سه‌شنبه, 3 مهر 1403 Tuesday, 24 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43629 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2452×
زمینه توسعه بندر انزلی فراهم می‌شود
24 تیر 1395 ساعت: 16:33
شناسه : 9842
1

استاندار گیلان گفت: در سال گذشته نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید در بحث صادرات تاثیرگذار باشیم اما امسال از ابتدا اقدامات خوبی صورت پذیرفته است. بندرانزلی در بحث اشتغال عقب مانده و باید در زمینه توسعه بندر انزلی فراهم شود. به گزارش بامردم، محمدعلی نجفی امروز ظهر در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی […]

پ
پ

دکتر محمدعلی نجفی

استاندار گیلان گفت: در سال گذشته نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید در بحث صادرات تاثیرگذار باشیم اما امسال از ابتدا اقدامات خوبی صورت پذیرفته است. بندرانزلی در بحث اشتغال عقب مانده و باید در زمینه توسعه بندر انزلی فراهم شود.

به گزارش بامردم، محمدعلی نجفی امروز ظهر در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان در خصوص صادرات در بنادر استان اظهار داشت: به‌دلایلی که می‌دانید و به‌دلیل مشکلاتی که بخشی از آن‌ها کشوری بود در سال گذشته نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید در بحث صادرات تاثیرگذار باشیم اما امسال از ابتدا اقدامات خوبی صورت پذیرفته است.

محمد علی نجفی با اشاره به اهمیت شهر انزلی افزود: در بندرانزلی پتانسیل بالایی وجود دارد و مردم خوبی هم در آن زندگی می‌کنند. سوابق این شهر بیانگر این است که این شهر پل ارتباطی ما و اروپا بوده است.

وی با ابراز ناخرسندی از شرایط اشتغال در بندرانزلی تصریح کرد: این شهر در بحث اشتغال عقب مانده و در حقیقت می‌توان گفت با این پتانسیل بالا به آن ظلم شده است.

استاندار گیلان با بیان توضیحاتی در رابطه با مشکلات تیم ملوان بندرانزلی گفت: یکی از ضرباتی که به مردم انزلی وارد شد و شهروندان انزلی روی آن بسیار حساس هم هستند تیم ملوان است.

نجفی ضمن بیان تلاش مسئولان ذی‌ربط برای حفظ ملوان در لیگ خاطرنشان کرد: تلاش بسیاری برای بقاء این تیم در لیگ برتر فوتبال کشور انجام دادیم البته بنا نداشتیم در کار هیئت‌های ورزشی دخالت کنیم و قانون نیز در بحث مالی اجازه این کار را به ما نمی‌داد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار کرد: با وجود همه مشکلات و موانع تلاش کردیم از هر راهی که می‌توانیم به این تیم کمک کنیم؛ پس از نظر کارشناسان مشخص شد که به ملوان در بحث داوری ظلم شده است.

وی با ابراز ناخرسندی از شرایط تیم‌داری فوتبال در شهر بندرانزلی عنوان کرد: باید بگویم وقتی با بحث انتقال امتیاز تیم نفت مخالفت شد ما تا پای انحلال این تیم پیش رفتیم و نامه و موافقت دو وزیر ورزش و نفت را در این خصوص گرفتیم اما بعد بهانه‌ای جدید به‌وجود آمد که این تیم خصوصی است و خودشان باید راهشان را مشخص کنند.

نجفی اعلام کرد: البته من بنای گفتن این مسائل را در رابطه با تیم ملوان نداشتم اما بعضی از رسانه‌ها که دوستان خوب ما هستند مطالبی را در این خصوص مطرح کردند که بنده خواستم در این باره توضیحاتی ارائه دهم.

وی در رابطه با سیاست‌های راهبردی دولت در بندرانزلی افزود: یکی از سیاست‌های ما برای شهر انزلی سیاست دریا محور است لذا امسال باید به آن تکیه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم بهره لازم را از آن ببریم.

استاندار گیلان ضمن تاکید بر اهمیت توسعه صنعت شیلات در بندرانزلی  گفت: پرورش  ماهی در قفس یکی از مسایلی است که دنبال توسعه و ارتقای آن هستیم و  امسال با ۵۰۰ تن اولیه آن را افتتاح کردیم و امیدواریم با تخصیص منابع آن را به ۳۰۰۰ تن در سال برسانیم.

نجفی در خصوص انبارها و سیلوهای بندرانزلی متذکر شد: گاهی این سیلوها به بعضی افراد داده می‌شود که خودشان عامل نیستند در صورتی‌که در پاره‌ای از مواقع افرادی که خودشان عامل واردات و صادرات هستند سیلو ندارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته طراز صادراتی ما یک میلیارد افزایش داشته است تصریح کرد: احساس می‌کنم نگاه سرمایه‌گذاری کشور به‌جای دیگری رفته است لذا باید این نگاه و نگرش را تغییر دهیم.

وی با ابراز امیدواری از تغییر این نگاه در آینده گفت: البته افزایش ظرفیت  بندرانزلی از ۱۱ میلیون تن به ۱۷ میلیون تن و همچنین پایان احداث بندر کاسپین موجب می‌شود که گیلان سالیانه بیش از ۴۰ میلیون تن ظرفیت داشته باشد که این افزایش خودبه‌خود نگاه صادرات و واردات را به این شهر و استان تغییر می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: با تفکر واحد در هر دو بندر انزلی و کاسپین در منطقه آزاد انزلی برای  توسعه استان همراه و همفکر باشیم.

نجفی تصریح کرد:صادر کننده نباید در استان گیلان معطل بماند و ما از هر راهی باید به او کمک کنیم و زیبایی کار این است که این مهم نهادینه شود.

تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.