جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر | پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران
    28 بهمن 1396 - 18:06
    شناسه : 119742
    0

    شامگاه آدینه شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر رشت با حضور در برنامه در مسیر توسعه به  تشریح دیدگاه ها و برنامه های مدیریت شهری رشت برای گام برداشتن در مسیر توسعه پرداختند و به سوالات مربوطه پاسخ دادند. شهردار کلانشهر رشت شامگاه جمعه با حضور در برنامه در مسیر توسعه که به طور زنده […]

    پ
    پ

    photo 2018 02 17 06 19 42 - راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر | پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران - با مردم

    شامگاه آدینه شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر رشت با حضور در برنامه در مسیر توسعه به  تشریح دیدگاه ها و برنامه های مدیریت شهری رشت برای گام برداشتن در مسیر توسعه پرداختند و به سوالات مربوطه پاسخ دادند.

    شهردار کلانشهر رشت شامگاه جمعه با حضور در برنامه در مسیر توسعه که به طور زنده از شبکه باران پخش شد اظهار کرد: برنامه های شهرداری با برنامه های یک ساله و ۵ ساله شورای شهر هماهنگ شده است ولی اصالت کار در برنامه های یکساله قرار دارد.

    برنامه کوتاه مدت استقبال از بهاران به منظور پذیرایی از میهمانان نوروزی

    مسعود نصرتی برنامه های کوتاه مدت یکساله را موضوعی اعلام کرد و گفت : اقداماتی به فراخور زمان در آن انجام می شود.

    وی افزود: برنامه استقبال از بهاران به عنوان برنامه های موضوعی کوتاه مدت برای پذیرایی از مسافران نوروزی در دست اقدام است.

    شهردار رشت خدماتی همچون آسفالت معابر، فصای سبز و رفت و روب را جزو وظایف شهرداری دانست و خاطر نشان کرد: اقدامات اینچنینی پروژه محور نبوده و از وظایف ذاتی شهرداری است.

    احیای ۲ کارخانه آسفالت و اجرای روزانه ۸۵۰ تن آسفالت

    نصرتی با اشاره به احیای ۲ کارخانه آسفالت شهرداری رشت تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۸۵۰ تن آسفالت توسط پیمانکاران در سطح شهر مصرف می شود و از این بابت شرایط مطلوبی برای پذیرایی از مسافران نوروزی در شهر فراهم خواهد شد.

    وی گفت: تا پایان سال به جز مرمت، هیچگونه حفاری در خیابان ها صورت نمی گیرد و مشکلات آسفالت نیز به عنوان نیاز اولیه هر شهر تا نوروز برطرف می شود.

    شهردار رشت افزود: اگر سرعت ۲ کارخانه آسفالت برای حل مشکلات تا پایان سال کفایت نکند از ظرفیت بخش خصوصی برای آماده سازی آسفالت تا شب عید استفاده شود.

    شهردار رشت 1 - راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر | پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران - با مردم

    گردشگران علاقمند به ورود به شهر پرترافیک نیستند

    نصرتی با بیان اینکه تولید منابع خاص ملی و اشتغالزایی به طور کامل به صنعت گردشگری وابسته است و این مهم در اولویت نخست برنامه های دولت نیز قرار دارد خاطر نشان کرد : شهری که قرار است مقصد گردشگری شود باید از هرگونه بار ترافیکی به دور باشد از این رو گردشگرانی که از تهران و البرز وارد رشت می شوند به هیچ وجه علاقمند نیستند وارد شهر پرترافیک شوند.

    وی تاکید کرد : شورا و شهرداری به تنهایی قادر به حل مشکل ترافیک نبوده بلکه برطرف شدن این معضل به کمک چند دستگاه مربوط نیازمند است.

    اجرای طرح جدید مبلمان پیاده راه و جانمایی ۲۰ درخت در این محدوده تا نوروز

    شهردار کلانشهر رشت افزود: پیاده راه ویژگی بارز این شهر است اما هنوز زیرساخت های آن کامل نشده و بازار و مجتمع های خوراکی که از ویژگی های بارز شهر خلاق خوراک است‌ موجب ترافیک در این محدوده شده است.

    نصرتی با بیان اینکه تا نوروز طرح جدیدی در مبلمان پیاده راه پیاده می شود تصریح کرد : جانمایی ۲۰ درخت با هزینه ای نزدیک به ۴۰ میلیون تومان در این محدوده نیز از برنامه های در دست اقدام شهرداری است.

    حذف نرده های خط ویژه و چراغ های راهنمایی دو رینگ خیابان امام به شریعتی تا اردیبهشت

    نصرتی با تاکید بر حل مشکلات ترافیکی در عرض ۶ متری خیابان امام به شریعتی افزود: ۲ رینگ در چهار راه نیز باید حذف شود.

    وی در تشریح رینگ ترافیکی طبق تصویب شورای شهرستان گفت: چراغ های راهنمایی و رانندگی در این ۲ رینگ برداشته و نرده هایی که قرار بود برای تردد بی آرتی استفاده شوند نیز باید حذف شوند.

    شهردار کلانشهر رشت ادامه داد : قرار بود این عملیات در بهمن ماه امسال اجرایی شود اما به دلیل برخی امورات اداری ، تا پایان اردیبهشت ماه انجام می شود.

    اداره کل محیط زیست باید تسهیل کننده امور راه اندازی زباله سوز باشد

    نصرتی همچنین با اشاره به مشکلات زباله در سراوان بیان داشت : قرار بود ۲۳ میلیارد تومان برای خرید دستگاه زباله سوز به گیلان تعلق گیرد و اکنون دنبال دریافت نامه ای شفاف از اداره کل محیط زیست برای نشان دادن محل نصب دستگاه زباله سوز هستیم و برهمین اساس دریافت این مبلغ هنوز متوقف بوده و هر آن امکان دارد که به استان دیگری تعلق یابد.

    وی با بیان اینکه پیگیری ها در حال انجام است تاکید کرد: اداره کل محیط زیست باید تسهیل کننده این امور باشد.

    این مسئول ضعف در مدیریت شهری را مختص تمام شهرهای کشور دانست و خاطر نشان کرد : تمام شهرهای دیگر با یکدیگر کنار آمدند و باید برای حل مشکلات شهری همدلی های فراوانی وجود داشته باشد.

    شهردار رشت 2 - راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر | پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران - با مردم

    راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر

    نصرتی با اعتقاد به حرکت بر اساس برنامه ریزی گفت : به هیچ عنوان اجازه سعی و خطا نداریم و بر این اساس و برای استفاده از نخبگان شهر اتاق شکوفایی راه اندازی شده است اما اصل و اساس کار تامین‌ منابع مالی بوده و بدون این مهم هیچ کاری پیش نمی رود.

    وی ادامه داد : در ۴ ماه گذشته برای ۵ مبایعه نامه ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است که با این رقم می شد ۱۵ پارک‌ محلی ایجاد کرد و با اندکی تامل می توان دریافت که برخی عقب ماندگی های گذشته را می توان با این بودجه ها پوشش داد.

    شهردار رشت در مورد مشکل در منطقه مسکن مهر نیز افزود: قرار است معارضات برطرف شده و محور جدید برای این منطقه تا پایان ۹۶ بازگشایی شود.

    پرداخت حقوق و مزایا و بیمه معوقه کارکنان

    نصرتی در خصوص پرداخت حقوق کارمندان شهرداری نیز بیان داشت: حقوق ، اضافه کار و تشویق های معوق پرسنل تا سقف ۸ ماه ، پرداخت و بیمه ها نیز برقرار شده است .

    وی ادامه داد: ساماندهی قراردادهای فعلی نیز نهایی می شود و هیچگونه نگرانی مالی برای آنان وجود ندارد.

    شهردار کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: این مهم در شهرداری رشت به روز رسانی شده و حتی حقوق ماه گذشته نیز در بیست و هشتم پرداخت شده است زیرا اعتقاد بر این است که در گام اول، خانواده شهرداری باید به روز باشد تا انگیزه خدمات رسانی مطلوبتری به شهروندان داشته باشد.

    نصرتی همچنین در خصوص ساماندهی دستفروشان نیز گفت: دستفروشی شغل قابل احترامی است اما باید ساماندهی شده و با هدایت پیش روند.

    وی ادامه داد: قرار است با نیروی انتظامی برنامه ای تنظیم شود تا برای آنان کارت هویت تهیه و مرز و نوع فعالیت آنان معین شود.

    نصرتی افزود: بسیاری از گردشگران با دستفروشان‌ مانوس هستند زیرا دستفروشان یکی از قطب های گردشگری محسوب می شوند.

    تهیه لایحه ای برای صدور پروانه املاک نسقی

    وی همچنین از تهیه لایحه ای برای صدور پروانه برای املاک نسقی خبر داد و بیان داشت : نگاه شورا و شهرداری به این موضوع مثبت بوده زیرا اعتقاد بر این است که صدور پروانه قانونی بهتر از خلاف سازی به صورت شبانه و غیر قانونی است

    امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت 4 - راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر | پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران - با مردم

    سید امیرحسین علوی: حفاری ها خسارات فراوانی به خیابان ها زده است

    رییس شورای شهر رشت نیز در این برنامه زنده تلویزیونی پیرامون برنامه های کوتاه مدت در آینده و با اشاره به قرار داشتن در فصل تصویب بودجه شهرداری رشت اظهار کرد : این پیمانی است که همه ساله میان شورا و شهرداری بسته می شود .

    سید امیر حسین علوی گفت : در تعیین بودجه شهرداری منابع درآمدی شهرداری بطور ویژه در زمینه هایی همچون خدمات اداری ، عمرانی ، ترافیکی ، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد .

    وی با اشاره به حفاری خیابان های سطح شهر رشت از سال ۹۳ خاطر نشان کرد : این حفاری ها خسارت های فراوانی برای خیابان ها فراهم آورد به طوری که مرمت آنها در کوتاه مدت جوابگو نیست.

    رییس شورای پنجم رشت تصریح کرد : همه ساله ردیف های اعتباری ویژه ای در حوزه آسفالت در نظر گرفته می شود و در سال ۹۵- ۹۶ بیش از ۵۰ میلیارد تومان صرف هزینه امورات مربوط به آسفالت شده است.

    علوی با تاکید بر استاندارد سازی تمام امورات مربوط به آسفالت بیان داشت : تخریب آسفالت های انجام شده از ضعف های کار بوده که موجب هدررفت منابع می شود.

    تجهیز ماشین آلات همواره در ردیف های بودجه قرار داشته است

    وی از تلاش ها برای تجهیز ماشین آلات و ادوات آسفالت سازی خبر داد و گفت : این مهم همواره در ردیف های بودجه وجود داشت .

    محل تامین منابع بازگشایی رینگ های شهری دیده شده است

    رییس شورای پنجم کلانشهر رشت با بیان اینکه بازگشایی رینگ های درون شهری همواره از مباحث شورای شهر است تصریح کرد : محل تامین منابع نیز برای آن در نظر گرفته شده و از شهرداری نیز خواسته شده که در این زمینه ورود کند.

     امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت 3 - راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر | پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران - با مردم

    همکاری بالای شورای پنجم با شهردار و نمایندگان

    علوی همکاری شورای پنجم با شهردار و نمایندگان مجلس را بسیار بالا عنوان کرد و بیان داشت : همگی خواهان شهری توسعه یافته اند بنابراین لازم است که به تمام جنبه های یک شهر توسعه یافته توجه شود و دراین راستا از شهروندان نیز خواسته شده است تا پیشنهادات خود را برای توسعه و بهبود زیرساخت های شهر ارائه دهند.

    تاکید بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

    وی در مورد خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز با بیان اینکه نه شهروندان خدمات مناسبی در این زمینه دریافت می کنند و نه رانندگان از وضعیت موجود راضی هستند تاکید کرد : توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و شبه عمومی باید در اولویت قرار گیرد .

    این مسئول گفت : تعدادی از اتوبوس ها دچار نقصان شده اند اما یارانه ها نصیب ناوگان حمل و نقل عمومی رشت نمی شوند .

    به گفته رییس شورای پنجم رشت قرار است چند دستگاه به این ناوگان اضافه شود.

    امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت 1 - راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر | پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران - با مردم

    پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران

    علوی با اشاره به خودروهای فرسوده ای که در شان شهروندان نیست گفت : تصمیم بر این است که وام کم بهره به تاکسی داران پرداخت شود .

    وی افزود : بیش از هزار دستگاه به صورت فوری نیاز به بازسازی دارند و نمایندگان مجلس نیز باید به هر شکل ممکن به توسعه ناوگان شهری کمک کنند زیرا این‌ مهم در اولویت هر شهر گردشگری قرار دارد .

     امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت 2 - راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر | پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران - با مردم

    رونق گردشگری از اهداف مهم مدیریت شهری است/ تاکید بر توجه به بناهای میراثی

    رییس شورای شهر رشت همچنین رونق در گردشگری را از جمله اهداف مدیریت شهری برشمرد و با اشاره به وجود بسترهای مناسب گردشگری در این شهر اظهار داشت : بسیاری از اماکن میراثی در این شهر پتانسیل قابل توجهی برای جذب گردشگر، گسترش رونق اقتصادی و اشتعال دارند و باید به این‌جنبه های توریستی نیز توجه شود .

    علوی با بیان اینکه شورا و شهرداری به تنهایی قادر به حل تمام مسائل شهری نیست افزود : در بحث بازآفرینی که بزرگترین برنامه راه و شهر سازی است باید این اداره کل نیز کمک کند.

    عدم تکمیل زیرساخت های پیاده راه باعث ناراحتی قلب بازار شده است

    وی گفت : بزرگترین پیاده راه با حضور وزیر راه و شهرسازی در رشت افتتاح شد اما قلب بازار از این قضیه ناراحت شده است بنابراین اقداماتی همچون ایجاد پارکینگ دراین محدوده باید اجرایی شود.

    رییس شورای شهر رشت ادامه داد: اگر قرار است به چشم انداز توسعه رشت دست یابیم باید استراتژی توسعه همگون ، متوازن و برنامه ریزی شده ای را ارائه دهیم .

    photo 2018 02 17 06 19 54 - راه اندازی اتاق شکوفایی برای استفاده از ظرفیت نخبگان شهر | پرداخت وام کم بهره به تاکسی داران - با مردم

    اداراتی همچون آب منطقه ای و آب و فاضلاب باید در کنار شهرداری قرار بگیرند

    علوی با بیان اینکه درحال حاضر همکاری های مطلوبی در میان ادارات و مجموعه مدیریت شهری وجود دارد گفت : با این وجود ، بازبینی ضوابط و مقررات در حوزه ساخت و ساز و برنامه ریزی برای منابع ملی باید انجام شود و اداراتی همچون آب منطقه ای و آب و فاضلاب باید در کنار شهرداری قرار بگیرند .

    وی خاطر نشان کرد : بودجه سال آینده شهرداری ۹۹۲ میلیارد تومان است و شورا باید به عنوان بزرگترین نهاد برنامه ریزی شهری به رسمیت شناخته شده و در کنار سایر دستگاه ها همکاری داشته باشد .

    رییس شورای پنجم رشت در پایان تاکید کرد : همدلی ، علاقه و قدرت اجرایی بالاتری باید میان ادارات وجود داشته باشد ‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.