سه‌شنبه, 3 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43629 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2452×
کاهش دما، وزش باد و بارندگی در گیلان از اواخر وقت امروز
18 تیر 1395 ساعت: 14:13
شناسه : 9300
3

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دما، وزش باد، بارندگی و رعد و برق در استان از اواخر وقت امروز (جمعه) خبر داد. به گزارش “بامردم”، مازیار غلامی روز جمعه بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ توده هوای خنک و بارش زا از اواخر وقت امروز (جمعه) است […]

پ
پ

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دما، وزش باد، بارندگی و رعد و برق در استان از اواخر وقت امروز (جمعه) خبر داد.

به گزارش “بامردم”، مازیار غلامی روز جمعه بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ توده هوای خنک و بارش زا از اواخر وقت امروز (جمعه) است که بر این اساس شرایط برای ابرناکی، کاهش دما، وزش باد و بارندگی و رعد و برق (گاهی شدید) تا اواخر هفته مهیاست.
وی ادامه داد: بارندگی برای بازه شنبه (عصر و شب) تا صبح یکشنبه در بعضی نقاط بویژه نواحی مرکزی و شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار است بنابراین آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در بعضی از نقاط دور از انتظار نیست.
غلامی بیان کرد: همچنین طی دو روز آینده دریا مواج پیش بینی می شود از این رو بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، پلیس راه و راهور، شهرداری ها و … باید تمهیدات لازم را به عمل آورند.
وی به مسافران نیز توصیه کرد با توجه به شرایط بارندگی (لغزندگی سطح جاده) نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کرده و از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را صاف تا قسمتی ابری، طی عصر و شب رشد ابر، اواخر وقت در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق ذکر و ارتفاع موج را بین ۴ / ۰ تا یک متر عنوان و وضعیت دریا را برای شنا نامناسب دانست.
غلامی ادامه داد: بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته با ۳۱ درجه سلسیوس مربوط به رودبار و کمینه دما با ۱۲ درجه مربوط به دیلمان بوده است.
وی بیشینه و کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته را نیز به ترتیب ۲۹ و ۲۰ درجه سلسیوس عنوان کرد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.