جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • وحدت شیعه و سنی در گیلان مثال‌زدنی است | برخورد با متخلفان فضایی برای اثبات اقتدارمان نباشد
    07 آذر 1396 - 21:49
    شناسه : 107949
    0

    استاندار در آستانه‌ی هفته‌ی وحدت در نشست صمیمی با علمای اهل تسنن و تشیع گفت: وحدت میان اهل تشیع و تسنن گیلان مثال‌زدنی است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست با تبریک هفته‌ی وحدت افزود: وحدتی که بین شیعه و سنی در استان گیلان وجود دارد مثال‌زدنی است و […]

    پ
    پ

    IMG 4972 747x498 - وحدت شیعه و سنی در گیلان مثال‌زدنی است | برخورد با متخلفان فضایی برای اثبات اقتدارمان نباشد -

    استاندار در آستانه‌ی هفته‌ی وحدت در نشست صمیمی با علمای اهل تسنن و تشیع گفت: وحدت میان اهل تشیع و تسنن گیلان مثال‌زدنی است.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست با تبریک هفته‌ی وحدت افزود: وحدتی که بین شیعه و سنی در استان گیلان وجود دارد مثال‌زدنی است و این موضوع در پیوندهای بین آنان در ۳ شهرستان آستارا، تالش و رضوانشهر به‌خوبی مشهود است.

    وی به عوامل وحدت را بسیار متعدد دانست و خاطرنشان کرد: کتاب آسمانی قرآن، قبله، پیامبر و احکام مشترک بین مذاهب شیعه و سنی از عوامل وحدت هستند که به‌درستی در بین این مذاهب در حال اجرا است.

    IMG 4948 746x498 - وحدت شیعه و سنی در گیلان مثال‌زدنی است | برخورد با متخلفان فضایی برای اثبات اقتدارمان نباشد -نماینده عالی دولت در گیلان وجود منافع مشترک ملی و مسائل استانی را از عوامل وحدت ملی بین شیعه و سنی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین موضوع در حال حاضر معیشت و اشتغال مردم است که از حکومت دینی انتظار می‌رود برای آن گام‌های اساسی و جدی بردارد.

    وی بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها را ناشی از بیکاری دانست و افزود: حل مشکل بیکاری زمینه تبلیغ و اجرای تکالیف دینی را نیز هموار می‌کند.

    استاندار گیلان با بیان اینکه در رفع مشکل اشتغال علاوه بر دولت همه‌ی اقشار جامعه وظیفه‌دارند افزود: کلام علما در بین مردم نافذ است و می‌توان از آن برای فرهنگ‌سازی استفاده کرد.

    وی با اشاره به اینکه دین اسلام برای زندگی دنیوی و اخروی مردم برنامه دارد خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا لوازم و زمینه‌ی اجرای این برنامه‌ها را فراهم کنیم.

    دکتر سالاری گفت: اگر اجرای این برنامه‌ها در بهبود معیشت وزندگی مردم تأثیر نداشته باشد قطعاً برداشت‌های متفاوت مجریان تأثیرگذار بوده است.

    IMG 4972 747x498 - وحدت شیعه و سنی در گیلان مثال‌زدنی است | برخورد با متخلفان فضایی برای اثبات اقتدارمان نباشد -

    وی با اشاره به اینکه در بهبود معیشت مردم باید فضا امن و آرام باشد افزود: هر فردی که فضا را برای اشتغال، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار ناامن کند ضربه‌ی بزرگی به جامعه، کشور و استان زده است.

    نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برای گشایش کارهای مردم باید همه سهیم باشند اظهار داشت: در این مسیر باید با درست اندیشیدن و کنار گذاشتن منافع گروهی و طیف‌بندی به فکر بهبود معیشت و رفع مشکلات مردم باشیم.

    وی ارتکاب جرم و تخلف در جامعه را معلول برخی ناکارآمدی‌ها دانست و اظهار داشت: اگر پس از مهارت‌آموزی و بهبود شرایط زندگی مردم، کسی مرتکب تخلفی شود باید با او برخورد کرد.

    وی تصریح کرد: باید تلاش شود برخورد با متخلفان فضایی برای اثبات اقتدارمان نباشد و در صورت مشاهده‌ی تخلف حریم فرد را حفظ کنیم.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه علما درجاهایی که مرتبط با منافع عمومی مردم است حتماً تذکر دهند گفت: هر اقدامی که با خلوص نیت و در راستای منافع مردم باشد قطعاً به نتیجه می‌رسد و خداوند نیز کمک خواهد کرد.

    IMG 4973 747x498 - وحدت شیعه و سنی در گیلان مثال‌زدنی است | برخورد با متخلفان فضایی برای اثبات اقتدارمان نباشد -

    آغاز سفرهای شهرستانی از آستارا

    وی از آغاز سفرهای شهرستانی خود طی هفته جاری خبر داد افزود: پنج‌شنبه این هفته به منظور بررسی مسائل و مشکلات مردم از زبان خودشان و حضور در جمع اقشار مختلف به شهرستان آستارا سفر خواهم کرد.

    در این نشست صمیمی برخی از علمای اهل تسنن و تشیع به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.