جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ریشه بدهی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کجاست؟
    05 آذر 1396 - 22:25
    شناسه : 107737
    0

    ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با چه مقدار بدهی به دستان دکتر برزیگر سپرده شد و سکان هدایت آن با چه اندازه بدهی به دکتر یوسف زاده سپرده شد؟ به گزارش خزر، مدت هاست که گاه و بیگاه اخباری از بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رسانه ها منتشر می شود. در تایید این موضوع […]

    پ
    پ

    علوم پزشکی گیلان - ریشه بدهی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کجاست؟ -

    ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با چه مقدار بدهی به دستان دکتر برزیگر سپرده شد و سکان هدایت آن با چه اندازه بدهی به دکتر یوسف زاده سپرده شد؟

    به گزارش خزر، مدت هاست که گاه و بیگاه اخباری از بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رسانه ها منتشر می شود. در تایید این موضوع می توان به اظهارات چندی پیش نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. دکتر نیکفر با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بدهکارترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است، گفته بود: مدیریت مناسبی در این دانشگاه وجود ندارد و این مدیریت ها در ابعاد مختلف بعضاً سفارشی است.

    اگرچه نیکفر ریشه این بدهکاری ها را در مدیریت نامناسب می داند اما از سوی دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم معتقد است وارث مشکلاتی شده است که از گذشته وجود داشته است. این همان پاسخی است که رئیس یوسف زاده، به سوال خبرنگار خزرآنلاین در خصوص خرید برخی اقلام پزشکی از شرکتی خاص می دهد و می گوید: علت اصلی خرید از یک شرکت خاص این بوده که به علت مشکلات گذشته، فروشندگان تجهیزات پزشکی از فروش اقلام به گیلان امتناع می کرده اند.

    از اظهارات یوسف زاده چنین برداشت می شود که وی ریشه برخی مشکلات به خصوص مشکلات مالی را در زمان صدارت دکتر برزیگر و یا حتی پیش از آن در زمان ریاست دکتر بهبودی بر راس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می داند. اما ریاست دانشگاه علوم پزشکی با چه میزان بدهی به دکتر برزیگر رسید و با چه اندازه بدهی به دکتر یوسف زاده، تحویل داده شد؟!

    بازخوانی اظهاراتی که در آخرین مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رد و بدل شد، می تواند پاسخی برای این سوال باشد. پروفسور برزیگر با بیان اینکه 4 هزار و 750 نیرو به علوم پزشکی در دوران ریاست حسن بهبودی که مدیر وزارتخانه بهداشت در دولت محمود احمدی نژاد بود، افزوده شده است، گفته بود دانشگاه علوم پزشکی گیلان را با بدهی بیش از 300 میلیارد تومانی تحویل گرفته و آن را با بدهی 100 میلیاردی تومانی به دکتر یوسف زاده تحویل داده است. این یعنی در دوران صدارت دکتر برزیگر، علی رغم تجهیز بیمارستان های شفت، املش، سیاهکل، رودبار به بروز ترین تجهیزات پزشکی و افتتاح بخش سرطان مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، تجهیز و بازسازی بخش اورژانس و آزمایشگاه بیمارستان امیرالمومنین، پیگیری اخذ سند مجتمع دانشگاهی سایت لاکان، تجهیز بیمارستان 17 شهریور رشت و … نه تنها بر بدهی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزوده نشد، بلکه بدهکاری این سازمان عریض و طویل به یک سوم کاهش پیدا کرد.

    جالب آنکه کاهش بیش از دویست میلیارد تومانی بدهی های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شرایطی بود که بیمارستان ها و مراکز آموزشی پزشکی ساخته و تکمیل شده در دوران برزیگر هزینه های مالی بسیار زیادی را ایجاد کرده که با وجود تمام این مسائل از لحاظ مالی دانشگاه در وضعیت خوبی قرار گرفته بود، به گونه ای که وزیر بهداشت در سایت خود طی یادداشتی با اشاره به عملکرد دکتر برزیگر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نوشته بود: خوشبختانه جایگاه شایسته دکتر برزیگر در میان پزشکان استان، باعث ایجاد فضایی اخلاقی شده که بسیار ارزشمند است. البته کار سخت و سنگین ایشان مرا نگران سلامتش کرد؛ مانند تمامی رؤسای دانشگاه‌های کشور. اجر چنین خدماتی به‌واقع تنها نزد پروردگار متعال است و بس.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.