شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه در خانه سر کار باشیم
    14 خرداد 1397 - 13:12
    شناسه : 128991
    0

    اگرچه کار کردن در محیطی دوستانه در کنار همکاران حس بسیار خوبی است اما هیچ‌کس نمی‌تواند پیشنهاد کاری که در خانه و خیلی راحت‌تر بتوان پول درآورد را رد کند. هرچه بیشتر جلو می‌رویم پیدا کردن کاری با حقوق و مزایای ثابت ماهانه بدون نیاز به خارج شدن از خانه امکان‌پذیرتر می‌شود. با توجه به […]

    پ
    پ

    photo ۲۰۱۸ ۰۶ ۰۳ ۱۹ ۲۰ ۰۹ - چگونه در خانه سر کار باشیم -

    اگرچه کار کردن در محیطی دوستانه در کنار همکاران حس بسیار خوبی است اما هیچ‌کس نمی‌تواند پیشنهاد کاری که در خانه و خیلی راحت‌تر بتوان پول درآورد را رد کند. هرچه بیشتر جلو می‌رویم پیدا کردن کاری با حقوق و مزایای ثابت ماهانه بدون نیاز به خارج شدن از خانه امکان‌پذیرتر می‌شود. با توجه به وابستگی رو به افزایش دنیای امروز به اینترنت، کسب درآمد از خانه یا هر نقطه‌ای از جهان به مراتب راحت‌تر از قبل شده است. در ادامه به معرفی پنج شغل قانونی می‌پردازیم که می‌توان به روش دورکاری به صورت تمام وقت و آنلاین از خانه بدون از دست دادن مزایای ضروری شغلی مثل بیمه، پاداش و امنیت شغلی انجام داد.

    نویسندگی و تولید محتوا

    به گزارش جام جم آنلاین، اگر رشته تحصیلی شما ادبیات بوده باشد احتمالا از بسیاری از افراد این جمله را شنیده‌اید که رشته شما خیلی کاربردی نیست و معمولا برای آن شغل مناسبی وجود ندارد. اما با توجه به تغییر روند زندگی سراسر دنیا به سمت آنلاین شدن، هر روز مسیرهای جدیدی برای کسب درآمد از خانه در حال گشوده شدن است.

    این روزها نویسندگی در حال تبدیل شدن به یک صنعت است. کسب و کارهای مختلف برای بازاریابی و فروش خود به نویسندگان نیاز دارند تا متن تبلیغات آنلاین آنها را بنویسند و به طور مداوم به روز کنند. آنها همچنین به نویسندگان برای نوشتن متنی شفاف و واضح برای دفترچه راهنمای محصولات خود نیز نیاز دارند. این روزها شغل‌های تمام وقت نویسندگی برای تبلیغات، بازاریابی، تولید محتوا و فروش وجود دارد. زیرا صاحبان مشاغل باید بتوانند برای تبلیغات خود در رسانه‌های مختلف خصوصا صفحات مجازی و تارنمای خود پیوسته به روز باشند و محتوای مناسبی برای مخاطبان خود فراهم کنند. از طرف دیگر، شرکت‌های رسانه‌ای وخبری نیز این روزها به‌دنبال نویسندگانی برای تولید محتوا و ویراستاری مطالب در نشریات دیجیتال خود هستند. جالب است بدانید بسیاری از مطالبی که در روزنامه جام‌جم می‌خوانید نیز توسط نویسندگانی تهیه می‌شوند که به جای دفتر روزنامه در خانه خود حتی در شهری دیگر، مشغول آماده‌سازی آن هستند.

    مدیر برنامه یا دستیار مجازی

    افرادی که مدام در حال سفر هستند و کارشان تنها محدود به دفترشان نمی‌شود ترجیح می‌دهند

    به جای منشی یا رئیس دفتر، یک مدیر برنامه داشته باشند که از هرجایی قرارها را مشخص کند، بلیت رزرو کند و بین کارمندان و رؤسا ارتباط برقرار کند. یک دستیار مجازی خوب می‌تواند کمک کند تمام افراد مجموعه کار خود را بهتر و سریع انجام دهند و با توانمندی کافی در برقراری ارتباط و استفاده از فناوری‌های روز، کار خود را به خوبی از خارج از مجموعه انجام دهد.

    مدیر برنامه با پاسخگویی به موقع به مشتریان و برقراری ارتباط مناسب با افراد (اعم از فروشندگان، سرمایه‌گذاران و…) می‌تواند به رشد بهتر مجموعه کمک کند. از سوی دیگر داشتن مدیر برنامه توجه و تمرکز مدیر مجموعه را مدیریت کرده و باعث می‌شود وقت اضافی صرف کاری نشود که اولویت چندانی ندارد.

    از طرف دیگر، کارهایی که مهم هستند و در اولین فرصت باید به آنها رسیدگی شود فراموش نشوند. اما به علت این که این شغل نیاز به دسترسی به کلیه امور و اسرار کاری فرد دارد، خطرپذیری بالایی دارد. به همین دلیل این شغل معمولا نیاز به اعتمادسازی بالایی دارد که مدیر یک مجموعه بتواند روی فردی که در دفترکار حضور مداوم ندارد حساب کند و به او اجازه دسترسی به اسرار شرکت را بدهد. در صورت ایجاد چنین فضایی می‌توانید با حقوق و مزایایی خوب در خانه کار کنید و در عین حال کاری با وجهه اجتماعی مناسب داشته باشید.

    برنامه‌نویس رایانه

    زمانی که قرار است تمام روز با رایانه مشغول به کار باشید، این امکان بیشتر فراهم خواهد بود که بتوانید آن کار را از خانه هم انجام بدهید. به همین دلیل تعداد افرادی که در زمینه علوم رایانه به‌صورت دورکاری مشغول کار هستند بسیار بیشتر از مشاغل دیگر است.

    این موضوع در مورد شرکت‌های بزرگ و خصوصا شرکت‌های جهانی به علت این که زیرساخت‌های مورد نیاز برای برقراری ارتباط خارج از دفتر کار در آنها وجود دارد بیشتر مشاهده می‌شود. از طرف دیگر کارفرما هم از این موضوع استقبال می‌کند که کارمندانش تا حد ممکن دورکاری انجام دهند. زیرا در حالت دورکاری هزینه‌ای که برای غذای کارمندان در نظر گرفته می‌شد را می‌توانند صرفه‌جویی و صرف کارهای دیگری کنند. بنابراین دورکاری قرارداد دو سر برد برای کارمند و کارفرما خواهد بود.

    بسیاری از شرکت‌های رایانه‌ای بزرگ با دورکاری کارمندان خود برای چند روز در هفته موافقت می‌کنند. اما اگر می‌خواهید به صورت تمام‌وقت کار برنامه‌نویسی را در خانه انجام دهید بهتر است سراغ کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها بروید. در بسیاری از این شرکت‌ها به علت نداشتن فضای کافی در دفتر کار، ترجیح می‌دهند با نیروهای مورد نیاز خود به‌صورت دورکاری قرارداد بنویسند. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که فرد مهارت‌های لازم برای اتصال به سیستم‌های شرکت را از خانه داشته باشد و پروژه‌ها در محیط اینترنتی بسته و حفاظت‌شده‌ای که برای تمام کارمندان قابل اشتراک‌گذاری باشد، انجام شود تا همه کارمندان در جریان روند کارها باشند. نرم‌افزارهای زیادی این قابلیت را برای شرکت‌ها به وجود آورده‌اند.

    مدیر رسانه‌های اجتماعی

    شبکه‌های اجتماعی امروزه کاربردی بسیار فراتر از تفریحات دوستانه دارند. در دنیای امروز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به بازاری داغ برای رقابت و تبلیغات هزاران شرکت مختلف تبدیل شده‌اند. در نتیجه اگر با استفاده از قابلیت‌های خود بتوانید کاری کنید که کسب‌وکاری در این فضا رشد محسوسی داشته باشد، مطمئن باشید که با پیشنهادهای کاری وسوسه‌برانگیزی روبه‌رو خواهید شد. مدیر رسانه‌های اجتماعی باید بتواند حال و هوایی که در مجموعه وجود دارد را به خوبی به مخاطبان خود از طریق تبلیغات منتقل کند و در واقع صدای مجموعه در فضای مجازی باشد.

    بنابراین دورکاری در چنین شغلی به دلیل دور شدن فرد از فضا و جریان جاری در مجموعه خیلی راحت نیست. همانند یک مدیر برنامه خوب، مدیر شبکه‌های اجتماعی نیز باید از توانایی برنامه‌ریزی و برقراری ارتباط بالایی برخوردار باشد. همچنین باید به طور کامل از تمامی ویژگی‌های هر شبکه اجتماعی مطلع باشد تا بتواند بهترین استفاده را متناسب با نیاز مجموعه، از هر یک از این فضاهای مجازی ببرد. به میزان کافی (نه بیش از حد و نه خیلی کم) و البته هوشمندانه محتوا تولید کند و فضایی برای برقراری ارتباط مستقیم با مجموعه برای مشتریان و مخاطبان ایجاد کند تا مجموعه رشد کرده و به جایگاه مد نظر برسد. در نهایت، گرچه پول در آوردن در رختخواب رویایی بی‌اساس به نظر می‌رسید، با پیشرفت فناوری در دنیای امروز تنها با یک لپ‌تاپ با امکان اتصال به اینترنت می‌توانید این رویا را به واقعیتی شیرین تبدیل کنید؛ بدون این که از مزایای کاری مثل بیمه و پاداش و سنوات محروم شوید.

    تدوین‌گر ویدئویی

    حتماً مشاهده کرده‌اید که این روزها بازار محتواهای تصویری به مراتب گرم‌تر از محتواهای نوشتاری است. این روزها تبلیغات ویدئویی بسیار مؤثرتر از تابلوهای تبلیغاتی عمل می‌کنند و معمولا درآمدزایی قابل توجهی به‌دنبال خود دارند. بنابراین اگر شما قابلیت‌های کافی برای ساخت تصاویر و کلیپ‌های تبلیغاتی خوب که توانایی جذب مخاطب بالایی داشته باشد دارید ، می‌توانید درآمد خیلی خوبی داشته باشید. سعی کنید در تمام جزئیات ساخت یک کلیپ تبلیغاتی (نور، صدا، تدوین قسمت‌ها و…) متبحر شوید؛ مدیرعامل یک مجموعه به دلیل هزینه‌های بالایی که هر بار باید صرف ساخت تبلیغات ویدئویی مجموعه خود کند، ترجیح می‌دهد فرد ماهری را برای این کار به صورت تمام وقت استخدام کند که از همه جهت خیالش راحت باشد. اگر می‌خواهید درآمد خوبی از راه ساخت و تدوین تبلیغات در خانه به دست بیاورید سعی کنید همه ریزه کاری‌های مورد نیاز آن را فرا بگیرید و رایانه قوی و مناسب برای انجام کارهای سنگین تصویری در خانه داشته باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.