پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43583 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2451×
22 تیر 1395 ساعت: 13:17
شناسه : 9618
3

حتما فیلم های تخیلی دیده اید، همگی ما به یاد آوردن روبات ها برایمان تداعی گر ماشین های انسان نمایی است که از بدنی فلزی بهره می برند و از قدرتی بر مبنای ابزار های مکانیکی برای حرکت استفاده می کنند. دانشمندان از مدتها  پیش به این نتیجه رسیده اند که برای ساختن روبات هایی […]

پ
پ

حتما فیلم های تخیلی دیده اید، همگی ما به یاد آوردن روبات ها برایمان تداعی گر ماشین های انسان نمایی است که از بدنی فلزی بهره می برند و از قدرتی بر مبنای ابزار های مکانیکی برای حرکت استفاده می کنند.

دانشمندان از مدتها  پیش به این نتیجه رسیده اند که برای ساختن روبات هایی با بدن های شبیه به انسان و قابلیت های مشابه حرکتی باید از عضلات مصنوعی استفاده کنند، درست باید تمامی اعضاء بدن انسان را مشابه سازی کرده و همانند آنها را برای ربات ها توسط عضلات مصنوعی بسازند.

در لابراتواری به نام Suzumori Endo Robotics در توکیو این ایده استارت خورده و بر روی اسکلتی که شباهت بی چون چرایی به اسکلت بدن انسان دارد مهندسان مشغول طراحی و ایجاد عضلات هوشمند و مصنوعی هستند. عضلاتی که اکنون در این مرحله از طراحی درست شبیه به عضلات انسان هستند و به جمع شده و باز شده های تعاملی و در کنار هم می توانند هر نوع حرکتی را در اسکلت بی جان ربات ایجاد کنند. تعداد زیاد عضلات دلیل بر ایجاد حرکات متنوع و خاص است، حرکاتی که برای ربات ها توانایی های مشابه انسان را فراهم می آورد و دست، پا، سر، گردن و … همگی بر مبنای طراحی عضلات انسان توانایی های اختصاصی و هیجان انگیزی را به اسکلت روبات خواهند بخشید.

در طراحی قابل مشاهده تعداد عضلات روبات در قسمت پا که برای راه رفتن تعبیه شده تعداد و طراحی عضلات درست شبیه به عضلات پای انسان است. اما رباتی که Suzumori Endo نام دارد اکنون بدون کمک گرفتن توانایی حرکت ندارد و عضلات هرگز به خوبی عضلات بدن انسان کار نمی کنند. عضلات طراحی شده و مصنوعی کنونی بسیار کند تر از نمونه های واقعی هستند و توانایی ایجاد تعادل در حال حاضر از مهمترین توانایی های انهاست.

به راحتی قابل پیش بینی است که این تکنولوژی به زودی رشد روز افزونی خواهد داشت و بدون شک خواهد توانست مسیر پیش روی تکنولوژی روبات ها را دگرگون سازد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.