یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41561 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2375×
مزایده پارکینگ
06 اردیبهشت 1403 - 16:21
شناسه : 278810
2

پارکینگ و یا یا توقفگاه محلی است که خودرو در طی زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، در آنجا نگهداری می‌شود. می‌تواند در فضای باز یا بسته واقع شوند به طوری که دسترسی به آن‌ها خصوصی یا عمومی باشد.

پ
پ

پارکینگ :

پارکینگ و یا یا توقفگاه محلی است که خودرو در طی زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، در آنجا نگهداری می‌شود. می‌تواند در فضای باز یا بسته واقع شوند به طوری که دسترسی به آن‌ها خصوصی یا عمومی باشد.

word image 278810 1 scaled - مزایده پارکینگ - پارکینگ شهری

برای موفقیت بیشتر و شرکت در بهترین و مطمئن ترین مزایده پارکینگ های کشور، شما را به مرکز اطلاعات مناقصات و مزایدات ایران (زنجیره معاملاتی آریاتندر) راهنمایی مینمایم.

آشنایی با انواع پارکینگ ها :

  • انواع پارکینگ های ماشین : آپارتمان نشینی و آپارتمان های سر به فلک کشیده در حال تسخیر شهرها هستند. جمعیت زیادی در این آپارتمان ها زندگی می کنند که اغلب دارای یک یا تعدادی خودروی شخصی هستند. اگر تمام این خودروها در خیابان پارک شود دیگر محلی برای تردد در خیابان ها باقی نمی ماند. از این رو پارکینگ های آپارتمانی این مشکل را حل کرده اند. انواع پارکینگ های ساختمانی در ادامه شرح داده خواهد شد تا شما متوجه تنوع این پارکینگ ها شوید. برخی از پارکینگ ها نیز پارکینگ شخصی محسوب می شوند که با پارکینگ منازل متفاوت است. معمولا این پارکینگ ها جهت درآمد زایی و یا استفاده ی شخصی یک کارخانه و یا یک مرکز دولتی استفاده می شوند.
  • انواع پارکینگ های شهری : با مهاجرت مردم از روستاها به سمت شهر ها و توسعه ی روز افزون شهرها، نیاز به پارکینگ بیش از پیش در شهرها احساس می شود از این رو قصد داریم انواع پارکینگ های شهری را به شما توضیح دهیم. یکی از انواع پارکینگ های شهری پارکینگ سطحی می باشد. در این نوع پارکینگ معمولا یک فضای گسترده روی سطح زمین در نظر گرفته می شود که خودروها در این فضا پارک می شوند. این نوع پارکینگ معمولا دارای نگهبانی جهت کنترل امنیت پارکینگ می باشد. اغلب این پارکینگ ها دارای هزینه بوده و از مشتریان هزینه ای بابت ورود به پارکینگ به میزان مشخصی گرفته می شود. به عنوان مثال برای چهار ساعت اولیه ی پارک x هزار تومان و به ازاء هر ساعت اضافه مبلغ اضافه ای دریافت می شود.
  • پارکینگ های طبقاتی : در مراکز شهر و مناطقی که زمین بزرگ کمیاب و گران است چاره ای به جز استفاده از تکنیک چند طبقه ساختن زمین ها و پارکینگ ها نداریم. پارکینگ های طبقاتی دارای طبقه های متعدد هستند که به شکل های مختلف ساخته و قابل استفاده می شوند. این پارکینگ ها برای مراکزی مانند مراکز فروش، سالن های همایش، سینما و تئاتر، مراکز تجاری و در کل مراکزی که با استقبال زیادی از مردم مواجه می شود و زمین بزرگی برای پارک ماشین های مشتریان ندارد و ناچار به استفاده از پارکینگ های طبقاتی می شود.

word image 278810 2 - مزایده پارکینگ - پارکینگ شهری

انواع پارکینگ های طبقاتی :

  • مکانیزه : در این نوع پارکینگ پارک بدون دخالت انسان و با استفاده از مکانیسم های الکترومکانیکی یا هیدرولیکی انجام می شود. این نوع پارکینگ طبقاتی فضای کمی را اشغال می کند و به این دلیل قابل استفاده در نزدیک ترین فاصله از مرکز مورد نظر قابل احداث است. اشغال کم فضا توسط این نوع پارکینگ ها آن ها را تبدیل به گزینه ی محبوب سازندگان پارکینگ تبدیل کرده است.
  • برجی : نوع از پارکینگ های طبقاتی مزایای بسیار زیادی دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای انواع پارکینگ ها در مراکز پر تردد و شلوغ باشد. در این نوع پارکینگ از پارکینگ شهری فضای بسیار کمتری برای تعداد بیشتری خودرو اشغال می شود. مکانیسم کارکرد این نوع پارکینگ به این صورت می باشد که یک وسیله مانند آسانسور خودروها را به طبقات بالا منتقل می کند و در هر طبقه ای که خالی باشد توقف کرده و ماشین به محل پارک منتقل می شود
  • بتنی : این نوع پارکینگ مزایای پارکینگ های طبقاتی مکانیزه را ندارد و تمامی مراحل پارک توسط راننده انجام می شود. این نوع پارکینگ طبقاتی فضای بیشتری را اشغال می کند و مانند ساختمان های بتنی از بتن ساخته شده و چندین طبقه بر روی هم ایجاد می شود. بسیاری از ما تا کنون از این نوع پارکینگ ها استفاده کرده ایم که نشان دهنده ی رایج بودن این نوع پارکینگ می باشد. هزینه ی ساخت بالا، اشغال فضای زیاد و هزینه ی نگهداری از معایب این نوع پارکینگ می باشد.

word image 278810 3 - مزایده پارکینگ - پارکینگ شهری

  • انواع پارکینگ های مسکونی : اما مراکز تجاری و تفریحی تنها مراکزی نیستند که نیاز به پارکینگ دارند. امروزه خانه ها نیز نیازمند پارکینگ می باشند. با افزایش روز افزون خودروها انواع پارکینگ مسکونی به وجود آمده تا نیاز صاحبان خودرو را برطرف سازد.
  • انواع پارکینگ های آپارتمانی :

پارکینگ های آپارتمان ها با توجه به تعداد طبقات و واحد های آپارتمان می تواند انواع مختلفی داشته باشد. به طور مثال آپارتمان های کوچک و که تعداد طبقات آن ها کمتر از ۵ می باشد معمولا طبقه ی همکف را به آپارتمان اختصاص می دهند که ظرفیت ۲-۳ خودرو را دارا می باشد.

پارکینگ مزاحم چیست:

در آپارتمان ها معمولا فضای پارک در نظر گرفته شده قادر به پاسخگویی به تمامی خودروهای ساختمان نیست و ممکن است به یکی از افراد ساختمان محل پارک در پارکینگ تعلق نگیرد. ر این هنگام ممکن است مقداری فضای خالی در پارکینگ وجود داشته باشد که شما قادر به پارک خودروی خود در آن جا باشید اما آن فضا جزو پارکینگ محسوب نشده است. در این مواقع شما می توانید با صحبت و هماهنگی با ساکنین آپارتمان خودروی خود را در آن بخش پارک کنید. پارک خودرو در محل پارکینگ مزاحم معمولا برای خروج خودروهای قرار گرفته در پارکینگ مزاحمت ایجاد می کند از این رو به آن پارکینگ مزاحم گفته می شود.

word image 278810 4 - مزایده پارکینگ - پارکینگ شهری

خدمات پارکبان چیست :

در بسیاری از کشورها به شخصی گفته می‌شود که مسئولیت دارد به نحوه پارک کردن ماشین‌ها نظارت داشته باشد. پارک‌بان‌ها همچنین وظیفه نظارت و اجرای قوانین پارک خودروها را بر عهده دارند. آنها لباس‌های مخصوصی می‌پوشند و هر کدام محدوده‌ای از شهر را تحت کنترل و بازرسی دارند.

از جمله وظایف این افراد عبارت است از:

  • هشدار یا صدور احضاریه به رانندگانی که قوانین پارک حاشیه ای را نقض میکنند
  • اطمینان از عدم رعایت رانندگان از قوانین و مقررات مربوط به پارک حاشیه ای
  • گشت زنی و نظارت بر نحوه‌ پارک خودرو ها
  • صدور احضاریه برای تخلفات پارک
  • مراقبت از خودروهای پارک‌شده
  • شارژ جای پارک

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.