عرضه بی سر و صدای نسخه سبک اینستاگرام
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ آبان - ۱۳۹۷  
false
false

Instagram Lite امروز به صورت ناگهانی و بدون هیچ‌گونه بیانیه‌ای بر روی فروشگاه گوگل ظاهر شده است. در توضیحات این اپلیکیشن نوشته شده‌است که «Instagram Lite یک برنامه کوچک و کم حجم است که به شما امکان دانلود سریع‌تر و ذخیره فضای بیشتر بر روی دستگاه خود را می‌دهد». به وضوح مشخص است که اینستاگرام این نسخه را برای گسترش پلتفرم خود به کشورهای در حال توسعه عرضه کرده است.

در حقیقت این نسخه دارای حجم بسیار پایین ۵۷۳ کیلوبایت است؛ یعنی تقریباً دو درصد حجم نسخه اصلی با اندازه ۳۲ مگابایت. این نسخه همانند نسخه اصلی به کاربر امکان پست کردن تصاویر و استوری‌ها با اعمال فیلترهای مختلف، تماشای استوری و جستجو در بخش Explore را می‌دهد اما فعلاً امکان ارسال پیام به دوستان یا دایرکت و امکان پست کردن فیلم را ندارد.

اینستاگرام لایت به بسیاری از از مشکلات رایج برای کاربران موبایل در کشورهای در حال توسعه مانند قدیمی بودن گوشی و فضای ذخیره‌سازی کم، سرعت پایین اینترنت یا گران بودن بسته‌های اینترنت و مقرون به صرفه نبودن آن‌ها برای کاربران کم درآمد رسیدگی می‌کند و کاربران احتمالاً دیگر مجبور نخواهند بود فیلم‌ها و عکس‌ها و برنامه‌های دیگر را برای استفاده از اینستاگرام حذف کنند.

این نسخه پس از آن عرضه می‌شود که ماه گذشته نسخه تحت وب اینستاگرام نیز دستخوش تغییراتی برای بهینه‌سازی استفاده از آن در کشورهای درحال توسعه گردید.

یک سخنگوی اینستاگرام عنوان کرده است که اینستاگرام لایت فعلاً به صورت آزمایشی برای کاربران مکزیکی عرضه شده است و همانطور که در تصویر می‌بینید گزینه دانلود برای من وجود ندارد و پیغامی با عنوان عدم سازگاری آن با تمامی دستگاه‌ها نمایش داده می‌شود.

ارائه‌ی نسخه‌ی Lite یا سبک از برنامه‌ها در سال‌های اخیر رشد بیشتری داشته است. برای مثال فیسبوک در سال ۲۰۱۵ نسخه‌ی لایت برنامه‌ی خود را برای کاربران عرضه کرد که تعداد استفاده کنندگان از آن تا سال ۲۰۱۷ به ۲۰۰ میلیون نفر رسید. غول نرم‌افزاری جهان یعنی گوگل نیز سال گذشته از نسخه‌ی کم حجم سیستم‌عامل خود با نام Android Go به همراه نسخه‌های سبک برنامه‌های مخصوص گوگل مانند Google Maps Go رونمایی کرده بود. به نظر می‌رسد شرکت‌های گوناگون در جهان متوجه اهمیت بازار کشورهای درحال توسعه‌ گردیده‌اند و هدف‌گذاری ویژه‌ای برای بهره‌گیری هرچه بیشتر از پتانسیل بالای این بازارها دارند.

اینستاگرام هفته‌ی پیش همزمان با معرفی سرویس و اپلیکیشن IGTV اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه خود در سراسر جهان به ۱ میلیارد نفر رسیده است. این شرکت برای رسیدن به این رقم تقریباً هر چهار ماه شاهد افزایش رشد ۱۰۰ میلیون نفری بوده است که درصد قابل توجهی از آن مربوط به کاربران در کشورهای درحال توسعه و جهان سوم است.

با استفاده از این ابزار جدید یعنی نسخه سبک اینستاگرام، این شرکت احتمالاً شاهد رشد بسیار سریع‌تر تعداد کاربران خود در کشورهای در حال توسعه خواهد بود و احتمالاً به زودی شاهد افزوده شدن تعداد یک میلیارد عضو دیگر به کاربران ماهانه این اپلیکیشن خواهیم بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true