دوشنبه, 2 مهر 1403 Monday, 23 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43619 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2453×
استان گیلان در وقوع جرم از میان ۳۲ استان کشور در جایگاه ۲۹ می باشد
6 تیر 1395 ساعت: 18:25
شناسه : 8301
1

نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به ریاست احمد سیاوش پوررئیس کل دادگستری استان برگزار شد. به گزارش بامردم، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران او در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و هفته قوه قضائیه این واقعه […]

پ
پ

سیاوش-پور-5

نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به ریاست احمد سیاوش پوررئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش بامردم، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران او در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و هفته قوه قضائیه این واقعه ناگوار را یادآور شهادت بهترین و پاک ترین انسان ها دانست و از مقام شامخ معمار دستگاه قضایی و اولین رئیس دیوان عالی کشور شهید آیت الله دکتر بهشتی تجلیل کرد .

رئیس  شورای قضایی استان تصریح کرد: امیر المومنین علیه السلام را کسانی به شهادت رساندند که متحجرین جامعه آن روز بودند و امروز تکفیری ها که از اسلام بجز خشونت نمی دانند ادامه دهنده راه  آنان هستند.

وی  حضرت علی (علیه السلام)را  نماد واقعی عدالت دانست و افزود:  کسی نتوانسته است آن عدالتی که آن حضرت اجرایی کرده بود عملی کند.

این مقام ارشد قضایی  با ابرازگلایه مندی از  فراوانی جرائم در کشور اظهارداشت:  ما در جامعه ای  اسلامی و انقلابی و فرهنگی زندگی می کنیم ولی متاسفانه آمار جرایم و خشونتها   رو به افزایش  است.

احمد سیاوش پور با اشاره اینکه عملکرد شهرداری ها فقط در حوزه مدیریت عمرانی نیست گفت: شهرداریها در  مدیریت فرهنگی شهری و سایر موارد نیز  باید وارد شوند.

وی با بیان اینکه  در دنیا توسعه را همه جانبه  می انگارندو تنها به توسعه اقتصادی پرداخته نمی شود خاطر نشان کرد:  آنها بر اساس فرهنگ خودشان به توسعه و آرامش جامعه پرداختند و ما نیز می توانیم بر اساس فرهنگ و دین خود این آرامش و امنیت را  برای همشهریان فراهم نماییم.

رئیس کل دادگستری استان  در ادامه افزود:  هزینه ای که درجهت  توسعه اخلاق، امنیت و آرامش انجام  میشود بسیار کمتر از هزینه ای است که برای جرایم پرداخت می شود.

رئیس شورای قضایی استان با تاکید بر ضرورت آموزش درست تصریح کرد: آموزش همگانی  اهمیت بالایی دارد امابایدمتناسب با روح و روان و خواسته جوانان باشد.

وی یکی دیگر از راهکار های کاهش جرم را  بالا بردن هزینه های جرم از طریق اعمال قانون دانست اظهار داشت: این امر به پیشگیری و  بازدارندگی جرم کمک می نماید.

این مقام ارشد قضایی آسیب شناسی مناطق  شهری را از جمله راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم عنوان نمود  و گفت: باید مشکلات هر بخش و منطقه ای  پیگیری شود  تا به علت  وقوع  یک جرم خاص در آن منطقه دست یابیم.

احمد سیاوش پور   پیشگیری وضعی را بسیار مهم خواند  و ابراز داشت: حضور پلیس باید به صورت فیزیکی و الکترونیکی باشد  تا بتواند محیط را کنترل نماید.

رئیس کل دادگستری استان  در پایان با بیان اینکه خلا موجود در کشور عدم اعمال رهنمودهای اخلاقی ذکر کرد و گفت: هیچ طبیبی  بهتر از اساتیداخلاق نیست که عملشان با حرفشان یکی باشد واگرعزم راسخی در این زمینه  بکارگرفته شود بر همگان ثابت می شود که  توان ایرانی می تواندبر همه چیز غلبه نماید.

در ابتدای جلسه جان احمدآقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان گزارشی از درصد افزایش و کاهش جرائم در کشور ارائه داد.

وی  گفت:  استان قم با ۲۲ درصد افزایش پرونده بیش از سایر استان های کشور شاهد افزایش جرایم است و استان کرمانشاه نیز با ۲۲ درصد کاهش پرونده بهترین استان کشور شناخته شده است.

 این  مقام قضایی  افزود: استان گیلان با کاهش ۵ درصدی جرایم وضیعت بسیار خوبی در کشور دارد و از میان ۳۲ استان کشور در جایگاه ۲۹ می باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان, تعامل دستگاه قضایی با مدیران استان را بسیار مناسب دانست و تصریح کرد: چنین تعاملی در سایر مناطق کشور کمتر قابل مشاهده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.