سه‌شنبه, 3 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43629 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2452×
برگزاری جشنواره ورزش های بومی و محلی در جواهر دشت
21 تیر 1395 ساعت: 22:36
شناسه : 9591
2

بخشدار چابکسر از برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی و محلی در جواهر دشت خبر داد. حسین رمصانخواه در گفتگو با خبرنگار بامردم گفت: امسال چهاردهمین سال است که جشنواره ورزش های بومی و محلی در منطقه ویژه گردشگری جواهر دشت چابکسر برگزار می شود. بخشدار و رییس ستاد جشنواره ورزش های بومی، محلی چابکسر با بیان […]

پ
پ

حسین رمصانخواه

بخشدار چابکسر از برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی و محلی در جواهر دشت خبر داد.

حسین رمصانخواه در گفتگو با خبرنگار بامردم گفت: امسال چهاردهمین سال است که جشنواره ورزش های بومی و محلی در منطقه ویژه گردشگری جواهر دشت چابکسر برگزار می شود.

بخشدار و رییس ستاد جشنواره ورزش های بومی، محلی چابکسر با بیان اینکه این جشنواره در قالب ورزش های بومی، محلی شامل کشتی ، والیبال، سوارکاری و تنیس روی میز در اواسط مرداد ماه برگزار می‌شود  افزود: در کنار آن غرفه های فرهنگی توسط سپاه پاسداران برپا خواهد شد.

شناساندن و معرفی منطقه ویژه گردشگری جواهر دشت به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب و دلپذیر و نیز توسعه و گسترش ورزش های بومی، محلی و انتقال آن به نسل های آینده و همچنین احیا و زنده نگه داشتن این ورزش های اصیل و جلوگیری از فراموشی این آیین و سنن را از اهداف مهم برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

حسین رمضانخواه با اشاره به اینکه این روستا یک هزار و ۲۵۰خانوار جمعیت ودر ۳۴کیلومتری مرکز بخش چابکسر قرار دارد گفت: انواع لبنیات محلی دوغ، ماست، پنیر، گل گاوزبان، رب‌ آلوچه، سبزی های معطر و دارویی از سوغات این منطقه و جواهردشت می باشد و همه ساله مسابقات کشتی گیله مردی و طناب کشی و اسب دوانی و… با مشارکت سازمان میراث فرهنگی گیلان و بخش خصوصی در این منطقه زیبا برگزار می شود که خیل عظیمی از علاقه مندان و گردشگران را به این منطقه می کشاند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.