آستانه اولین شب قدر قرار داریم، اظهار کرد: مؤمنان باید در این شب توبه و استغفار را غنیمت بشمرند.

وی مهم ترین ویژگی شب قدر را نزول قرآن برشمرد و گفت: همه مؤمنان و  مسلمانان نسبت به قرآن کریم وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

امام جمعه رشت بیان کرد:شب قدر بهترین شب‌های سال و برتر از هر ماه است و فرصتی مغتنم برای توبه همه مؤمنان به شمار می رود.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: همه دستورات قرآن بر اساس حکمت الهی است و فلسفه خاص خودش را دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در شب قدر ملائکه و روح بر انسان کامل نازل می‌شوند، بیان کرد: سرنوشت انسان‌ها در این شب به امام زمان (عج) عرضه می شود.

وی افزود: قرآن تنها کتاب آسمانی تحریف نشده است و این دلیل معجزه بودن آن است، گفت:  باید قرآن را بشناسیم زیرا درک معارف و معانی قرآن مهم است.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه باید در آیات قرآن کریم تدبر کنیم، گفت: در عصر حاضر قرآن به دست داعشی و نااهلان افتاده است.

وی با اشاره به فضیلت قرآن در ماه رمضان، گفت: در ماه مبارک رمضان قرائت یک آیه برابر با قرائت تمام قرآن در ماه‌های دیگر است.

قربانی در تشریح اهمیت شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، بیان کرد: سرنوشت مردم در شب نوزدهم نوشته می شود و در شب بیست و یکم تحکیم و در شب بیست و سوم تثبیت می شود.

امام جمعه رشت با اشاره به سالگرد شهید بهشتی در هفتم تیر ماه سال ۶۰، افزود: ۷۲ نفر از چهره های کشور به همراه شهید بهشتی  توسط منافقان به شهادت رسیدند که از این میان چهار نفر گیلانی بودند.

وی با اشاره به لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم در بحرین، افزود: مقامات ایرانی پاسخ سختی به این موضوع داشته اند و اعلام کردند اگر چنین اتفاقی بیفتد انتفاضه مسلحانه در بحرین آغاز می شود.

قربانی با اشاره به در پیش بودن روز قدس در جمعه هفته آینده، خاطرنشان کرد: مردم ایران مانند همیشه در روز قدس ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

امام جمعه رشت در پایان به هفته قوه قضائیه و اهمیت عملکرد قضات اشاره کرد و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده های قضایی شد.

کاسپین

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.