از آنجا که توجه به پتانسیل های دستگاههای اجرایی و تقویت زیرساخت های توسعه در قالب وظائف استانی بعنوان مکمل اقدامات ملی و بخش خصوصی امری اجتناب ناپذیر می باشد، همچنین توجه به این که واگذاری اعتبارات به سازمان های دولتی با محدودیت منابع روبرو بوده و کم تر از سقف مورد نیاز واگذار می شود لذا زمان و نحوه توزیع اعتبارات به دستگاههای اجرایی و بررسی دقیق آن در شورای برنامه ریزی وتوسعه استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا بتواند در زمان مقتضی و مناسب بیشترین اثر بخشی را در روند توسعه استان داشته باشد .
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان به عنوان متولی این امر بیشترین مسولیت را در تعیین ساختار فصلی و برنامه های اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان با رویکرد توازن بخشی دستگاههای اجرایی و شهرستان هارا بر عهده داشته اما ظاهرا رویکرد معاونت هماهنگی و بودجه سازمان مطبوع ،خلاف جهت توسعه گرایی و رفع مشکلات زیربنایی استان بوده و بر مبنای خواسته ها و دیدگاهایش ساز خود را کوک می کند! ( اینجا را بخوانید )
شنیده ها حاکی از آن است که با توجه به اهمیت این موضوع و فقدان تدبیر و همگرایی لازم در راستای سیاست دولت دوازدهم ، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان به دلیل عدم ارائه اطلاعات مربوط به نحوه توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سطح استانی به این شورا وسهل انگاری مشهود و فاقد توجیه روزبه رحمانیان معاون هماهنگی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در تاریخ ۱۱ شهریور ۹۶ منحل گردید . این در حالی است که پیگیری های متعددی از سوی استانداری گیلان در خصوص رفع این نقیصه صورت پذیرفته اما معلوم نیست چرا رحمانیان از رسیدگی به این مهم سرباز زده و همچنان در فرایند تصمیم گیری شورای برنامه ریزی و توسعه استان اختلال ایجاد می کند ؟!
سوال مهمی که اکنون باقی می ماند آن است که دکتر کیوان محمدی به عنوان ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان تا چه حد نسبت به اهمال و سستی در امور محوله به معاونت بودجه خود اشراف و نظارتی دقیق داشته و آیا روند توسعه استان تا چه اندازه برای ایشان دارای اهمیت می باشد؟!
منبع: تدبیر شرق
ثبت دیدگاه